Zo bezorgd om mijn baby :(

Hoi, om te beginnen ben ik 17 weken zwanger. Een maamd terug ben ik op vakantie geweest sindsdien heb ik abnormale ontlasting. Heb mijn verloskundige hier vaak over verteld, ze dacht dat het zwangerschapskwaaltjes waren dus zaak afgerond. Tot zover nog steeds geen normale onlasting weer gebelfd en uiteindelijk doorverwezen naar huisarts, uitslag was zelfde verhaal , kan gebeuren tijdens zwangerschap kan je last van je darmen krijgen:s en dan nog zo relaxed terwijl ze weet dat ik zwanger bfn en gevaarlij kan zijn ik snap heg niet al te goed maar kom. Toch een potjd gekregen voor onderzoek als er geen verandering in kwam. Heb geen seconde langer gewacht dus mijn ontlasting gebract naar de labo. Vandaag afspraak gehad bij verloskundige kreeg we geen echo :(( enkel het hartje gehoord. Na mijn verloskundige huisarts gebeld voor uitslag en raak ik had gelijk ben besmet geraakt door ik weet niet wat. Er zaten cysten en parasieten in mijnn stoelgang en blijkt dat ik daar al een maand mee rondloop ondanks ik meermaals mijn klachten heb uitgelegd, was verder onderzoek niet noodzakelijk. Ik lees op interndt dat baby voor 60 procent in deze fase van zwangerschap ook kans heeft op besmetting wat aanleiding kan geven tot acherstand van groei of Afwijkingen :( over 3 weken heb ik mijjn 20 weken echo maar ik ben zo bezorgd om iets slechts te horen. En drie weken is nog best lang in zo een geval :( nu moet ik morgen naar de huisartts waarschijnlijk of eerder gezegd moet ik medicatie gaan gebruiken voor die parasieten. Ik heb zo een schrik dat mijn baby hieronder gaat lijden. Sorry best wel een lange verhaal maar ik kon er niet van slapen. Ongelooflijk hoe relaxed ze kunnen reageren op klachten terwijl je zwanger bent ik zo ontzettend boos had op tijd kunnen voorkomen worden maar ze weten het toch altijd beter, stel jullie maar eens voor dat mijn kind daar straks nog onder moet gaan lijden gewoon omdat ze daar hun zin achter hun bureau zitten terwijl het de minste moeite vraagt voor een doorverwijzing of verdere onderzoek :s btw mijn zus heeft tijdens haar zwangerschap hetzelfde besmetting opgelopen waardoor ze miskraam kreeg :( vandaar mijn bezorgdheid eigenlijk. Btw iemand ervaring hiermwe hopelijk dan in positieve zin
 
he meis, ja is heel slordig , maar de verloskundieg had misschien een echo kunnen maken maar zolang het hartje klopt kunnen ze niet veel meer zien dan dat de kleine lekker beweegt enzo maar ze had je wel ff kunnen gerust stellen met een echo.

Gelukkig ben je er toch achter beter laat dan nooit zeg ik altijd, liever geen van 2en natuurlijk, en hopenlijk komt alles goed en dat je bang bent ja das logisch, een miskraam kan je nu niet meer krijgen alleen nog maar dat kindje door geboren moet worden.

Wat zeg je verloskundige van dat je parasieten hebt in je lichaam?

veel sterkte er mee en hopenlijk dat je nog een beetje kan genieten liefs
 
Hier ben ik weer om te beginnen bedankt voor jullie reacties. Heb een heel ongeruste nacht achter de rug wakker geworden met super hevige buikkrampen mijn darmen staan op springen. Ik hoor die parasieten feesten daar. Wat naar voor mijn babytje :((( ik heb om 3 uur pas een afspraak bij de huisarts dys even horen hoe het verder moet. Verloskundige weet het nig niet van mijn uitslag, want ik ben na mijn afspraak met de verloskundige bij de huisarts geweest. Ik hoor het wel deze middag en dan gelijk mijn verloskundige bellen misschien krijg ik nog een echo. Ik weet dat ze niet gedetaillerd alles kunnen zien maar ik zal al blij zijn als ik mijn spruitje zie bewegen en zeker dat geen achterstand heeft opgelopen met zijn groei en wat de rest betreft hoor ik wel met de 20 weken echo. Dat wordt nog drie doorbijten en hopen dat mijn kind er gezond van afkomt anders voel ik mij zo rot en schuldig :( had misschien beter moeten opletten met hygiene maar ik zou echt niet weten hoe ik besmet brn geraakt. Ik heb nochtans zo goed opgelet maar ja meer dan afwachten kan ik niet doen, dat wordt duimen dan maar. Xxx
 
Je hebt er niets aan om je schuldig te voelen. Wat je wel kunt doen is nu zo goed mogelijk voor jezelf zorgen om er bovenop te komen. Vraag ook of probiotica tijdens de medicijnen zin heeft.
Geef ook je zorgen aan met betrekking tot je kind en de ontwikkeling. Wat kan je nu allemaal doen om het zo snel mogelijk te verhelpen...

Zorg ook voor goede hygiene in huis.

Bel daarna meteen je verloskundige en vraag of je deze week nog langs kunt komen omdat je je erge zorgen maakt en dit wilt delen.

Helemaal garantie kunnen ze helaas straks ook niet geven (heel lullig om te zeggen misschien) maar achterstand of iets dergelijks is gewoon niet altijd te zien. Groeiachterstand wel, maar een groeispurt later kan ook nog altijd. Het is echt afwachten.
Probeer gewoon zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen en daar hoort ook bij dat je probeert zo veel mogelijk te ontspannen..

Heel veel beterschap en sterkte
 
Al terug van de huisdokter. Ze las mij het rapport voor als een papegaai wat op het papier stond, ik keek haar stomverbaasd aan van oke wat nu ? Met een schijne glimlach kijkt ze mij aan alsof ik niet voor niks aan het paniekeren ben. Zegt ze mij nog ik weet niet of ik u iets mag voorschrijven :s moet even collega bellen en later bel ik u terug wat ze al gelijk geregeld kon krijgen :s dan zeg ik nog dat ik bezorgd ben om mijn kindje, komt ze met het verhaal dat placenta apart staat van de darmen dus dat bacterie onmogelijk kan overgedragen worden op het kindje :ss Waarom dan al die verwittingen van verloskundige om zorgvuldig om te gaan met hygiene en het goed wassen van fruit en groenten etc... Als het placents toch lekker veilig gescheiden is van de rest :s bullshit :s ben ik nu echt aan het overdrijven met wat ik denk :s ik begin nog aanmezelf te twijfelen.
 
Niet twijfelen...BELLEN naar je verloskundige. Laat die het maar uitzoeken, je hebt nu als het goed is de naam van de parasiet.
Vertel ook wat je ervoor gekregen hebt ertz....
 
Terug
Bovenaan