zit er even helemaal doorheen!

A

Anoniem

Guest
dag dames.. moet even mn sores kwijt hier!
ben vandaag bij de gyn geweest en alles was prima in orde, maar ik voel me zo ontzettend K*T
zie het echt allemaal even niet meer zitten..

ben bijna 35 weken zwanger (of bijna 37 want het zou kunnen dat we 2 weken verder zijn, aangezien metingen met echo's, bepaalde symptomen die ik anders wel vroeg in de zwangerschap zou hebben gekregen maar als we echt 2 weken voorlopen zouden deze wel weer normaal zijn)
ze veranderen de uitgerekende datum niet, maar ik moet het wel in mn hoofd houden dat het zo kan zijn..
word gek va die onzekerheid!

ik heb al een paar weken constante buikpijn, een ontstoken gevoel (zoals je keel kan aanvoelen bij een keelontsteking)
heb het al meerdere malen aangegeven, mn urine is rgelmatig gecontroleerd en er is niet te vinden.
ook de baby doet mij ontzettend veel pijn, overal waar ik voel voel ik mn kindje en het beweegt zo ontzettend veel! op zich heel fijn want ik weet dat het goed gaat dan met het kindje, maar het is me gewoon even te veel.
ook voelt het alsof alles er gewoon ''uit komt vallen'' aan de onderkant zeg maar.. het drukt maar en normaal zitten gaat niet.

ik ben ook al een paar dagen nu onwijs misselijk, en ik weet dat er griep heerst maar heb verder niets wat daarop wijst.
kom ook niet bij mensen in de buurt, kom sowieso niet veel buiten.
ook slapen is een drama! ik pak nog geen 4 uur fatsoenlijke slaap in een nacht en ook overdag lukt het me niet door de buikpijn.
de hele dag loop ik te huilen en te balen van mezelf en dat ik me zo voel en ik heb echt helemaal nergens meer energie voor, ik kan gewoon niet meer en weet niet wat ik nog moet doen.
van mij mag de baby wel komen dan is het tenminste over, tenminste daar ga ik vanuit, maar ik weet ook wel dat het beter is als de baby nog even blijft zitten en ik wil natuurlijk wel het beste voor mn kindje.. het is zo dubbel allemaal!
maar ben het in ieder geval echt goed zat..

is er iemand die dit herkent, uit vorige zwangerschappen of van dit moment?
sorry hoor van het lange verhaal maar moest het gewoon ff hier kwijt, hier zijn ongetwijfeld mensen die me het best begrijpen van allemaal! aan mn vriend kan ik het wel kwijt maar die heeft er natuurlijk geen idee van hoe het voelt en bij mn gyn heb ik me vandaag groot zitten te houden maar misschien had ik alles er wel uit moeten gooien. alleen dit heb ik 1 keer eerder gedaan (bij een andere gyn, ik moest naar het ziekenhuis toen omdat ik van mn fiets was gevallen en erge buikpijn had, toen heeft ze me niet eens gecontroleerd verder (ja ze voelde even aan mn buik en de ctg was goed) en zij dat de buikpijn wel minder zou worden als ik met een psyholoog ging praten.. WHATEVER!
heb daar dus een vieze nasmaak van, ik heb namelijk geen psycholoog nodig want in mn hoofd zit het wel lekker want daar zit geen baby, die zit in mn buik en daar doet het pijn, lijkt mij dat dat niets met mn hoofd te maken heeft.. pff..

Joh balen hoor dat je je zo voelt. Het is ook gewoon zwaar voor je lijf, een zwangerschap. Dat is altijd het moeilijke met zwanger zijn. Het kan erbij horen maar er kan ook echt wat aan de hand zijn. Helaas heb ik daar ervaring mee.  
Kun je iets specifieker zijn? Waar heb je pijn en hoe voelt het precies?

hoi..

