Zo'n dorst!... Herkent iemand dit?

Hoi allemaal,

Onze jongste (in november 2 jr geworden) heeft altijd zo ontzettend dorst!
Ze drinkt 3x 210 cc melk op een dag (630 ml dus) daarnaast drinkt ze nog ongeveer 1,5 liter aan roosvicee/water. Ze heeft zeer regelmatig ontzettend dorst, ze drinkt dan zo 2 of 3 bekertjes (150 ml) binnen no time achter elkaar leeg . Verder drinkt ze alles op wat ze nog tegen komt van mij, papa of zusje. Natuurlijk is veel drinken goed, maar wij vinden het wel erg veel. Hoeveel drinken jullie kleintjes?

Groetjes Judith
 
Hoi Judith!

Dat is inderdaad niet weinig, wat je kleine daar aan drank wegwerkt per dag!
Volgens mij is enorme dorst ook een verschijnsel bij diabetes?! Misschien toch maar even met de  huisarts overleggen - beter een keer te veel dan te weinig.

Groetjes,
Uli
 
 
Hoi Uli,
Bedankt voor je reactie. Dat wisten we inderdaad.. We hebben het de laatste keer aangekaart bij het cb, maar ze zei dat het niet uit maakte, dat het ene kindje meer drinkt dan het andere kindje. Maar wij vinden het wel heel erg veel.
Groetjes Judith
 
Mijn dochter  (die in mei 3 wordt) heeft ook altijd heel veel gedronken... (in no time beker leeg, en dan door naar die van neefje die ook bij oma is op de oppasdag bijvoorbeeld).

Veel drinken is prettig (zeker aangezien ze toen ze klein was een keer tegen uitdroging aanzat door ziekte)... maar op een gegeven moment ging ze er echt slechter door eten... vind je t gek met zo'n plens vocht in je maag...

Dus nu krijgt ze toch minder te drinken, zeker de laatste uurtjes van de middag... of krijgt ze een beetje  water (is toch minder lekker dan iets met smaakje).
 
Veel zoet drinken is idd en bijverschijnsel van diabetes. Als je kleintje net zo lief water heeft, en daar ook zoveel van drinkt, zou ik me geen zorgen maken.
Als je kleintje bij voorkeur dranken met suiker drinkt, zou ik wel even langs de ha gaan hoor. Ze willen dan veel suiker om te compenseren dat het lichaam dat niet aanmaakt.

succes
 
Hoi,
Het zijn inderdaad zoete sapjes (taxi, roosvicee, milk&fruit). As maandag gaan we bloedprikken. Ben erg benieuwd of ons vermoeden juist is. Ze is ook heel dun en had al eerder in een andere rubriek geschreven dat ze altijd zo bleek is en donkere kringen onder haar ogen heeft, met ook nog slechte ogen (ik heb haar op eigen verzoek toen ze bijna 2 jr was laten testen bij de oogarts), daar kwam inderdaad uit dat ze minder goed ziet. En nu ik afgelopen week wat meer over diabetes heb gelezen, lijkt het allemaal wel erg veel met elkaar te maken te hebben. Maar laten we vooral niet op de zaken vooruit lopen! En het maandag rustig afwachten. Uiteraard hopen we dat ze gewoon een goeie drinker is!
Groetjes Judith
 
Mijn zoontje (van oktober 2006) dirnkt ook onzettend veel, ongeveer 2 liter per dag. Ook bij hem werd gedacht aan suikerziekte, maar heeft het gelukkig niet. Als je kindjes inderdaad suikerziekte heeft, ruikt hij/zij een beetje naar aceton.

Sterkte! Hopelijk valt 't mee.

Groetjes,
Nelly.
 
Hoi Nelly,
Nou.. na jouw berichtje kreeg ik helemaal zo'n vleug door m'n buik, mijn dochtertje heeft inderdaad een hele vreemde, btje ja, zurige geur, ondefinieerbaar, niet direct aceton. Ik zeg altijd tegen mijn man, ze ruikt een beetje chemisch. Dat roep ik al heel lang, maar hij rook het niet. Nou heb ik wel een beetje de zenuwen, maar ik wacht het maar rustig af...
Groetjes Judith
 
Terug
Bovenaan