Zo bang..

Hey allemaal,

Gelukkig lees ik dat jullie die eerste echo's ook allemaal zo spannend vinden..
Ik ben zoo bang voor morgen, tweede echo (denk 10 weken) ik heb met zes weken het hartje al zien kloppen, dat was heel fijn.
Maar in de afgelopen 2 weken heb ik 2 x heel erg kramp gehad, hele harde steken en dat duurde best een tijd. Maar daarna als ik ontlasting had gehad (mm..!) was het over. Ik was er al twee weken heel gespannen onder en had constant nachtmerries dat ik een miskraam kreeg, zo akelig. Maar ik durfde de verloskundige niet te bellen omdat ik dacht dat die toch zou zeggen dat ik af moest wachten.
Nou had ik gisteravond tijdens het vrijen ook ineens een beetje bloedverlies en nu ben ik zooo in paniek.
Ik heb morgenochtend om 9.00 een echo en ik durf gewoon niet, zo bang dat het mis is.
Ik heb een babytje van 6 maanden en deze zwangersschap kwam heel onverwachts. Ik moest echt even wennen aan het idee en ben er ook heel ziek van. Maar nu ben ik er helemaal op ingesteld en heb mijn vaste baan opgezegd om rustig zwanger te kunnen zijn en voor mijn zoontje te zorgen. Als het nu mis zou zijn weet ik niet of ik weer kan wennen aan het idee dat het lieve kleine babytje niet meer komt...
Ik wil ZOOOO graag dat hij komt en dat alles morgen goed is, maar ben echt heel zenuwachtig voor die echo...
Zijn er meer meiden die die angst kennen en die misschien soortgelijke klachten hadden...?
Sorry hoor, maar moest het even kwijt...

Liefs, Stans

Hey lieve Stans,
Ik kan me je angst ontzettend goed voorstellen. Morgen ben ik 10 weken zwanger en aangezien ik de eerste echo 3 weken geleden al heb gehad en alles goed leek, zie ik als een berg tegen de echo op van 19 september. Ik heb in april een miskraam gehad en heb dat niet zo aan zien komen(was een missed abortion). Ik ben me ook al weken enorm bewust van alle krampjes, steekjes, pijntjes en druppeltjes bloed of afscheiding die ik verlies. Ik heb vooral veel last van afscheiding en oud bloed en schrik er iedere keer weer van als ik naar het toilet ben geweest en dat zie. Mijn verloskundige zegt dat dit komt doordat alles beter doorbloed is en bloedvaatjes dus ook gevoeliger zijn. Omdat ik dit voor mijn zwangerschap ook al had moet ik me er op instellen dat het tidens mijn zwangerschap wel door zal blijven gaan.  
Ik  ben van nature best een piekeraar en een perfectionist. Helaas  heb je weinig invloed op hoe je zwangerschap verloopt en dat is vervelend als je gewend bent alles in de hand te houden.  
Als ik jouw verhaal zo lees heeft deze zwangerschap voor jou behoorlijk wat teweeg gebracht. Het heeft ook nogal wat gevolgen, als ik het goed heb begrepen. Je hebt beslissingen genomen om je voor te bereiden op dit kindje en je bent er nu niet meer zeker van dat alles wel goed zal gaan. Dus als het fout zou gaan heeft dat voor jou ook weer gevolgen.  
Ik denk dat dit alles het voor jou ook zo spannend maakt nu, je wilt graag dat het goed gaat, maar net als ik, heb jij er ook geen invloed op.  
Jouw kwaaltjes zijn mij ook bekend en ik weet inmiddels dat het geen invloed hoeft te hebben op je zwangerschap en dat, als het overgaat, je je niet veel zorgen hoeft te maken. Maar ja, net als jou,  ben ik ook pas gerustgesteld als ik de 2e echo heb gehad en alles goed blijkt te zijn.  
Probeer je niet te veel zorgen te maken, de natuur doet zijn werk en daar kunnen wij niks aan doen. Je hebt het hartje al eens horen/zien kloppen, dus ga er stiekum maar van uit dat je dat morgen weer zult zien.
Ik wens je een hele mooie echo toe en hoop dat je er enomr van gaat genieten!
Laat je even weten hoe het is gegaan?
Liefs, Karin    

Hoi Stans, Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen met mijn ervaringen.