moeilijk te omschrijven vind ik het maar ik zal het proberen:
de pijn zit eigenlijk overal, het lijkt mij alsof het het dicht onder het huidoppervlak zit, maar het ergst is het bovenop (als je tegenover me staat aan de rechterkant van mn navel) en dan dus echt bovenop de buik. alleen straalt het dus uit over mn hele buikoppervlak.
alle bewegingen van de baby doen ook heel erg veel pijn.
het voelt dus alsof het ontstoken is, en als de baby beweegt voelt het alsof het schuurt. het is dus en hele felle stekende pijn, alleen constant en niet alsof je af en toe een steek krijgt.
ook in mijn kruis, voel ik een zware druk al ongeveer een week.
ik geloof wel dat ik de slijmprop al verloren ben. had voor goed een week terug tijdens het afvegen na het plassen echt ontzettend veel slijm, de keer erna ook weer heel erg veel.
daarna werd het weer minder en nu is het eigenlijk niets meer.

ik heb het nu zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven, ik zou niet weten hoe ik het ander moet zeggen!

Lieve meid,

Eigenlijk wil ik je even een hart onder de riem steken. Ik vind het zo sneu voor je dat je zo rot voelt. Heel veel dingen herken ik wel hoor. Ik houd momenteel veel vocht vast, mijn bloeddruk wordt hoger, heb een tinteling in mijn vingers, mijn rug en knieeën en voeten doen pijn van het vocht.

Maar gelukkig ik kan nog   redelijk slapen, als mijn baby beweegt ervaar ik dat nog steeds als fijn, wel is er meer druk ontstaan waardoor ik meer naar de wc moet, maar ik heb geen pijn.

Ik ben momenteel 36 + 3 weken en ik zou het heel fijn vinden als de baby niet tot 40 weken zou blijven zitten maar bv tot 38 weken, maar goed ik heb het niet voor het zeggen. Mijn  klachtjes vallen bij jouwe in het niet.

Ik hoop dat je je toch wat lekker kunt ontspannen, misschien een lekker bad of een uurtje op bed met je favoriete muziek, laat je man je voetjes masseren. Probeer wat dingen te doen die jou even veraangenamen.

Sterkte lieverd

kus
talke

Hoi dank je voor je lieve berichtje :)

Ik las idd je topic over je bloeddruk. Vervelend zeg!
Hou het wel goed in de gaten hoor dat je niet een bandgevoel krijgt of hevige hoofdpijn, maar er zal wel goed op je gelet worden! Hoop dat je controles gunstig blijven uitpakken!
Ik hoop voor je, en ook wel voor mezelf eigenlijk haha, dat de baby inderdaad niet tot 40 weken blijft zitten.
Tuurlijk, hoe langer het kindje blijft zitten hoe beter maar de laatste loodjes he, die zijn gewoon erg zwaar.
Ik hoop dat ik me morgen ofzo weer wat beter voel, want nu sinds een paar uur is het nog erger geworden.
Kan niet eens meer fatsoenlijk rechtop staan, dat doet pijn in mn buik die gewoon al een paar uur knetterhard is. Heb ook net gegeten en ben weer hartstikke misselijk. Ik hoop dat het vanavond en vannacht een beetje gaat, maar als ik dit morgen nog steeds heb bel ik gewoon weer op.
Ik heb gewoon geen energie meer om nog naaar het toilet te lopen! Ben echt helemaal op, aan het eind van mn latijn..

Nou dat is heel naar, dat gevoel wat je omschrijft. Het klinkt alsof je huid en/of spieren erg onder druk staan/uitgerekt worden. Maar ik ben natuurlijk geen arts. Bij mij zat de pijn juist heel diep van binnen. Bij jou dus meer aan de buitenkant. Hopelijk betekent dat, dat de boel gewoon erg onder druk staat, wat trouwens ook erg vervelend is, maar dan is er tenminste niks ernstigs. Ik zou als ik jou was wel in de gaten houden of je geen koorts krijgt en misschien nog een keer de Vk bellen als het te erg wordt.

Sterkte ermee

hoi j_u_f

de pijn lijkt inderdaad aan de oppervlakte te zitten,
krijg nu alleen ook bovenin meer pijn, drukkend gevoel.
bij mn maag zeg maar, even in de gaten houden dus.
ik hoop echt dat het niet erger gaat worden, hou 2x per dag mn temp bij en heb ook en bloeddruk meter maar die gebruik ik liever niet zo vaak zelf.
wat was het bij jou dan wat zo'n pijn veroorzaakte?

liefs

Terug
Bovenaan