zit er doorheen!

Hoi meiden,

pfff, ik zit er helemaal doorheen. Thomas huilde al best veel vond ik, maar sliep gelukkig ook nog best veel overdag. Maar sinds twee weken gaat hij steeds minder slapen en meer huilen. Hij slaapt hazenslaapjes en wordt dan huilend wakker (kramp, honger: geen idee). En hem laten huilen heeft dus geen zin, want hij valt echt niet huilend in slaap. Op een gegeven moment heb je iets van: val dan maar huilend in slaap. Maar nee, hij kan het eeuwen volhouden.
Het gevolg is nu dat ik voortdurend met een baby loop die huilt of net even in slaap doezelt. Ik kan niet meer........
Ik weet wel dat hier geen oplossing voor is, het zal wel overgaan, gelukkig ga ik maandag naar de osteopaat met hem, maar het valt me nu even zwaar. Heb zelfs net even zitten huilen van ellende.

groetjes, keesje

Hi Keesje!
Wat naar voor je!
Ik herken je lichtelijke wanhoop helaas veel te goed.
Rot he, dat gevoel dat je even eigenlijk echt niet meer kan...
En als je zo kapot bent is het niet gek dat je moet huilen.

Heb je iets in het vooruitzicht, een moment van rust of hulp
in de nabije toekomst?
Geef je borstvoeding?

Ik wens je in ieder geval even veel sterkte, je bent niet de enige
die deze momenten heeft, al heb je nu even niks aan die wetenschap.
Hou vol, ze zeggen dat het beter wordt, ik wacht er ook nog op, hihi!

Je kan het, ook al denk je soms van niet.
Succes

Natalie

lieve Keesje,
wat naar zeg! hier ook nog weinig ritme, maar op mijn slaapgebrek na slaapt Daan voldoende. hij huilt wel veel om zijn krampjes, is ook zielig. Ik weet ook nog steeds niet welk huiltje waarbij hoort hoor. Lastig om je kind goed te leren kennen vind ik, maar goed we zijn ook eigenlijk pas net gestart...

Heeft hij misschien reflux? een slecht werkende maagklep, waardoor zijn eten weer naar boven komt met maagzuur erbij. Hier kunnen kindjes erg veel last van hebben. Ik weet de precieze symptomen niet, maar bij het forum, zwanger worden na een miskraam, we gaan ervoor part VI heeft iemand op pagina 3 of 4 een lijst gezet waar het kind dan allemaal last van heeft. Misschien herkenbaar?

sterkte ermee,

liefs
Patricia mama van Bas* en Daan

Hoi Keesje en Natalie,

Zo herkenbaar jullie verhalen! Ook ik zit er af en toe helemaal doorheen met Tijs. Hij is nu 7 weken, mijn tweede kindje, en huilt enorm veel. Soms ontroostbaar  uren achter elkaar of hij  huilt met tussenpozen waarin hij even slaapt.  Wel heeft hij sinds kort  gelukkig gedeelten van de dag (en nacht!!) dat hij in diepe slaap is.

Nu heb ik al een aantal maatregelen genomen die lijken te helpen.  Misschien zit er wat voor jullie bij:

1. Rust en regelmaat in combinatie met inbakeren: kijk eens op www.inbakeren.nl. Als Tijs oververmoeid is (van het vele huilen)  en huilt, komt hij door de inbakerdoek tot rust. De hazeslaapjes zijn dan over.  Ik heb een pacco(klittenband)inbakerdoek geleend van een vriendin. Echt super handig en makkelijk. Probeer het inbakeren eens! Hier kwam het CB mee aanzetten. Er is zelfs iemand bij me thuis geweest om me te informeren over inbakeren en hoe (veilig) te doen.

2. Ik ben bij een kinderfysio geweest op aangeven van het CB. De kinderfysio heeft geconstateerd dat Tijs een wankele motoriek heeft en daar  onrustig van wordt. De inbakerdoek geeft hem stabiliteit en  rust. Ik doe nu oefeningen met hem om zijn motoriek te verbeteren. Verder heeft ze hem onderzocht en geen afwijkingen gevonden. Tevens gaf ze mij de volgende tip om hem tot rust te krijgen als ook de inbakerdoek niet helpt.

- Kies  telkens dezelfde troosthouding. Als je merkt dat iets werkt, doe dat dan de volgende keer weer. Je kind herinnert zich dat hij dat prettig vond, maar geef het wel even de tijd, dus niet na 1 minuut weer een andere houding kiezen. Ze moeten de tijd hebben om zich over te geven. Je mag best een beetje dwingend zijn als je hem in die troosthouding houdt, want een krijsend kind verzet zich meestal uit alle macht. Hij  kronkelt in mijn armen of houdt zijn lichaam helemaal stijf, terwijl ik hem in een gebogen houding tegen mijn borst (troosthouding van Tijs bij reflux)  aan  probeer te drukken of als ik hem op mijn onderarm draag of op mijn knieen leg (troosthouding van Tijs van darmkrampjes). Op een gegeven moment geeft hij zich over en wordt rustig.

