zo boos zo ongelooflijk boos

he meis, wat een klote gevoel zeg, let je wel op je zelf en je kleintje in je buik, en je eigen kids, de rest moet je aan je man of familie of politie laten, ik heb ook zo iets mee gemaakt.

mijn dochter en ik stonden voor de deur bij een vriendinnetje van haar op te wachten om naar school te gaan ( me dochter is 2 en half) me dochter en haar vriendinnetje stonden aan de kant op de stoep, op eens kwam een jongetje aangefietst op de stoep en vriendinnetje zei nog pas op, en reed zo pal schuin op me dochter, gelukkig had ze alleen een bloedlip en geschrokken helemaal aan het sjaken,

ik zei tegen het jongetje van kan je niet uit kijken ofzo, hij zei ja maar kon er niet langs en anders was ik in de bosjes gevallen, toen kwam zijn moede3r aan gelopen en vroeg wat er aan de hand was , ik vertelde het zo, zegt ze nou jingen fiets maar door volgende keer stap je af en loopt zo weg.

ik was zo kwaad, nog geen eens excuus of wat dan ook.


zulke ouders moeten geloof ik zelf op nieuw opgevoed worden stelletje aso's sorry hoor voor me taal maar kan heel goed begrijpen hoe winx zich voelt.


sterkte meis.
 
Wat verschrikkelijk voor jullie uk, wat zullen jullie geschrokken zijn. En ik begrijp helemaal dat jullie boos zijn. Ik hoop ook echt dat jullie die jongens te pakken krijgen.
Maar, jongens van een jaar of 10 zijn ook kinderen, kinderen die consequenties niet goed kunnen overzien. Die, vermoed ik, totaal niet doorhebben gehad hoe hard zo'n klap aankomt. En misschien ook wel heel erg geschrokken zijn. En juist daarom goed dat ze een bezoekje krijgen van een agent, voor een goed gesprek. Niet gelijk roepen dat die kinderen niet opgevoed worden, eerst de reactie van die ouders maar eens afwachten. Tegen de tijd dat je eigen kinderen een jaar of 10 zijn zullen ze misschien ook wel eens iets heel doms doen, waarbij ze de consequenties niet van hadden verwacht.
Ik hoop dat jullie kleine uk zich snel beter voelt en dat die jongens hiervan leren (waar een straf wel bij hoort).
 
Hallo Reisa,

Ben het niet met je reactie eens. Een kind van rond de10 jaar weet dondersgoed wat actie-reactie is.

Dus: als je een thee beker op de grond gooit, dan gaat hij stuk. Als je een vriendje een mep verkoopt, kan je er rekening mee houden dat je een mep terug krijgt. Als je voor een auto springt, dan kan hij over je heenrijden.

Wanneer een kind van rond de 10 jaar zegt dat hij over je heen gaat rijden met zijn skelter, dan is dat toch echt met opzet iemand anders pijn doen. In dit geval een jongetje van 3 ( lekker eerlijk ook).

Je gaat je dan toch afvragen waarom deze jongetjes niet hebben geleerd dat dit gedrag niet acceptabel is. En ja, dat heeft toch echt met opvoeden te maken. Zelf ben ik pedagoog, en in de gezinnen die ik begeleid ligt het probleemgedrag van een kind voor 90 procent aan de ouders...
 
Mama van S6550, ik ben juf van groep 6, dus van kinderen van rond de 10 jaar en zie toch vaak dat kinderen lang niet alles goed in kunnen schatten en ook vaak niet na hebben gedacht over consequenties.
Een kind van 10 heeft soms echt niet door hoe hard iets aankomt, heeft niet door hoe gevaarlijk iets kan zijn, de hersenen zijn immers nog niet volledig ontwikkeld (zoals je zelf zal weten).
En zelfs goed opgevoede kinderen doen domme dingen en doen wel eens iets wat niet acceptabel is, zeg nooit mijn kind zou zoiets nooit doen. Helaas kunnen je eigen kinderen je ook nog wel eens verbazen.
Een kind van 10 zal idd. het kind opzettelijk pijn hebben gedaan, maar niet hebben doorgehad hoe gevaarlijk het wel is en hoeveel pijn er mee veroorzaakt kan worden.
 
Terug
Bovenaan