Zit er een beetje doorheen...

Al die rottigheid met het ziekenhuis...
Het gaat goed hoor met Gabriël, of dat wordt ons verteld, maar hij mag nog niet mee. Ze zijn erg tegenstrijdig en houden ons constant in afwachting over wat er nu gebeuren gaat (niets dus)...
Ja hij moet genoeg drinken zelf, maar het is niet erg als hij de ene keer meer uit de borst of fles drinkt dan de andere keer, want dat zal thuis ook zo zijn. Maar toch moet hij elke voeding precies hetzelfde drinken van hun, want anders mag hij niet naar huis. Ze proppen dus hetgeen dat hij niet uit de borst of fles drinkt door de sonde naar binnen.
Ook drinkt hij schijnbaar beter uit de fles, maar ik mag hem niet de fles ipv de borst geven (beiden met borstvoeding hoor, ik maak genoeg melk aan).

Ligt dit nu aan mij en denk ik alleen maar als moeder die haar kind mee naar huis wil of zijn ze in het ziekenhuis echt een beetje gek in hun hoofd?

Ik weet het even niet meer, bah :-(
(sorry voor mijn klaagzang)

Liefs
 
Lieve naamgenoot,

Klagen mag hier absoluut! Dat is juist zo heerlijk aan dit forum. Kunnen we niet alleen de mooie, maar ook de mindere momenten delen. En elkaar steunen! Dus even een dikke virtuele knuffel vanaf hier.

Helaas weet ik precies hoe jij je voelt omdat ons lieve Jasmijntje ook nog in het ziekenhuis ligt en daar voorlopig nog zal blijven. Het druist zó tegen je gevoel in om je kindje steeds achter te moeten laten!
Wij zijn voorbereid op weken ziekenhuis en hebben zeker nog geen 'einddatum' te horen gekregen. Bij jullie is dat dus een beetje anders. Wat naar! En natuurlijk wil je niets lieverdan je mannetje snel mee naar huis nemen! Ik hoop voor jullie dat dat gauw mag en dat jullie dan lekker kunnen genieten.

Nogmaals, heel veel dikke knuffels voor jullie drietjes en kom maar gauw samen thuis!
En als je nog een keer wilt klagen, moet je het zeker doen.

Veel liefs, Marieke en Jasmijn!
 
Dikke virtuele knuffels terug voor jullie!

Ja het is echt balen om je kleine zo achter te moeten laten. Daarom dat ik ook niet goed weet of ik alles wel op de juiste manier opvat.
Als de arts dinsdag zegt dat hij binnen een week thuis is en vandaag de verpleging zegt dat het toch echt nog wel wat langer kan gaan duren wordt ik zo onzeker. Ik zet me vast op uiterlijk dinsdag de thuiskomst en vervolgens wordt dit eigenlijk weggeblazen. Al die onzekerheid en tegenstrijdigheid, ik kan daar nu echt niet mee omgaan, het is al moeilijk genoeg.
Daarbij denk ik ook dat mijn vriend uit elkaar gaat spatten als we weer onduidelijk en tegenstrijdig nieuws krijgen. Gabriël ligt a.s. zondag 3 weken in het ziekenhuis, de mogelijkheden om bij hem te zijn zijn erg beperkt (2-3 uur per dag) en als we bij hem zijn mogen we ook niet echt papa en mama zijn want we hebben helemaal niets over hem te zeggen. Om gek van te worden dus :-(

Hoop dat het bij jullie beter gaat met de communicatie en duidelijkheid van het ziekenhuis. En nou ja ik denk dat geen einddatum hebben is beter dan een die telkens wordt uitgesteld. Wij zouden liever hebben dat ze nooit data hadden genoemd. Zo gaan we van 5 weken naar 2 weken naar 3 weken naar misschien weer meer...

Jullie ook heel veel sterkte met alles! En nog meer knuffels!

