Zit er even doorheen

<p>Oké mijn zoontje zit zijn groeispurt (vierde sprongetje) en de dagen gaan op en af op en af. Ik sta er helemaal alleen voor, ben moe, kan niet meer raak gefrustreerd. Hij heeft vanmiddag vier uurtjes geslapen. Om zeven uur savonds viel hij eindelijk inslaap om na drie kwartier wakker te worden voor bieding. Gegeven, toen viel hij inslaap om vervolgens na vijf minuten wakker te worden en niet meer willen slapen. Ik heb alles geprobeerd. Gewandeld, gewiegd  alles is donker geen prikkels al vanaf zes uur geen prikkels meer. Maar gij wilt gewoon niet slapen. Net nog een beetje voeding gegeven maar nog steeds niet slapen. Ik wordt er gek van zo gaat het al anderhalve week en ik ben gewoon op ik ben de hele dag bezig om hem overdag zijn dutjes te doen en vervolgens ook savonds. Ik heb nog geen minuut voor mezelf. Ben nu ook weer drie uur bezig hem inslaap te brengen. In het donker dit met hem, hem te troosten te eigen te wandelen. Hij blijft maar huilen of kreten uitslaan (die hij altijd doet als hij moe is) pff  moet gewoon even mijn hart luchten. Met zulke momenten is het gewoon echt zwaar en moet ik een stapje terug van hem doen om even op adem te komen ook al huilt hij. </p>

Hé,
Wat ontzettend zwaar. Neem je hem weleens in je eigen bed? Misschien slaapt hij dan wel. Kan vast niet altijd maar af en toe overdag of juist ‘s nachts. Wordt vaak afgeraden (kindje zou er aan wennen en het is gevaarlijk). Maar ik heb het bij mijn beide kinderen gedaan in lastige periodes. Ze sliepen goed en ik ook. Ipv een hoop frustratie is het heerlijk om je kleintje lekker slapend bij je te hebben. Je zou het eens kunnen overwegen. 
Veel sterkte. 

Wat heftig als ik je verhaal zo lees en zeker als je er alleen voor staat. Wel goed om te lezen dat je even afstand neemt als het te veel wordt, dat is ook het beste wat je kunt doen. Is er iemand in de ongeving die even kan bijspringen zodat je zelf weer even op adem kunt komen? Als is het maar voor 2uurtjes. Ons zoontje heeft net sprong3 achter de deur en ben ook erg huiverig voor sprong4, aangezien we daar de meest heftige verhalen over lezen. Het klinkt misschien heel makkelijk, maar probeer eraan te blijven denken dat je kindje na deze sprong weer zoveel nieuwe dingen kan. Voor de rest kan ik je alleen een hart onder de riem steken en nogmaals, vraag hulp! Al is het een oppas voor een paar uurtjes zodat je even tijd voor jezelf hebt. Sterkte!

Soms neem ik hem inderdaad in bed zowel overdag als savonds, eigenlijk altijd werkt dat wel en slapen we om tien uur en dat is ook na een paar uur proberen maar vandaag lukt dat gewoon niet, hij slaapt nu nog steeds niet moet hem in de kinderwagen op en neer bewegen anders huilt hij weer. Ik blijf hem nu maar gewoon even wiegen tot hij of inslaap valt of weer voeding wilt en neem hem dan ook in bed weer. Heb nu rustgevende geluidje opstaan maar helpt ook niet echt. Gewoon even volhouden tot hij hopelijk inslaap valt anders word het een hel zware nacht  Ik heb helaas niet veel mensen om mij heen die mee kunnen helpen. Mijn moeder past al 1x in de week op zodat ik kan werken. Mijn zus woont helaas te ver weg anders had die ook mee geholpen. De andere oma ( die gelukkig ook in beeld is) springt soms ook bij als ik het vraag en zelfs als ik het niet vraag. Ze gaat ook altijd mee naar het cb enzo. Mijn ex zou al drie keer deze week langs komen maar vanwege overwerken is hij niet langs geweest. Dus daar heb ik ook weinig aan. Gelukkig nu sinds twee weken komt hij op de zondag vrij lang langs alleen dan ben ik alsnog ook veel met de kleine bezig. En 1x in de maand slaapt hij een nachtje bij mijn moeder zodat ik een dagje voor mezelf heb en dan zul je altijd maar zien dat hij het perfect doet ??‍♀️?

Misschien slaapt ie te lang of te laat in de middag? Ik zou hem niet langer dan 3u laten slapen en dan bijv om 17u zeker uit bed als hij om 19u weer gaat slapen. En inderdaad, vraag soms hulp. Baby reageert ook op jouw frustraties ook al uit je die niet naar hem, maar baby’s voelen dat feilloos aan... als je hem dan even uit handen kan geven en zelf weer even kan opladen, zal je hij hem ook verschil merken dat hij sneller te troosten is. Heel veel sterkte

Wat super vervelend en zo herkenbaar. Ik voed zelf onze baby op tijd en daardoor vinden wij thuis veel regelmaat, ook met slaapjes. Mijn oudste dochter heb ik ook zo opgevoed en ik merk dat de meiden er gebaat mee zijn. En wat mij vaak helpt is te denken: een baby hebben is gewoon heel hard werken. Iedereen roept altijd maar genieten, maar dat is het gewoonweg niet altijd. Er zitten dagen tussen dat ik ook niet weet wat ze wil, maar de volgende gaat het dan weer super en zijn we helemaal blij. Bedenk jezelf dat het een fase is en straks slaapt de baby echt weer beter hoor! Sterkte!!

Mijn zoon sliep altijd slecht begin avond, eigenlijk sliep hij overdag altijd en nu nog steeds weinig en korte periodes. Maar nachts altijd heel goed. En als hij dan niet wilde dan niet, soms legde ik hem gewoon in de box met iets wat afleidt, een iPad met Nijntje of projector met licht en geluid. Of in zon schommelstoel met muziek. Dan heb je igg even tijd voor jezelf. 
Ja en wat iedereen aangeeft als je de optie hebt ff een uurtje of twee iemand anders je kindje laten verzorgen.

sterkte!

Terug
Bovenaan