Hoi Margreet,
Wat ontzettend herkenbaar! Ik had soms het idee alsof ik echt geen leven meer had. Alles draaide om iets anders, om mijn meisje, mijn man, mijn werk. Er was geen ruimte meer voor mij.
Ik was het zo ontzettend zat op een gegeven moment, vriendlief (en hij is echt lief hoor) deed zijn ding en ik was me maar aan het wegcijferen. Tuurlijk, doe jij dit maar, doe jij dat maar. Nou is dat al helemaal niets voor mij en op een gegeven moment zat ik er echt helemaal doorheen, huilen om het minste of geringste. Ik begon ook een hekel te krijgen aan die zeur-trut die nergens tegen kon en overal moeilijk om ging doen.
Dus toen heb ik een heerlijk avondje stappen gepland met mijn vrienden. Dochter richting vriendlief geschoven en heb de deur achter me dicht getrokken. Heerlijk! Want alhoewel ik het zo ontzettend leuk vind om moeder te zijn, vind ik het soms ook heerlijk om eens gewoon, mezelf te zijn.
Ik probeernu om één keer in de week iets voor mezelf te doen. Al is het maar een avondje met een vrouwen-film en een zak m&m's op de bank. (Kan vriendlief mooi gaan stappen of sporten ofzo)
En ik moet zeggen, voor mij werkt het geweldig. MIjn vriend is blij want hij kan ook ongestoord zijn ding doen, ik ben blij want ik heb weer een leven en mijn dochter is blij want ik ben nu voor haar een veel relaxtere moeder.
Groetjes, KT