zit er doorheen!

Hoi Keesje,

Ik ben het er wel mee eens dat je moet gaan inbakeren, maar ik zou ook niet terug gaan naar 'verplicht'6 voedingen op een dag. Als hij goed slaapt wordt hij vanzelf wakker omdat hij een voeding nodig heeft en dan zou ik hem ook gewoon voeden als ik jou was. Ook snachts! Is inderdaad slecht voor de bv als je maar 6 x gaat voeden! Je kunt natuurlijk wel kijken als hij na een uur alweer komt dat je dan hem met een speen ofzo rustig probeert te krijgen en voor jezelf afspreekt dat er minstens 2,5 uur tussen moet zitten ofzo.. Het is vooral belangrijk dat hij wat langer gaat slapen, dan kan hij ook effectiever drinken en wordt het aantal drinkmomenten vanzelf wel minder.
Bij reflux zou je ook johannesbroodpitmeel kunnen geven, je kunt met een beetje afgekolfde melk mengen en het naar binnen lepelen en vervolgens gewoon voeden. dan heeft hij een bindend laagje in de maag waardoor hij minder spuugt. En inderdaad wat meer rechtop houden!  Hoe je het johannesbroodpitmeel het best kunt combineren met BV  zou je eens moeten vragen aan het CB of aan een lactatiekundige of iemand van borstvoeding natuurlijk moeten vragen, ik heb er geen ervaring mee, een vriendin van mij heeft het wel gebruikt bij haar dochter met reflux en in combi met BV. Het kan dus wel en schijnt goed te helpen.

succes ermee, hopelijk is het niet te warm voor inbakeren!!

groejtes
Klarie en Ilse

Hi!
Hoe gaat het inmiddels?
Ik voed ook op verzoek, voelt niet prettig om te dwingen in een ritme, als baby's zich uberhaupt laten dwingen in zo'n ritme...

Ik heb de afgelopen drie weken zo'n beetje ook een erg onrustig kind gehad.
In het begin bakerden we Mick in en toen zijn we daarmee gestopt omdat het zonder doek goed leek te gaan. Maar hij sliep dus vrij licht en wapperde ook zoveel met zijn armen, nu zijn we er dus weer mee begonnen.

Mijn probleem was dat ik Mick te lang en te veel voeding gaf.
Ik had het idee dat alle harde plekken weg moesten, dat hij toch minstens een borst echt leeg moest hebben.
Gevolg: ik zat dus telkens een uur te voeden terwijl Mick na twintig minuten zelf al afkoppelde. Dan ging ik dus verschonen en dan weer verder laten drinken, dat gepaard ging met moeilijk aanleggen, loslaten, huilen, sabbelen, etc.
Hij kwam 's nachts ook om de paar uur en begon overdag steeds vaker te komen en ik hield maar last van stuwing. Mick was loom en ik kapot.
Toen sprak ik mijn moeder gelukkig...

Ik voed hem nu gewoon die ongeveer 20 minuten die hij vasthoudt, dan koppelt ie zelf af en is het klaar. Verschonen, spelen, gaapje, pitten. Niks aan het handje!
Gisteren pas echt mee begonnen, heeft ie van 23u tot 5u geslapen! Dat heeft ie nog nooit gedaan! Vervolgens weer van 5 tot 10, heerlijk!!!
Ik kan er weer even helemaal tegen. En hij krijgt dus zat binnen.
Dit in combinatie met het inbakeren lijkt dus te werken. Hij is vrolijk, alert en niet zo volgevreten.

Ik voelde me zo stom!
Maar ik had zoveel adviezen gehoord en er een soort combi van gemaakt, had geen "natuurlijke ingeving" over wat het goede was. Ik dacht dat ik het goede deed, maar ik had het deze weken een stuk relaxter kunnen hebben.

Vandaag heeft Mick ook zijn eerste flesje kv gehad. Ging prima, 5 minuten benentrekken naderhand, 5 en een half uur liggen pitten.
Het idee dat ik vrijdag lekker naar de kapper kan en dat mijn man en oma hem lekker even de fles geven...heerlijk!
Maar nu het zo goed gaat ben ik wel blij dat ik de bv geleidelijk af kan/ga bouwen en niet in een keer stop uit frustratie, zo kan iedereen rustig wennen.

Ben benieuwd hoeveel ik mag slapen vannacht, maar ik kan weer tegen een stootje!

Ik hoop dat de osteopaat wat voor je kan betekenen en dat jullie ook meer rust gaan vinden, vraag om hulp he, als je het echt niet meer trekt, heb je veel steun in je omgeving?
Succes.

Natalie

Terug
Bovenaan