Zit er even doorheen

Wat een narigheid! Hier nog niet toe aan sprongetje vier, maar ik snap je helemaal! Ook al sta ik er niet alleen voor...
Goed dat je af en toe even afstand neemt en een stapje terug doet. Vaak helpt het om het even vanaf ‘boven’ te kijken, dat doe je hartstikke goed. Ik zit soms ook met m’n handen in m’n haar en trek dan graag de deur even achter me dicht en prent mezelf dan in dat vijf minuten langer huilen/ gillen het echt niet heel veel erger maakt en gun mezelf dan die vijf minuten om uit de situatie te stappen. 
Een potje janken helpt soms heel goed (twee of drie potjes janken ook ;-) ) en met de deur op slot en niemand over de vloer kan je ook zonder douche en mooi aangekleed en met als optie lekkende tieten de dag doorkomen. Volgens mij moeten we het met z’n allen niet al te serieus nemen, dat wat we doen voor ons kleintje doen we met de beste bedoelingen en met heel veel liefde en soms lukt het gewoon even niet en dan is het ook goed! Als het je echt te veel wordt en je krijgt vervelende gedachten schroom dan niet om je huisarts te bellen en bij hem/ haar je hart te luchten. Leg de lat niet te hoog voor jezelf, laat je vooral niet gek maken door alles wat er op internet te lezen is en verwen jezelf je op deze moeilijke dagen... Chocolade helpt voor alles ;-)

Zet’m op mam, je kunt het!!! 

Herkenbaar, ik denk dat elke moeder hier wel eens tegenaan loopt.
Mijn zoontje heeft sinds een week er ook weer een handje van om ' s avonds een paar keer wakker te worden, en dan ook echt wakker!
Ik kan dan nog zo mn best doen maar slapen doet ie dan niet meer, dat wordt brullen.
Wat ik dan doe is dat ik hem even mee neem naar ons bed en even lekker ga kroelen met hem en lekker "kletsen" met hem..gewoon even die focus van het slapen afhalen en lachen samen en zodra hij weer gaat poetsen in zn ogen gelijk weer naar zn bedje brengen.
En neem vooral tijdens zijn slaapjes overdag tijd voor jezelf!!! Heel belangrijk.. het is in principe gewoon een werkdag zo'n dag met je kind en op je werk ga je ook niet in je pauzes de wc schoonmaken.. dus neem eerst even de tijd om te ontspannen.

Wat een heftig verhaal. Mijn dochter is nu 3 weken ben benieuwd wat me nog allemaal te wachten staat.
Veel gemeentes hebben tegenwoordig een buurtapp. Als je daar je verhaal doet kom je misschien wel in contact met iemand die in een vergelijkbare situatie zit. Of in ieder geval iemand waarbij je je hart kan uitstorten. Dit kan al erg opluchten.
Sterkte de komende periode en probeer je vast te houden aan de gedachte dat het allemaal fases zijn die ook weer overgaan.

Heb je de kleine geprobeerd te dragen in een draagdoek? Kan veel meer rust geven overdag. Ik was voor mijn gevoel ook een tijdje de hele dag bezig met in slaap krijgen...totdat ik de draagdoek ging gebruiken.  Oke geen grote huishoudelijke klussen maar wel meer rust overdag. 
Heel veel sterkte , het is niet altijd makkelijk

Wat moet jij soms op zijn!!
Ons meisje had ook van die momenten gelukkig waren we samen om het aan te gaan en konden we elkaar af wisselen.. wat wij soms deden.. (waarschijnlijk zullen vele denken neeeeeeee) was autorijden.. 
Zo konden wij even bijpraten zij sliep en wij hadden toch een vorm van rust.. sowieso het dan niet huilen van haar gaf ons al veel minder stress waardoor wij de avond verder wel weer door kwamen. En het was bij ons ook echt problematisch tussen 16-20uur.

Succes!!!

Terug
Bovenaan