A
Anoniem
Guest
<p>Hai allemaal. </p><p>Ik ben niet goed in mijn verhaal doen maar ik heb op dit moment het gevoel dat ik niet anders kan omdat ik alleen maar verdrietiger word. </p><p>Zal me even voorstellen: mijn naam is Melissa en ik ben 31 jaar oud en ben 31 weken zwanger. Ik leef al 15jaar met een angststoornis wat beetje bij beetje beter gaat maar kan nog niet zeggen dat ik er ben. Toen ik 30dec 2018 een zwangerschapstest deed raakte ik volledig in paniek. Ik heb altijd graag kinderen gewild maar door die stoornis dacht ik dat het er nooit van zou komen. Want door die stoornis durf ik niet alleen te zijn, thuis of buiten. Vandaar dat ik in paniek raakte. Ik kon alleen maar denken hoe ik het moest gaan doen en zag eigenlijk geen oplossing. Ik heb er veel met m’n vriend over gepraat. Hij was begrip vol en zei zelfs dat als ik het echt niet zag zitten (even makkelijk gezegd) dat we de zwangerschap niet door zouden laten gaan. Maar ik geloof dat m’n moedergevoelens toen al reageerde. Ik zou haar nooit weg laten halen! Ik begin langzaam aan het idee te wennen. Iedereen in m’n omgeving zei me dat, zodra de baby er is, ik geen tijd meer zou hebben om angstig te zijn. Dat zij al m’n tijd en gedachtes zou vullen. Ik geloofde dat en zag het allemaal steeds meer zitten. Ik zag mezelf gewoon thuis zijn met m’n dochtertje, zoals iedere moeder.. Mn vriend en ik hebben een huis gevonden (we woonden nog niet samen ook door m’n stoornis) en volgende week krijgen we de sleutel. De afgelopen hebben we het veel over dat huis gehad, hoe we het zouden inrichten, wat we allemaal moeten gaan verbouwen enzovoort.. Ik zag nog steeds allemaal goede beelden in m’n hoofd. Ik, met de kleine, niet in paniek. Maar sinds zaterdag avond is er iets geknapt. Ik ben doodmoe en kan alleen maar huilen. Het komt nu allemaal zo dichtbij dat ik daar zo bang van word. Ik zie mezelf voor me in dat huis helemaal in paniek, helemaal alleen. Die beelden gaan niet meer weg, ik verdrink erin. Ik heb het m’n vriend verteld en hoe lief die is voor me is, hij weet niet hoe het voelt. En mijn kindje, mijn lieve mooie dochtertje.. m’n hart breekt als ik denk dat ik straks geen goede moeder voor haar zal zijn. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik kan aan niks anders meer denken en het lijkt alleen maar erger te worden (gedachtes). Vandaar dat ik het even wilde opschrijven, misschien dat het helpt... </p>