Zit er doorheen

Hoi lieve meiden,

Ik moet even mijn verhaal kwijt. Misschien is dit niet het goede forum, maar ik schrijf het toch maar even...

Ik ben 17 weken zwanger van de derde. Ik heb al twee jongens van 1,5 en bijna 3.
En die van 3 zit ontzettend in de puberteit. Vanmorgen wilde hij zich niet aankleden en we waren al laat voor de crèche. (om half 10 gaan de deuren dicht)
Ik heb steeds geduld met hem. Normaal komen we ook een heel eind met tellen, op de gang zetten, laten afkoelen, steeds weer vragen en uiteindelijk straffen met geen tv.
Maar ook dat hielp niet meer vanmorgen. Ik werd zo kwaad (ik gier van de hormonen) ik kreeg een regelrechte woede uitbarsting en heb hem woest opgepakt en aangekleed, tegen zijn zin. Hij heeft keihard gehuild.

En zul je zien loopt er net een moeder uit de buurt langs die het ziet door het raam en afkeurend met haar ogen draaid. Wordt ik nog kwader van.!

Deze bui van mijn zoontje was ook de druppel want hij gaat bij werkelijk alles in de weerstand. Ik wordt er gek van en ik was er dus zo klaar mee dat ik flipte. Ik ben daar erg van geschrokken..

Ik ben helemaal van slag. Ik ben bang dat ik het niet trekken ga en ik moet nog ruim 4 maanden..!

Herkent iemand dit? Ik schaam me rot..

liefs Lorelei

Je bent ook maar een mens :)!!

Kan me voorstellen dat dit de druppel was die de emmer deed overlopen. Dat doe je niet met opzet en je peuter voelt het ws. ook wel een beetje aan dat je wat labieler bent, kan je hem ook niet kwalijk nemen. Als ik het zo een beetje lees heb ik het idee dat jij er meer last van hebt dan hij :).

Ik zou wel kijken waar je gewoon een stapje minder kan gaan doen. Ik weet niet of je nog werkt of dat je overdag gewoon even wat meer tijd voor jezelf kan nemen. Of dat er iemand is die je af en toe even wil helpen. Zodra je wat meer rust vind kan ik me voorstellen dat je wat realistischer naar het hele gebeuren kan kijken. Je draagkracht is wat minder nu je zwanger bent vermoed ik.

Wat betreft de afkeurende moeder hahhaha Daar zou ik ..... aan hebben. Als ze het beter kan had ze je even moeten komen helpen i.p.v. afkeurend te kijken toch.

Ik heb nog geen kinderen dus kan je verder weinig tips geven maar heb wel het idee dat des te rustiger jij bent des te makkelijker het hele programma wordt doorlopen.

Maak je niet al te druk! iedere dag is anders geniet van alle mooie momenten.

ook ik heb nog geen kinderen, maar kan jou goed begrijpen. de welbekende emmer loopt een keer over... Net wat Np1980 zegt, misschien kun je het ergens wat rustiger aan gaan doen, en wat meer tijd voor jezelf nemen?

Die buurvrouw zou ik ook lekker laten voor wat ze is hoor! Ook zij zal wel is wat feller zijn dan normaal ;)

Ben je ondertussen weer een beetje tot rust gekomen?

Succes, en een dikke knuffel!

hey het is heel herkenbaar hoor! heb ook een meid van 3 en half, die kan soms zoooo raar uit de hoek komen... daar kan ik ook soms niet tegen en draai ik ook soms door... Soms weet je gewoon niet meer wat je nog kan doen...
ik reageer nu ook niet meer als ze zo raar doet en ga andere dingen doen...
En probeer gewoon van de leuke dingen wel te genieten als ze lief is en ook complimenteren... lijkt het wel te werken...

ik heb 3 kids en wordt soms eerlijk gezegd ook soms een beetje gek van ze.
ik heb ook een zoontje van 3 en ook erggggggggg tegen strijdig. de ene dag wil die niet jas aan de andere dag zijn laarzen niet. ik heb het geduld ook niet meer elke dag. heb hem ook wel bij zijn arm gepakt en meegenomen bij de gang.
ik denk hoe vervelend dan ook telkens weer op de gang zetten op tijd. gewoon 1 keer waarschuwen zo niet ga maar na de gang. dan kan hij en jij afkoelen. door hem kwamen we geregeld net een tikje te laat op school (me dochter zit op school). als ik daar aandacht werd ik alleen maar gauwer boos. dus denk nu meestal ach is maar even te laat op school wat steld dat nu voor. lukt me niet altijd hoor om zo te denken, maar probeer het zeker wel. ik weet echt hoe lastig het kan zijn. heb ook een zoontje van net 1 jaar en die wil ook niet stil zitten/ liggen met aankleden. verder echt tips heb ik helaas niet. maar je bent in ieder geval niet de enigste ik heb er ook last van. en had ook een keer dat ik buiten boos op hem was hij wou niet op de fietsstoel ben half weg gereden hij schreeuwen ik weer terug en nog wou die niet, toen heb ik hem ook maar tegen zijn zin erop gezet. en mocht hij geen tv kijken. dat hielp ook wel goed.
veel succes. groetjes

en ik maar denken dat ik de enige ben met zo'n vervelende 3 jarige uk.
PPPffff gelukkig toch niet.
Die van mij heeft het nu op eten gegooid...ik eet niet is het motto. Alleen als het mij uitkomt..dus koekjes chips snoepje...NEEEE dus.
De trap is momenteel een zeer vaak bezocht plekje net als zijn kamer.
Verplicht buitenspelen met zijn broer ook. Fietsen rond het blok huizen geeft niet alleen hun een uitlaadklep maar ook mama even rust om bij te komen.
In mei gaat hij naar school en ik tel de dagen ongeveer af geloof ik want bij die oudste ging het toen ook een heel stuk beter. Nieuwe uitdagingen waren zeer welkom.
Sterkte en inderdaad je bent maar een mens, gelukkig een mens en geen robot.
Die kan dan misschien niet boos worden maar ook geen liefde geven!!!!!

Ja ik snap het helemaaaaaaaal ;-) en geloof me je bent echt niet de enige. En dit is niet de laatste puberfase waar je zoontje in komt.

Mijn dochter is inmiddels 5 en ik heb al heel wat van die puberfases doorstaan. Maar niet altijd met een lach op m'n gezicht. Ik heb ook geregeld onwijs staan schreeuwen omdat ik er helemaal door heen zat, en meestal hielp het wel. Maar inderdaad dat er dan net weer iemand voorbij moet komen die dat ziet doet dan al helemaal je bom barsten...

1 ding wat hier wel werkt... naast onwijs m'n stem verheffen is er een spelletje van maken. Het vraagt als nog veel geduld maar met omkleden maak ik er wel eens een wedstrijdje van.. wie het eerst klaar is met omkleden. Of wie het eerst een hap in z'n mond heeft met eten.

Terug
Bovenaan