3. Als Tijs huilt van de pijn, helpt de inbakerdoek voor geen meter. Het wordt dan alleen maar erger (het krijsen).    Ik schreef hierboven al reflux en darmkrampjes, dat geeft Tijs veel pijn en daar moet hij van huilen. Voor de darmkrampjes heb ik de difrax S-fles, stop meerdere keren tijdens het voeden om hem te laten boeren, doe extra water  en geef  lactulose in de fles (dit is tegen verstopping, want daar heeft hij ook last van gehad). De darmkrampjes zijn hierdoor minder geworden, maar nog niet weg.
De reflux was een vermoeden van mij, vandaag door de huisarts bevestigt. Niet een waar je kind  bij spuugt maar waar het maagzuur omhoog komt en hij weer wegslikt, ook wel verborgen reflux genoemd. Symptomen bij Tijs zijn veel slikken, verslikken, hoesten, piepend/raspend ademhalen, erg gulzig drinken, kwijlen, soms bijna stikken. Als de voeding omhoog komt hoor je dat en direct daarna trekt hij een pijnlijk gezicht en gaat huilen. Hiervoor krijgt hij vanaf morgen een medicijn, Losec een maagzuurremmer. Weet nog niet of dat gaat werken. In ieder geval staat zijn bedje aan een kant op boeken en hou ik hem veel rechtop zodat het maagzuur niet omhoog komt en daardoor wordt het huilen wel al minder.

Verder heb ik twee draagzaken, een premaxx en baby bjorn, waar ik veel met hem in rondloop. Dat vindt hij ook lekker.

Als jullie nog tips voor mij hebben, hoor ik ze graag!

Keesje en Natalie, wacht niet te lang met hulp inschakelen, als je er doorheen zit. Tuurlijk huilen baby's veel, dat hoort erbij. Maar je weet als moeder op een bepaald moment dat er iets aan de hand is. Als je een niet-pluis gevoel heb ga dan naar de  huisarts, osteopaat of CB. Daar zijn ze voor!    En schakel partner, familie, vrienden in om je af en toe even rust te geven. Al is het maar een uurtje slaap of wat leuks voor jezelf doen. Daar knap je erg van op en kun je er weer tegenaan.

Meiden, ik hoop dat het met jullie mannetjes snel beter gaat en dus ook met jullie. Sterkte!

Groet,
Lies

Hallo allemaal!
Hier gaat het gelukkig sinds anderhalve week best ok.
Mick had "grewoon" spruw.
We hebben medicijnen en dat scheelt een hoop.
Vond het wel gek dat de huisarts het niet heeft gezien toen we daar in het weekend langs gingen vanwege het krijsen dat Mick deed.
Hij heeft het waarschijnlijk al een poosje namelijk...
En de klachten nemen nu flink af.

Waar ik vooral last van had, was mezelf.
Ik ging de hele tijd op dingen rekenen en had moeite met het loslaten van de controle.
Ik wilde een schema opdringen, nu voed ik op verzoek en heeft Mick al een aardig voorspelbaar ritme opgebouwd, vannacht kwam hij alleen om twee uur en toen pas weer om half zeven, heerlijk!
Ik ging telkens blij zijn wanneer Mick er vier uur tussen liet, of wanneer hij lang sliep, dan ging ik daar dus op rekenen en was het een mega-tegenslag als hij dat niet deed en ik weer niet kon slapen. Nu ga ik er maar in mee en slaap ik waar ik kan, voor de zekerheid.

Maar ik moest dus van het cb ook extra vitaminen gaan slikken omdat ik echt TE moe was en dat helpt enorm!
Ik neem floradix, werkt goed.

We zijn al met Mick naar de osteopaat geweest en die heeft hem behandeld, we moeten nog 1 keertje terug. Dit was meer voor de zekerheid, omdat Mick met de pomp is geboren en ze wel een keer of vijf getrokken hebben.

Bij cb bleek dat Mick zowat een kilo en drie cm was gegroeid, dat gaf ook wel een goed gevoel!

Nou, hang in there en tot gauw!

Natalie

Ben ik weer.

