A
Anoniem
Guest
Na maanden de logs te hebbe gelezen hier mijn SOS. Ik ben 2 juli mama geworden van een heel lief meisje. Kerngezond, huilt bijna niet, maar toch... Ik voel me zo raar. Onze dame is er na een periode van 5 jaar IUI en IVF gekomen, dus voor ons een wondertje maar tegelijkertijd ook en zware belasting want ik voel me zo 'verplicht' om haar perse gelukkig te maken. Ik vind het dus enorm moeilijk om haar te zien huilen. Ik ben heel bewust gestopt met werken, maar merk dat ik moeite heb de weken te vullen. Ik ken niet zo heel veel mensen en door heel het traject stond ik niet zo open voor vriendjes en vriendinnetjes waardoor ik nu best eenzaam ben. Wel begonnen met een cursus babymassage, maar ja.. ook dat houdt een keer op. Verder heb ik moeite dat ik, door de borstvoeding (wat een wonder, 9 maanden in je buik en nu 3 maanden aan de borst..), wat meer gebonden ben aan huis. Maak me druk als ik ergens een afspraak heb, terwijl het dan haar etenstijd of slaaptijd is. Ik raak volledig in paniek omdat ik niet goed weet wat te doen. Ook als ze wakker is en het is nog geen etenstijd maar ze ligt wel te murmelen/klagen; moeders gat er wel naar toe om af te leiden, maar zo kom ik helemaal niet meer aan mezelf toe. Ben de hele dag voor mij gevoel met onze meid bezig. Begrijp me niet verkeerd; ik ben zo dolblij met haar en hou zo veel van haar, maar het voelt zo dubbel. Ik voel me schuldg dat ik zo wisselvallig ben terwijl ik blij moet zijn met ons meisje. Ben al bij de huisarts geweest en ik krijg daar een gesprek, maar ik vraag me af hoe jullie het allemaal regelen, want dit gevoel (sinds een week of 4) had ik nooit gedacht te hebben na een fantastische zwangerschap!
Liefs!
Liefs!