zitten

Hoi,

Mijn zoontje is nu 6 mnd en 11 dagen oud. Sinds 2 dagen zit hij zelfstandig. Dit houdt hij zo'n 10 min. vol. Hij vindt het geweldig en ik ook. Scheelt weer rechtop houden en helpen met zitten!. Nu mijn vraag: Het lijkt mij zo leuk om met hem te fietsen. Kan hij dat al aan met zijn rug enzo? Wie heeft ervaringen en tips. Ben benieuwd!

Groetjes.
 
Ik zou het nog niet doen als ik jou was ik raad je aan nog even 2 a 3 maandjes te wachten normaal mogen ze met 9 maanden in een fietsstoeltje als ze goed kunnen zitten zelf het is anders echt nog niet goed voor de rug!
 
Ik zou ook nog even wachten...... Als ze net zitten, zakken ze ook nog wel eens opzij of voorover. Buiten dat: het is nu echt heel erg koud. Niet dat ze daar niet tegen kunnen natuurlijk, maar het is zoveel lekkerder om te gaan fietsen in het voorjaar. Nog even geduld dus en geniet lekker verder van je kleine
 
Ik zou het ook nog niet doen. Ze krijgen flinke schokken van onregelmatigheden in de weg/fietspad in zo'n fietsstoeltje. Ik zou inderdaad 8/9 maanden aanhouden zoals eigenlijk altijd aangegeven wordt.

Wel leuk dat 'ie dat al zo snel kan!
 
Niet doen hoor pas als ze goed en stevig kunnen zitten. is het verstandig om te gaan fietsen. Er is een tijdje geleden een kindje overleden door het te vroeg fietsen met haar kindje. dus wacht nog ff en idd is het wel erg koud nu. Helaas van mij mag de lente komen.

groetjes
 
Ik heb het met mijn kinderen wel gedaan, het was wel winter, dus ze hadden een dikke sjaal om, dit verstevigd ook gelijk het nekje. Mijn kinderen konden ook al zitten, in ieder geval heel stevig. Ik reed wel erg voorzichtig, en vermeed kuilen en hobbels. Maar ja, hoe kon ik anders mijn oudste kind naar school brengen, in de draagzak waren ze niet meer te houden! (ik weet dat over de draagzak en fietsen de meningen ook erg zijn verdeelt, maar anders kon ik mijn zoontje niet naar school brengen)
 
Echt NIET doen!
Ik heb een verhaal gehoord over een kindje van 6 maanden dat is overleden omdat zijn moeder zo nodig met hem moest fietsen!
10 minuten kunnen zitten is nog lang niet genoeg, ze moeten eerst helemaal uit zichzelf kunnen gaan zitten en heel lang kunnen blijven zitten. Als richtlijn geldt hiervoor 9 maanden, dus ik zou zeker nog 3 maanden wachten. Waarom wacht je niet gewoon tot het straks lente is en lekker weer?
 
Hallo,

Jeetje wat lees ik hier een boel dingen die neit kloppen.   Als je kind zelf kan zitten dan betekend dat dat het ruggetje stevig genoeg is om op de fiets mee te gaan. Of hij nu zelf 10 min kan zitten of een uur.   Kinderen overlijden niet aan mee gaan op de fiets, dit niet mogenlijk. Als een kindje overlijd dan heeft dit een andere oorzaak dan mee gaan op de fiets! Het zelfde geld voor wiegendood. Dus als jij wilt gaan fietsen met je kindje..doe dit gerust. Ik zou persoonlijk niet langer dan een half uurtje per dag doen in het begin. Op het cb werd bij mij gezegd dat mijn dochter 5 maaden was dat ik haar met een gerust hart mee kon nemen op de fiets. Mijn zoon is nu 5 maanden en ook hij zit al en mag mee op de fiets..Doe volg hierin je eigen gevoel. Is je baby 2 maanden is het wat anders maar 6 maaden kan prima! succes ermee!!!
 
Terug
Bovenaan