Vandaag naar de huisarts geweest omdat Thomas al bijna twee weken dunnere poep heeft dan normaal, zijn darmen gorgelen echt en met kracht komt de poep eruit (ik weet het erg smakelijk). En daarbij verhoging. En het huilen werd steeds erger. Nu ben ik gaan lezen en inderdaad lijken zijn klachten op reflux. Je ziet dat hij regelmatig spuug weer inslikt of gewoon doorzichtig spul spuugt.
De huisarts dacht ook aan reflux en belde de kinderarts voor advies. Moest ik langskomen. Thomas werd gewogen en gemeten, dat was prima in orde. Dat wist ik zelf eigenlijk ook wel. Ik probeer mijn verhaal te doen. Maar de kinderarts was erg gefocusd op het huilen en zei dat het een baby vol stress was, dat liet hij zien. Ik had Thomas zelf nog niet zo bekeken, maar inderdaad zie je wel tekenen. Zijn handjes zijn altijd strak dicht, hij wappert enorm met armen en benen en slaapt licht. Dus ik moet gaan inbakeren en niet meer op verzoek voeden. Dat laatste gaat tegen mijn gevoel in. Volgens de arts moet er regelmaat komen en de nachtvoeding moest ik maar niet meer geven. 6x per dag voeden was genoeg. Dus met een afspraak voor volgende week stond ik weer op straat.Verder moest ik hem op een bepaalde manier dragen. Ik moet toch de indruk gewekt hebben dat ik er aan onderdoor ga. Misschien zien zij de tekenen eerder dan dat je het zelf ziet, er zullen genoeg moeders komen die er net zo voorstaan als ik.

Nou wil ik dat inbakeren wel proberen. Ik heb nu een inbakerslaapzak maar die werkt dus onvoldoende, dus morgen inbakerdoek kopen. Maar dat voeden, ik weet het niet hoor. Als hij ;s nachts honger heeft, ga ik hem niet laten huilen hoor. En echte honger kan je niet wegtroosten met een speen.En ik vind het zo fijn dat hij zo goed drinkt.
Gelukkig ook maandag naar de osteopaat (stond de arts zeker niet achter, dat was "op eigen risico"), daar verwacht ik toch echt veel van.

Nou ik hou jullie op de hoogte! Voor nu: Thomas heeft vandaag bijna niet geslapen en ligt nu sinds 7 uur knockout te slapen. Ik heb hem net verschoond en wilde hem voeden, maar hij werd niet wakker, dus nog maar even geen regelmaat    qua voeden vanavond.

Fijn weekend,  

Keesje

Hey keesje,

Ik ben hier een hele tijd niet geweest, ik lees wel vaak mee, maar kom meestal niet aan schrijven toe... moet jullie niet vertellen hoe druk het kan zijn met een pasgeborene in huis :) maar bij het lezen van je laatste berichtje moest ik echt reageren.
Ik snap het advies van je kinderarts echt niet hoor. Niet meer voeden op verzoek en geen nachtvoeding meer zijn echt niet bevorderlijk voor de borstvoeding!!! En zeker als het tegen je eigen gevoel indruist zou ik het niet doen hoor... Elk baby'tje is anders en jij kent jouw kind het beste, niet je arts!!! En 6 voedingen op een dag? In theorie is dat inderdaad voldoende maar Nils regelt dat ook gewoon zelf hoor. Er zijn dagen van 6 voedingen, maar ook dagen van 10 of zelfs 12 voedingen... En 's nachts komt ie standaard 2x (wel op een nacht van zo'n 10 à 11u). Zeker als het wat warmer is, zoals nu, dan is het logisch dat ze vaker drinken, doen wij toch ook?
Over het inbakeren... Er zijn bij reflux echt nog wel andere oplossingen. Van reflux hebben ze meer last als ze neerliggen, dus eigenlijk moet je gewoon je kindje zoveel mogelijk rechtop proberen houden. Heb je al eens over een draagdoek gedacht? Dan kan je je kindje in de kikkerhouding doen, zit ie lekker met z'n buikje tegen jou en zal ie normaal gezien minder terugkrijgen... Kijk eens op www.dragen-en-voeden.nl daar vind je heel veel info over zowel draagdoeken als borstvoeding en er zijn ook mama's met kindjes met reflux. Oh, en gebruik zeker wel een draagdoek, geen zak want die zijn niet zo ergonomisch voor je kleintje. Een tricot slen is quasi overal te verkrijgen, maar met de zomer nu misschien aan de warme kant? Misschien een lichte geweven draagdoek proberen??

Nou, veel succes ermee hoor meid. Ik heb zelf geen ervaring met reflux, maar ik denk dat het echt vreselijk is... Weten dat je baby zo vaak pijn heeft... en al dat huilen...

groetjes,
Indra

Hoi keesje,

Ik herken je verhaal uit duizenden. Ook mijn zoontje heeft waarschijnlijk reflux... Ik geef wel flesvoeding dus ben overgestapt op nutrilon AR op advies van cb. Ook ik ga morgen naar een osteopaat, en ben ook heel benieuwd. Mn zoontje slaapt ook hazeslaapjes en komt niet vanzelf in slaap, dit is vooral snachts heel vervelend en breekt mij ook op... vooral vandaag...pfff.
Ik hoop dat het gaat helpen bij de osteopaat, succes in ieder geval.

groetjes

Terug
Bovenaan