Zit er een beetje doorheen...

He meis.. Hier een oktober/september moeder...
Wat herken ik jouw verhaal. Onze zoon heeft ook in het ziekenhuis gelegen en elke verpleegkundige zei wat anders.
Mijn advies. Eis een gesprek met de dienstdoende of eigen kinderarts. Vraag of de sonde eruit mag en je kindje 48 uur de kand krijgt om het zelf te doen.
Leg uit dat je het gevoel hebt vast te zitten want doordat de sonde later stopt met eten naar binnen brengen is er bij de volgende beurt geen honger.

Meestal willen ze hier wel in meegaan.bij ons moest na zoveel dagen de sonde verwisseld worden en wij hebben gevraagd of hij het een tijdje zonr mocht proberen. Het gewicht was geen risico, dus hij kon wat gram missen.. Mocht het niet werken. Dit heeft ervoor gezorgd dat hij een paar dagen later thuis was... Ik zeg niet dat dit altijd zo gaat..maar zonder sonde drinkt makkelijker (meer zuurstof die door de neus kan) en de honger krijgt meer tijd.

Het is vreselijk frustrerend op deze manier.. Je gaat van high...(een keertje alles gedronken, naar low een andere erpleegundige vindt het niet goed genoeg hup sonde)

Ik zou ook bij de kinderarts aangeven at je meer verzorging wilt doen en eventueel na de voeding buik op buik slapen. (werd hier heel erg gestimuleerd) omdat je straks thuis ook alles moet doen..

Mijn advies is dus laat de verpleging in hun waarde maar ook in hun sop en praat met de kinderarts. De verpleging bedoelt het heel goed maar ze zijn allemaal anders. Zodra de kinderarts aangeeft geen sonde dan doen ze het ineens wel allemaal..

Heel veel sterkte
 
Terug
Bovenaan