Liefs, Marieke en Gabriël
 
Hoi
Kan zo me voorstellen dat je er doorheen zit je wil gewoon lekker thuis verder gaan genieten i.p.v. in het ziekenhuis waar ze vast heel lief zijn voor Gabriel maar uiteindelijk ben jij de moeder en wil jij hem voor jou hebben.
Ik werk zelf op zo'n zelfde afdeling als waar Gabriël ligt, en kan je wel wat tips geven. ieder ziekenhuis werkt natuurlijk anders.
In het zhuis waar ik werk mag een baby mee als hij alles uit de fles drinkt, hij mag gerust wat laten staan als hij maar groeit. Daarom is het ook goed om de sonde er gewoon eens 2 dagen uit te laten en dan te kijken wat er gebeurd. Soms zie je dat het juist een goed effect heeft en het kindje het beter doet zonder sonde, en de groei is erg belangrijk. Dus dat kan je vragen of ze gewoon de sonde er een dag uit willen halen en kijken wat hij doet.
Ons advies is borstvoeding maar we zien vaak dat borstvoeding pas echt begint te lopen thuis (in alle rust thuis). We geven kinderen daarom mee met fles (met moedermelk erin dan) en geven het advies om 1 x per dag aan te leggen en de week erop 2x per dag, en zo dat iedere week op te bouwen. Zo kun je rustig wennen en als je ziet dat het goed gaat kun je sneller opbouwen! Misschien is dat iets wat je bespreekbaar kan maken?? Hoop dat je er wat aan hebt! En maak alles besprrekbaar jij bent de mama en geef aan waar je tegen aanloopt!
Mocht je nog wat advies willen... hoor ik het wel!
Succes en kop op!!!!
 
Meid wat klote! Kan me heel goed voorstellen dat je d balen hebt en klagen mag hier absoluut!!! Zou ik in jouw geval ook knetter worden!

Heb geen adviezen maar wil je wel een hele dikke knuffel toezenden en mee hopen en duimen dat Gabriel snel met jullie mee naar huis mag, zodat je heerlijk kan moederen en vaderen over hem. Kun je in de tussentijd misschien wat meer tijd claimen met hem? Jij bent toch de mama en zou voor hem moeten mogen zorgen!!

Hoop dat je je zorgen hier kwijt blijft kunnen dan kunnen we je met zijn allen een beetje steunen.

Veel liefs en knuffels Suus en Saar

 
Dankjulliewel allemaal :)

We hadden vanmorgen een andere verpleegster, die had het over het misschien wel vandaag eruit halen van de sonde en morgen en/of maandag overdag van 's ochtends tot 's avonds in een ouder en kind kamer te zitten met Gabriël ('rooming in').
Maar dat bedoel ik dus met tegenstrijdigheid. Ik ga er nu dus ook niet van uit dat de sonde er vanavond uit is en ook niet van dat we morgen en/of maandag dan in zo'n kamer echt helemaal voor hem kunnen zorgen (met de verpleging binnen bereik).
Ik merk het allemaal wel, ik wordt er alleen zo ontzettend moe van.

Zelf vaker gaan gaat ook niet trouwens, wij zijn afhankelijk van het OV en zouden in het ziekenhuis moeten blijven als we elke voeding willen doen, wat ook erg lastig is naast dat ze daar dan ook weer moeilijk over gaan doen, want 'Gabriël heeft wel zijn rust nodig'. Nu snap ik niet waarom als wij hem verschonen en voeden hij minder rust zou hebben dan wanneer hun dat doen, maar goed :)

Liefs en knuffels!
 
He Marieke,
Even benieuwd, is de sonde eruit? En ik zou zeggen lekker op je strepen staan als je je kindje zelf in bad wil doen en wilt voeden! Jullie kind! Niet van het ziekenhuis kom op! Vind het echt heel raar om te horen dat je maar even bij je kleine mag zijn. Tuurlijk heeft Gabriel rust nodig, maar ik denk dat hij alleen maar meer rust heeft wanneer zijn lieve papa en mama bij hem zijn!!!!

Zou willen dat ik iets voor jullie kon betekenen! Wonen jullie in Ehoven? Dan breng ik jullie met liefde een paar keer op en neer naar het ZH!

Veel liefs Suus en Saar
 
Terug
Bovenaan