zo'n slaapkoppie......

Oh wacht ik snap het al uit je berichtje dat je het inbakeren wil afbouwen omdat ze zo snel inslaapt.. of heb ik het nu mis?
Ja ik weet dus niet wat het beste is. Hoop dat iemand je raad kan geven.

hoi hoi

nee, ze moet afbouwen ivm haar leeftijd (bijna 5mnd) en kans op omrollen..

liefs tobi  .....

hihihihihi, moet nog beginnen met schoonmaken...............

Marissa (nu 6 maanden, maar 5,5 week te vroeg geboren) is ook maar 1,5-2 uurtjes wakker. Inderdaad lastig om het fruit en groentehapje in je dagschema te verwerken.

Wij doen nu het fruithapje als ze wakker is geworden na haar 1e flesje en dan vlak voor ze naar bed gaat (zo'n uurtje later de fles. Deze drinkt ze dan niet meer leeg.

07.30 uur        fles 200cc
10.00 uur        fruithapje
12.00 uur        fles 100cc
slapen tot 14.00 uur
14.00 - 14.30 pap op bordje of fles
16.00 uur        slapen tot circa 17.30 uur
17.30 uur        groentehapje
18.30 uur        fles 200 cc
19.30 uur        bed tot 22.30 uur die fles doet ze slapend
en dan slaapt ze tot 07.30 uur

Dit zijn allemaal gemiddelden vaak drinkt ze de fles niet leeg en komt ze dus wat eerder.Het is even puzzelenn soms maar over het algemeen ligt ze om 19.30 uur toch wel op bed. We wouden ook proberen de fles van 22.30 uur te laten vervallen, maar op het moment is ze verkouden en drinkt ze op de dag bijna niks, dus om toch aan haar voeding te komen doen we het toch nog maar wel.

Ook hier is er weliswaar enig ritme maar vooral het slapen wisselt nog wel eens per dag.
Isa (6,5 maand) is ook maar 1,5 - 2 uur wakker en slaapt vervolgens meestal maar een klein uurtje, bij uitzondering (zoals toevallig vanmiddag) 2 uurtjes.

Ons schema is momenteel:

07.30 - 8.00 u 220-240 cc (210 + 7 schepjes)
om ca. 9.00 u slaapje
10.00 u fruithapje: vaak doen we daarna boodschapjes samen, en wakker tot
12.00 u 200 cc (drinkt ze niet altijd op, vaak blijft er ca. 50 cc over)
slapen tot ergens tussen 13.00 - 14.00
ca. 15.30 fles van 200 cc + korstje bruinbrood + paar stukjes brood met beetje boter + ca. 50 cc diksap
rond 15.30 - 16.00 weer een slaapje (van een krap uurtje)
17.00 - 17.30 u warm hapje
18.00 u badje
18.30 200 cc + 2,5 schep nutrix
Knock-out en meteen naar bed

De 5e fles van Isa hebben ca.  1 maand af. Ik moest haar steeds wakker maken uit een diepe slaap om 22.30 - 23.00 u en we zijn er dus gewoon mee opgehouden.

Isa slaapt dus na de fles van 18.30 u als een blok. Tot op heden heeft ze nog maar 1 nacht doorgeslapen. Momenteel is het erg wisselend, ze heeft nu een volle neus en is dus 's avonds laat en 's nachts wat vaker wakker (rond middernacht, rond 3 uur en rond 6 uur ) en mist dan haar speentje (die wij er dus weer in moeten doen). Tijdens een goede nacht is Isa rond een uurtje of 4 heel even wakker voor haar speentje en slaapt dan weer verder tot een uurtje of 7.30.

Vanmiddag wilde mevrouw om 15.00 echt gewoon niet slapen, ze lag te gillen in bed en maakte zichzelf zo druk dat ze een enorme hoestbui kreeg! Om 15.30 u heb ik haar er dus maar weer uitgehaald en toen is ze tot haar fles, die we maar om 18.00 u hebben gegeven, wakker gebleven. Pffffff. daar word je moe van. Toch?

Ik blijf het een gezoek vinden; een gezoek naar "het ideale ritme". Maar ja, net als je denkt dat je het hebt samen, verandert het weer waar je bij staat!

Grtz. Poppetje71

Wow wat slapen ze allemaal lang zeg! Daar kan ik (soms) best een beetje jaloers op zijn. Tijn slaapt overdag gemiddeld 3 keer 45 minuten en heel soms 4 keer 45 minuten. Gelukkig gaan de nachten wel goed, als is hij de laatste dagen om 5 uur wakker maar dat kan ook met het sprongetje te maken hebben wat er aan zit te komen.
Zijn schema ziet er een beetje als volgt uit:
7.15 fles
9.00 slapen tot hooguit 10.00
11.15 fles
12.00 slapen tot hooguit 13.00
15.00 fles
15.45 slapen tot 16.30- 16.45
18.30-19.00 fles en dan slaapt hij tot de volgende ochtend.
Hij wordt niet wakker van de honger om 5.00 wat het wel is weet ik niet, hij lijkt gewoon uitgeslapen, en dan na een paar keer een speentje gegeven te hebben valt hij vaak tegen 6 uur weer in slaap.
De tijden zijn wel allemaal ongeveer, soms krijgt hij zijn 1e fles later en dan komen we de hele dag wat later uit en dan slaapt hij soms 4 keer.
Misschien dat hij straks weer wat langer gaat slapen, al is hij absoluut niet mopperig als hij wakker is dus misschien heeft hij wel niet zoveel slaap nodig.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26-09-2006)

Nou hier ook nog een slaapkopje ( heeft hij van mama ....)
Yari is vaak maar 1,5 - 2 uur wakker tussen zijn voedingen door.
2  uur is echt het maximum....

Groetjes Marina

Hoi,

Chelsey is ook een echte slaapkop!! Haha!! Ze is ook hooguit 1.5 tot 2 uur wakker na haar voeding, en dan begint ze alweer te gapen en te wrijven in haar oogjes, mijn schoonmoeder zei pas, ik denk wel dat je moet proberen haar langer wakker te houden overdag, en ik dacht alleen maar waarom?? Ze geeft het zelf zo goed aan en als ze wakker is is ze eigenlijk alleen maar aan het lachen en ze gaat om 21.00 naar bed en wordt s ochtends om 8.30/9.00 weer wakker, dus wat wil je nog meer!! Maar ik snap het wel, ze doet nu 1 dag in de week oppassen en het is nu nog best saai natuurlijk, haha, ik denk alleen maar wacht maar todat je er dadelijk achterna moet rennen!

Groetjes Elise mv Chelsey morgen alweer 4 maanden!!!

Hoi,

Lotte slaapt ook ontzettend veel, meestal is ze na een voeding niet langer dan 1,5 uur wakker soms nog korter. Haar schema ziet er ongeveer als volgt uit:

06:00 flesje 180 + 6 scheppen
Slapen tot 09:30
09:30 fruithap
Lekker in bad
10:30 flesje weer 180 + 6 scheppen
11:00 lekker weer slapen.
15:00 weer lekker flesje 180 + 6 scheppen
18:00 groentehap
19:00 flesje 180 + 6 scheppen
19:30 slapen
22:00 flesje 180 + 6 scheppen

Soms loopt het anders maar we proberen bovenstaand schema erin te houden.

Lilian mv Lotte 24 weken

Terug
Bovenaan