Zit ff niet mee ....

Tis een hele vervelende zeurderige pijn in mn schouder/arm. Ik heb moeite met mn arm optillen en slapen is helemaal een ramp. Op mn rechterkant slapen gaat dus niet en op mn linkerkant eigenlijk ook niet omdat ik dan niet weet hoe ik mn rechterarm neer moet leggen. Als ik op de plek druk dan voelt het ook een beetje 'verdoofd' aan.

Ik zou als ik jou was gewoon ff naar de huisarts gaan hoor Jenneke! Er te lang mee door lopen is ook niet goed!

Ik ga nog liever met mn broek op de hielen de straat in dan deze pijn hebben

liefs jen

He Jen wat balen voor je! Maar mocht je onder het mes moeten, heb je dan wel de zekerheid dat je er daarna voorgoed vanaf bent?

Sterkte in ieder geval meid!

Groetjes van Cissy

mn moeder heeft er iig geen last meer van gehad.
Maar heb vanmiddag wat horror verhalen op het net zitten lezen....dus het is afwachten.
Eerst maar met fysio beginnen....

liefs jen

Hoi Jen,

Goed dat je eerst fysio probeert (ik ben fysio). En zoals iemand al schreef, de behandeling duurt idd lang itt een spuit. Máár... een spuit werk't direct en voor de korte duur. Helpt met de symptomen, maar neem de oorzaak van de ontsteking niet weg waardoor het idd steeds terugkomt als je niks aan de oorzaak doet. Meestal een dysbalans in de spieren of verkeerde houding, of beide. Als het een goeie fysio is, zal hij/zij eerst iets voor de directe pijn doen. Dan zal die er hard, pijnlijk op drukken (diepe dwarse frictie), maar daarna geeft dat verlichting en evt kan die er nog ultrageluid op doen. Thuis kan je veel koelen om de ontsteking (die warm is) te dempen en dat geeft ook gelijk pijnverlichting. Daarna, als de pijn iets minder heftig is, kan je met spieroefeningen beginnen. Dit neemt tijd in beslag om op te bouwen, vandaar dat het lang duurt. Maar je hebt er meer baat van als van een spuit op de lange duur. En die operatie is idd ook een optie, maar geen garantie. Ken een heleboel patiënten die toch na die operatie nog pijn hebben of op den duur weer pijn krijgen (bijv. door littekenweefsel). Maar het kan ook goed gaan.... Het advies wat ik je dus kan geven is begin met fysio, die operatie kan altijd nog en begin thuis alvast met koelen. Wikkel een gelkussen uit de diepvries in een handdoek en houd die zo'n 20 minuten op de pijnlijke plek. Als het pijn gaat doen van koude, natuurlijk stoppen, maar met handdoek erom kan dat eigenlijk niet. Als je merkt dat die kou goed doet, kan je dat vaker per dag doen, geen maximum. Probeer alleen zo min mogelijk te tillen en je armen zwaar te belasten.

Succes ermee!
Zo, dat was dan 15 euries aub... haha

Groetjes, Marloes

He Jen, wat is dit nou weer?! Vervelend zeg! Nou dat is wel een beetje een understatement. Niet kunnen liggen/slapen van de pijn...Aargghh! Ik heb met je te doen!

En hoe is het nu met wat je dacht dat het je galstenen waren? Heb je daar ook nog last van?

Ik hoop dat de fysio aanslaat! En misschien heeft de partner van Sandra nog tips, die liep toch met hetzelfde?? Het is toch niet iets wat heerst in HS??  

Veel beterschap gewenst meid!

Ellen en Julian

Thanks marloes, bedankt voor de tips!!!

Ben vandaag voor de 1e keer bij de fysio geweest.
Was al klaar voor een stevige massage maar nee hoor, meneer de fysio heeft me alleen ff aangeraakt om te kijken waar ik precies de pijn had zitten...oeehhh en dat was best heel vals hoor, deed zo'n pijn!!!
Toen moest ik gaan liggen op mn buik en heeft ie naaldjes op de zere plekken geprikt.
Het heet dry needling. Had al van Harmke(mvsara) er iets over gehoord, dus was wel benieuwd.
De fysio gaf aan dat je met 5 á 6 behandelingen er wel van af kan zijn. Verras me maar!!!!

Heb net ff op de site van dry needling wat gezocht.

Dry needling omvat het inbrengen van een 'droge' naald zonder toevoeging van medicatie.
Het concept is gebaseerd op  anatomische en neurofysiologische principes.
Klinisch gezien leidt dry needling van de spieren vaak tot een directe pijnvermindering en een verbeterde mobiliteit van de betrokken spier(en) en gewrichten.  

Ken jij deze methode Marloes?

Mike was trouwens mee en ging een beetje huilen als ik het uitgilde van de pijn aahhhh kom niet aan zn mama!!!!
Verder was ie voorbeeldig!!!

liefs jen

Hey Jen,

Nee, dry needling... nog nooit van gehoord! Lijkt me ook wel iets van accupunctuur weg hebben, alleen dan waarschijnlijk met een hele andere achtergrond/invalshoek. Ik hoop absoluut voor je dat het werkt! Maar... het  lijkt me dat de behandeling ook alleen maar symptomatisch werkt. Het haalt de ontsteking weg waardoor je pijn (gedeeltelijk?)  weggaat. Maar waarom is het dan ontstoken? Of je moet de afgelopen tijd je schouder overbelast hebben, wat normaal niet voorkomt. Dan zal de pijn in de toekomst wegblijven (als je niet weer overbelast). Maar als er niks bijzonders geweest is (bijv. plafond gewit of zoiets), lijkt me de oorzaak van de ontsteking toch meer in spieren/houding te zitten. Dan zal de pijn ooit weer terugkomen. Bij de een na 1 maand, de ander na 6 maanden...
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop écht voor je dat je er met 5-6 behandelingen vanaf bent en dat de pijn niet terugkeert. Maar heb er zo mijn twijfels over... of hij moet naast die naaldjes ook nog een andere therapie erbij doen. Ben benieuwd! Laat je de vorderingen weten? Als het werkt, wil ik er natuurlijk alles van weten!

En over Mike; toch wel lief van hem dat hij met je meevoelde en met je meehuilde als jij pijn had!  Grote knul dat hij zich zo voorbeeldig heeft gedragen. Ook nog een trotse mama dus!

Groetjes, Marloes.

Terug
Bovenaan