Zit er helemaal doorheen met het kolven!

Hoi,

Succes met kolven. Ik kolf ook regelmatig af maar dan altijd als extra zeg maar. Over ruim een week ga ik weer aan het werk en dan moet ik ook echt aan het kolven.

Toen mijn zoontje net was geboren, kon hij niet drinken omdat zijn tongriempje vast zat. De eerst week moest ik dus steeds kolven met zo'n dubbel elektrisch ding om maar de melkproductie op gang te krijgen. Ik voelde me toen net zo'n koe!

Als ik nu een avond weg ben kolf ik de hele dag door een beetje af. Als ik tussen iedere voeding in kolf heb ik 's avonds een fles vol (zo'n 150 cc). Ik weet wel dat als ik een keer een voeding over kan slaan en dan kan kolven het en veel sneller gaat en dat ik dan zo een flesje vol heb.

Omdat bv een kwestie is van vraag en aanbod zal je merken dat als je blijft kolven op een bepaalde tijd het makkelijker gaat.

Succes

Marieke

quote: joyce reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-10-2007 07:28:37'));

Hoi,
Kolven is iets wat je moet leren. Echt even de tijd geven en de rust nemen.
Om te kolven zoek je een rustig plekje en moment idd als hij bv slaapt. Ik ben begonnen met kolven heel vroeg in de ochtend. Of nacht dan is je productie het hoogst. Het is even wennen.
Dit heb ik gedaan zodat ik een voorraadje had. Daarna ben ik gaan nakolven dus na de voeding die ik gegeven had kolfde ik mijn borsten helemaal leeg. Op die manier bouw je een voorraad op voor in de vriezer.

Je op brengst die je beschrijft is behoorlijk hoor voor de eerste keer kolen. Ik kolfde 20cc de eerste keren en dat is nooit meer geweest dan 60cc als ik kolfde ipv voeden bv op het werk. Daarom kolfde ik dus lange tijd nog na.

Het is belangrijk dat je een toeschiet reflex krijgt tijdens het kolven mocht het nog lange tijd zo zijn dat dat niet zo is dan kan je bij de huisarts een neusspray halen zodat dat opgewekt word. Dat werkte hier redelijk dan kolfde   ik op een goede dag 120 per keer.

Om te oefenen uit een flesje drinken kan je beginnen met 20 cc dan krijgt hij de fles eerst en daarna de borst. Op die manier hoef je niet iedere keer een volle fles weg te gooien als hij niet wil.
Veel spenen gaan voor een borst kind te snel omdat ze bij de borst zo veel meer moeite moeten doen dus de kleinste van de kleinste speen blijven proberen.

Heel veel succes

ps:
Je lichaam maakt de bv snel weer aan het is echt vraag en aanbod dus hoe meer je kolft of aanlegt hoe meer je lichaam aanmaakt. En daarom is hij misschien ontevrede omdat hij meer trek heeft dus meer aanleggen zodat de produchtie weer omhoog gaat.

groetjes joyce

Het is belangrijk dat je een toeschiet reflex krijgt tijdens het kolven mocht het nog lange tijd zo zijn dat dat niet zo is dan kan je bij de huisarts een neusspray halen zodat dat opgewekt word.

Dat begrijp ik niet? Een neusspray om bv op te wekken?

Hallo,

Bedankt voor tips en reacties.
Kylian is zondag 5 weken dus nog jong.
Hij heeft een keer uit de fles gedronken dus hij kan het op zich wel, heeft vaak extra zuigbehoefte en heb er een opgedaan die wat moeilijker is want bij die andere spenen liep het zo uit zijn mond:S

Vanmorgen gekolfd, ze stonden op springen en moest nog een uur op hem wachten, dus een borst gedaan en 60 cc gekolfd! in 10 minuten.
Daarna heeft hij aan die borst gedronken en nog een beetje aan de andere die op knappen stond.
Toen is hij weer gaan slapen en heb ik de andere nog even 60 cc afgekolfd.

Dus dat gaat prima!
Wat inderdaad ookw aar is maak mijzelf ook vele te druk en gister ook met mijn man over gehad.
Ben nl geen stilzitter en kan me overal over druk maken, maar dat heeft nu toch geen zin.
Binnen nu en twee weken gaan we klussen en verhuizen dus ja dat werkt wel door.
Mijn man heeft me gerustgesteld en heeft ook twee weken vrij, das wel lekker!

Dus op zich gaat het alweer wat beter!
Gewoon meer mijn rust nemen, want Jylian slaapt 3 a 4 uur wel door, s'nachts langer...

Groetjes,
Jacomien
mama van Kylian 09-09-2007

Hé Jacomien,

dat klinkt echt super! Wat een productie zeg, om jaloers op te worden ;-) Is inderdaad een spannende tijd als je ook nog gaat verhuizen binnenkort. Moeten jullie nog veel doen?
Wij zijn in 13 maanden tijd 3 keer verhuisd, één keer met 32 wkn zwangerschap, 1 keer met een baby van 3 mnd en tenslotte toen m'n zoontje 11 mnd. was, dus ook hiermee enige ervaring. Tip (en hij valt misschien wat tegen, maar is wel reëel): plan jezelf nergens voor in, alles wat je wel doet is mooi meegenomen. Ik pakte b.v. in als zoonlief lag te slapen. Wij hebben ook in elk huis er weer voor gezorgd dat zijn kamer als eerste klaar was, dat z'n bekende spulletjes aan de muur hingen e.d. zodat hij zich er zo snel mogelijk weer thuis voelde. Dat is telkens prima gegaan.
Wens jullie heel veel succes!

Groetjes,
Margrethe

p.s. voor Dame: in die neusspray zit het hormoon oxytocine. Dit is hetzelfde hormoon dat je lichaam aanmaakt op het moment dat je kindje aan de borst zuigt. Dat hormoon zorgt voor de toeschietreflex.

Groetjes,
Margrethe

Hoi Margrethe

Vandaag meer mijn rust genomen en ressultaat mag er dus wezen, ook Kylian is rustiger.
Bij ons is ook onze eerste wens om zijn kamer af te hebben.
Ook heb ik inderdaad ingepakt toen hij sliep.
Gelukkig hoeven we niet al te veel te doen, sommige dingen zoals behangen heb ik aan mijn ouders uitbesteed en het leggen van de vloerbedekking aan de zaak waar we het gekocht hebben.

Dus komt allemaal goed. Moet me minder druk maken en dat werkt!

Terug
Bovenaan