Zit het echt tussen de oren???

Hoi Charlie

Ik hed de ovulatietesten van senstitest en van clearblue geprobeerd, haalde neits uit voor mij heb nog wat testen liggen dus deze maand toch weer proberen. Heb ze toch liggen. Ik heb eerst intakegesprek bij de gyn. Weet niet of ik moet temp. We zien het wel en ik heb er nu dus alles voor over om maar zwanger te worden. En ik geef nu iig niet zomaar op we zijn al in ronde 14.
We doen af en toe maar oogkleppen op en oordopjes in als mensen vertellen hoe snel zwanger ze zijn geworden en als we overal zwangeren zien lopen want als je zelf zwanger wilt worden dan lijkt het net of de hele wereld dat ook ineen keer wil. Erg irri.

Ik hoop ind dat we allemaal snel zwanger zijn en elkaar goed nieuws kunnen brengen.

Succes.

Gr Amber

Hey dames,

Amber; balen dat je al zo lang bezig bent, kan me voorstellen dat het regelmatig te veel is!! Succes bij de gyn!!

Charlie; nee je hoeft niet perse te temperaturen voor je naar de dokter gaat, maar ik was al een aantal maanden bezig met ovulatietesten (maar nog geen 1x een positieve ovulatietest gehad; eerst van die testen met smiley's, maar die vond ik wel erg duur worden, daarna via internet besteld waar je een tweede streepje moet krijgen, maar ook geen enkele keer). Ik begon me toen een beetje zorgen te maken en  dacht dat ik misschien wel geen eisprong zou hebben. Een vriendin die al 1,5 jaar probeert zwanger te worden (en hele medische molen al heeft gehad), gaf aan dat zij moest temperaturen (als er nl een verhoging plaatsvindt dan wil dat zeggen dat je een eisprong hebt). Dit heb ik nu dus 2 maanden gedaan en daarop is een duidelijke verhoging te zien (rond dag 13-14 van cyclus), dat geeft me wel een iets geruster gevoel. Ik vind het trouwens erg ingewikkeld met die ovulatietesten; er staat bij mij nl in de bijsluiter dat het niet met ochtendurine mag en dat je 4 uur niet geplast mag hebben (ik wil het ook niet op het werk doen, dus maar telkens gedaan als ik thuis kwam uit het werk, daardoor waarschijnlijk telkens niet op goede moment getest (zou eigenlijk 2x per dag moeten testen maar wordt nog lastiger!!). Iemand nog tips / hoe doen jullie dit??? En waar halen / bestellen jullie ze?? (vorige keer heb ik ze via babyboomshop besteld...)

Groetjes Lien.

Ps zit nu in mijn week voor NOD (telkens toch weer hoop en af en toe gevoel dat ik zwanger ben, maar ja dat heb ik al wel vaker gehad, telkens hield mijn lichaam me voor de gek, .... maar wie weet, blijf hoop houden!).

Toi, toi, toi voor ons allemaal!!

Hey Charlie...

Bij mij leek het wel tussen de oren te zitten. Was pas drie maanden bezig toen mijn vriend en ik ook nog een besloten te gaan trouwen... Toen ook voor onszelf zoiets van: nou we gaan gewoon eerst lekker trouwen en ons daarmee bezig houden en als we daarna pas zwanger worden is alles prima... En uiteraard de volgende maand, ronde, was/ben ik zwanger geraakt...
Maar dit is allemaal heel pril...vandaag 5 weekjes.... erg spannend dus.
Ik wens je heel veel succes ermee...er zijn geen tips te geven, bij iedereen gaat het zo anders....kan je alleen wat glittertjes geven ;-)

x Tink

Hoi Tink,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Stuur inderdaad maar wat glitters naar ons toe

Heb zelf ook besloten mijn plannen niet meer te laten afhangen van zwanger worden of niet. Ga gewoon lekker verder en hopelijk kan ik de rust vinden om het op me af te laten komen (gaat de ene dag goed en de andere dag absoluut weer niet tja...)!

Groetjes,
Charlie

Hoi Amber en Lien,

Ik heb de vorige keer een keer testen besteld bij Sensitest (zowel ovulatie als zwangerschaptesten). De ovulatietesten deden helemaal niets.....je mocht inderdaad 4 uur van te voren niet meer drinken en plassen......pffff en dan beleef je benauwde momenten terug in de file naar huis toe haha!
Maar goed geen eisprong te zien op de test (terwijl de gyn. er wel een heeft gezien op de echo in die maand). Kortom een verloren maand.
Ik dacht dat het kwam omdat ze zo goedkoop waren, vandaar nu de clearblue...ik heb ze in huis, dus ga het gewoon doen en ondertussen volg ik gewoon mijn eigen gevoel. Soms voel ik het namelijk door steken bij mijn eierstok.

En anders toch maar temp.  ?? Ik weet dat je elke ochtend op hetzelfde tijdstip de temp. moet opnemen. Maakt dat nog uit waar.....ehh is je oksel goed genoeg of moet het rectaal? En moet je dat dan bijhouden op een  temp. kaart?  (heb ik wel eens gelezen) of kun je het gewoon opschrijven. Ik wil dit deze maand in ieder geval nog niet doen......

Ik probeer het feit dat iedereen zwanger is maar een beetje langs me heen te laten gaan. Ons kindje had deze dagen geboren moeten worden en dan is het best moeilijk om te horen dat er zoveel zwanger zijn en zoveel baby's geboren worden......maar goed ik probeer steeds voor ogen te houden dat dit geluk er voor ons ook komt.

Groetjes,
Charlie

Hoi Charlie,

Bij mij hebben de ovu testen ook nog nooit een eisprong laten zien.
Wij zijn ruim 1,5 jaar bezig inmiddels. Ben sinds gisterenochtend gaan tempen.
Op www.freya.nl kan je een temperatuur curve uitprinten. Heel handig en overzichtelijk. Daar staat ook meteen bij hoe je het precies moet doen. En ja, dat betekent rectaal meten. Minder, maar wel voor een goed doel he!

Heel veel succes! En hopelijk ben je nu snel zwanger!

Groetjes Suus

Hoi Charlie en Suus

Ik ga denk ik toch ook maar temp, misschien dat dat toch wel helpt, we hebben nog 3 weken voordat ik naar gyn moet, dus kan nog makkelijk voor die tijd. Laten we het hopen, vind het wel een gedoe vooral dat het rectaal moet, maar ja alles voor een heel heel goed doel, laten we het zo zeggen.

Nu is er bij ons ook nog eens bijgekomen dat bij onze dochter een ruisje op het hartje is gevonden dus dat geeft ook extra spanningen met zich mee, de dokter zegt da thet geen kwaad kan, maar je maakt je toch druk en dat is natuurlijk ook niet goed om zwanger te worden met stress. Dus ik doe het net als charlie leef met de dag de ene dag gaat het goed andere wat minder.

Succes allemaal.
Gr Amber

Terug
Bovenaan