Zitten

Mijn dochtertje is 4 maanden en als ze niet slaapt wil ze alleen maar zitten...in haar wippertje zitten vind ze eigenlijk ook nix en ze zit steeds te heen en weren om naar voren te kunnen hangen..dit is best lastig want ik kan niet de halve dag met een kind op schoot zitten en kan het eigenlijk kwaad..zolang zitten..
Rollen in de box dat doet ze niet..vind ze niet leuk ook al probeer ik het te stimuleren...
In de kinderwagen ligt ze nog in een bak maar als ze wakker is wil ze natuurlijk zitten!! mag ik de wagen al veranderen denken jullie zodat ze kan zitten of is dit nog ietsie te vroeg??
Alvast bedankt
Groetjes Debby
 
Hallo Debbie,

Mijn zoon is nu ruim 5 maand oud. De kinderwagen heb ik met 4,5, maand omgebouwd. En hij vindt het geweldig. Hij kan nu lekker rondkijken. Twee weken geleden hebben wij een lange tijd op een terras kunnen genieten van het mooie weer. Meneer heeft zich opperbest vermaakt hij kreeg zo ook genoeg aandacht van de terrasbezoekers.
Maar of het wel goed ik voor het ruggetje om lang achter elkaar te zitten weet ik eigenlijk niet. Ik hoop dat anderen daar antwoord op weten.
Mijn zoon die probeer ik ook te stimuleren om te gaan rollen. Lukt ook niet. Maar daar maak ik mij geen zorgen om.
 
ik zat met hetzelfde probleem, het ligt er natuurlijk aan wat voor buggy je hebt, probeer het gewoon zou ik zeggen, mijn dochtertje is nu 4.5 mnd en ligt ook sinds een weekje in de buggy omdat ze de wagenbak niet zoveel meer aan vond. Als jij denkt dat je kindje er aan toe is, gewoon proberen!!

gr sandra
 
Voor het ruggetje is het niet goed om lang te zitten. FF kan geen kwaad maar niet te lang.
Het ombouwen van de kinderwagen word aangraden met een maand of zes omdat ze dan zelf de rugspieren proberen te trainen.

Wat ik wel eens deed bij korte wandelingen bv ff boodschappen doen is in de maxicosi laten zitten maar ook dit is slecht voor de rug.

Je kan ook eens kijken of de draagzak iets is maar voor je eigen rug en die van de kleine is dat ook een belasting.
Dus eigelijk gewoon plat in de wagen is het advies.

Maar ja om nou met een huilend kind te wandelen is ook niet echt gezellig. Dus kijk hoe je kind is de een kan het al eerder aan dan de ander.

Groetjes joyce mama van Mara
 
2 van mijn jongens waren ook zo nieuwsgierig. Ik heb in eerste instantie een kussentje in de waren gelegd waardoor ze iets rechterop zaten, maar toch voldoende steun in hun rug hadden. Misschien een ideetje.
 
op he cb is mij op mijn hart gedruk mijn bijna 5 maanden oude zoontje pas te laten zitten in een buggy als hij zelf kan gaan zitten, zolang ze niet zelf kunnen zitten is het absoluut niet goed voor hun ruggetje.
 
Dit las ik laatst in een tijdschrift: "Het is voor de ontwikkeling van zijn bekken bij het lopen straks wel belangrijk dat een kind eerst leert rollen voordat het gaat zitten. Als je merkt dat een kind de neiging heeft om de stap omrollen over te slaan en meteen door wil naar het zitten, is het verstandig het kind toch te stimuleren tot omrollen." Misschien kun je er een spelletje van maken in de box of iets dergelijks?
 
Hoi dames
bedankt voor jullie reacties...ik was van plan om mijn dochtertje eerst te laten zitten in de kinderwagen als ik mijn andere dochter naar school brengt dus dat is 5 min. heen en 5 terug..hele afstanden dat was ik sowieso niet van plan..
Het omrollen daar ben ik echt mee aan het oefenen maar ligt ze op haar buik dan gaat ze pieppen want ze vind het gewoon nix..Ze is vrij stevig dus wie weet zit dat wel tegen haha..ik blijf in iedergeval wel stimuleren spelenderwijs als ze op haar zij ligt kan er in iedergeval wel een lachje af..
Nogmaals bedankt voor jullie reacties
groetjes Debby
 
Terug
Bovenaan