Zit er doorheen

Dank je wel voor jullie reacties.
Fijn te lezen dat ik niet alleen ben.
Ik zal inderdaad kijken waar ik wat meer rust kan vinden.
Dat moet gewoon wel.

En dat opvoeden gaat normaal best goed. We geven veel complimenten als hij het goed doet,doen alles volgens the nanny en over het algemeen kan ik het voor elkaar krijgen met veel geduld. Wat dat heb je gewoon nodig met een peuterpuber.
Maar ja dat geduld was op en ik vrees dat het vaker op zal zijn.
Dat verplicht buitenspelen is misschien wel een goede. Ik zette hem nu dus op de gang en hij ging lekker naar zijn kamer en boekjes zitten lezen. Om daar vervolgens niet meer weg te willen. Wat als een straf geen straf meer is?
Ik weet hij doet het niet express, maar ik weet en het gewoon even niet meer dan, hoe ik het moet oplossen.
Zucht.

Ik hou zielsveel van hem en daarom baal ik dat ik zo boos was. Ik zag hem met uitzwaaien bij de crèche al weer vrolijk stralen, ik troost met het het idee dat hij het alweer vergeten is en een heerlijke dag heeft....

liefs Lorelei

Allereerst... het leuke van dit forum is dat je hier alles kwijt kunt!!! Gewoon lekker van je af schrijven of gewoon even advies vragen of dingen delen top toch>>>??

Ik heb geen kinderen maar wel veel ervaring met kinderen en gedragsprobelemen dus ik wil het van een andere kant nog even bekijken. Ik zeg niet dat jouw kind gedragsproblemen heeft begrijp me goed maar als het bij de meest moeilijke kids werkt moet het bij jouw ook lukken....

Wat dacht je van de truk om hem eens de positie grote broer te geven???
Ook voor hem is het spannend. Er gaat iets gebeuren en mama is anders dan anders...
Probeer hem eens groot te maken. Hem verantwoordelijkheid te geven. Praat met hem en beloon hem eens vaker. Negatief gedrag iets meer negeren zeker als je merkt dat hij hier steeds vaker om vraagt. Praat met hem over wat er gaat gebeuren en dat je zijn hulp nodig hebt. Pak de truk met de beloning stikkers weer eens uit de kast. Hij kan weer dingen verdienen bij je.
Het maakt het voor jezelf relaxter en ook voor hem.

Succes
En trek je vooral niks aan van je omgeving!!! Jij bent hier de moeder!

Dank je wel Renaatje voor je tips ik ga ze zeker proberen. Hij heeft inderdaad geen gedrachproblemen maar het is wel een heftig en emotioneel kind.
Ik krijg op de Creche ook wel eens terug dat hij lang in een emotie kan blijven hangen..
En ik nu met mijn hormonen ook.... Dank voor je advies nogmaals!

Groetjes Lorelei

Terug
Bovenaan