Ik mag mezelf bijna expert noemen qua obstipatie. Ik heb zoals mijn arts zegt wat luie darmen. En daardoor wat sneller last van verstoppingen dan andere.
Ik heb vaak buikpijn door mijn darmen. Helemaal nu we zwanger zijn hebben we daar meer last van.
Door de zwangerschapshormonen zwellen onze darmen een beetje op, waardoor ze zeg maar een beetje van de leg zijn. De een is hier gevoeliger voor dan de ander.

Dat je een beetje bloed verliest bij het vrijen is ook niet erg zolang het maar niet te veel is (het komt dan overigens niet door het vrijen). Ik geloof dat je bij een paar druppels bloed maar beter even je verloskundigen moet bellen. Ik heb het ook in week 6 een keer gehad. Een beetje slijm met wat bloed er door. in week 7 bleek dat de echo picobello was.
Het is zowiezo een hele spannende tijd, dus dat je bang bent dat het niet goed is, is begrijpelijk. Ik denk dat bijna elke zwangere hier wel een beetje mee rond loopt...

Ik weet natuurlijk ook niet of het dit keer goed zal gaan bij ons. Maar ik herken mezelf heel erg in je klachten ook bij mijn eerste zwangerschap. dat dat is toen gelukkig goed gegaan...

Hoe laat heb je morgen je echo? Dan ga ik ff voor je duimen...
Ga vandaag lekker iets leuks doen, zodat het je zinnen op iets anders kan zetten.

x pamma

Hoi Stans,

Ik heb nog nooit van die steken gehad en ben nu zwanger van de tweede. Maar mijn beste vriendin wel. Ook in de eerste weken rond deze tijd. Ze is toen stiekem onder werktijd naar de huisarts gegaan en die zei dat het heel goed kan. Dat er nu zoveel gevormd wordt en een plek gevonden moet worden dat je best een aantal "steken, pijnscheuten" kan krijgen. Zij dacht ook echt dat het mis ging. Daarom ging ze ook onder werktijd naar de huisarts. Gelukkig was het niets.
Fijn toch dat je morgen een echo krijgt. Dan ben je daarna weer gerustgesteld. Dat bloeden tijdens het vrijen vind ik wel een beetje vreemd. Het zal er vanaf hangen wat voor soort bloed (oud of nieuw)  en hoeveel. Misschien komt het ook door de spanning. Ik zou dit wel vertellen tijdens de echo. Weet je meteen of dit ook normaal is of een oorzaak heeft.
Wat bijzonder dat je al een baby hebt van nog maar 6 maanden! Lijkt me wel erg vermoeiend. Maar als ze 1 jaar en 1 en een half jaar zijn lijkt het me weer hartstikke leuk! Zorg maar dat je genoeg rust neemt en ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen om voor je kindjes volledig te gaan zorgen. Dat neemt toch een stuk stress weg en werken kan altijd nog!

Succes morgen!

Als de steken verdwijnen nadat je ontlasting hebt gehad, ben ik ervan overtuigd dat het je darmen zijn. In de 1e weken maken je darmen overuren en die gaan gepaard met steken etc.   Je darmen moeten ook ruimte maken voor je kindje en baarmoeder.

Bloedverlies kan juist komen bij vrijen. Alle delen daar worden van nature weker en er zitten daar bloedvaatjes, waarbij je dan bloedverlies kan hebben. Zolang het maar een klein beetje is, hoef je daar geen zorgen om te maken.

Maar bespreek morgen je angsten met de verloskundige, dan kan ze jou gerust stellen met antwoorden.

Succes morgen, ik mag morgen ook  voor de 1e echo, het blijft elke keer weer spannend. Het is bij mij ook mijn 2e zwangerschap.

JAAAAAAAAAAAAAA!!
Oh het is helemaal goed!
Ik zag meteen mijn kindje rondbuitelen en barsten echt in huilen uit...
Was zo ongerust en het voelt dan zo fijn om m te zien bewegen.
Het zijn dus echt mijn darmen geweest!
Ik voelde me daarna zo gelukkig. Omdat de zwangerschap onverwachts kwam moest ik toch even wennen, toen het idee dat het niet goed zou zijn en nu voel ik me echt op en top zwanger en mag de wereld het weten!
Een week verder dan ik dacht, nu 11w2d!
Super bedankt voor jullie meeleven, dat betekent zoveel!
Er zijn toch maar heel weinig mensen die hetzelfde voelen!
Hoop dat jullie echo's ook allemaal goed zijn en dat we nog veel gaan delen!

Heel veel liefs,Stans

Terug
Bovenaan