A
Anoniem
Guest
Onze dochter is nu 5 maanden en ik kan je vertellen dat het in mijn ogen alleen maar makkelijker wordt. Ik vind het steeds leuker worden. Ik ben minder ongerust en geniet meer van haar dan eerst. Ik heb nu ook beter contact. Het gaat vanzelf, je moet jezelf en je baby de tijd gunnen om te wennen aan elkaar. Ik denk nu wel eens: hoe kon ik het zo moeilijk vinden om haar in bad te doen de eerste weken? Nu doe ik dat even tussendoor op een kwartiertje tijd. Ik vond dat een hele klus. Nu ben ik ook minder moe. Je went aan minder slaap. Ik vind afspraken ook lastig en zie er meestal als een blok tegenop. Het valt altijd mee! Mijn tip is: gewoon gaan, het is toch meestal leuk en gaat het niet dan kun je altijd naar huis gaan. Altijd thuisblijven is ook niks.
Tijdens mijn bevallingsverlof vroeg ik me ook wel eens af hoe moeders dat vroeger deden. Bijna niemand werkte toen. Ik kreeg er een saai gevoel van een hele week thuis zitten met je kleintje. Mijn moeder vertelde dat toen de tijd ook anders was. Iedere moeder was thuis en rond een uur of 3 's middags ging iedereen bij elkaar koffie drinken of naar naaiclubjes enz. Nu heeft iedereen het druk en weinig tijd voor elkaar. Je bent als thuisblijfmoeder dus meer op jezelf aangewezen dan vroeger. En dat lijkt me moeilijker. Ik persoonlijk vind het heerlijk om ook te werken.
Tijdens mijn bevallingsverlof vroeg ik me ook wel eens af hoe moeders dat vroeger deden. Bijna niemand werkte toen. Ik kreeg er een saai gevoel van een hele week thuis zitten met je kleintje. Mijn moeder vertelde dat toen de tijd ook anders was. Iedere moeder was thuis en rond een uur of 3 's middags ging iedereen bij elkaar koffie drinken of naar naaiclubjes enz. Nu heeft iedereen het druk en weinig tijd voor elkaar. Je bent als thuisblijfmoeder dus meer op jezelf aangewezen dan vroeger. En dat lijkt me moeilijker. Ik persoonlijk vind het heerlijk om ook te werken.