A
Anoniem
Guest
Ik ging gisteren mijn dochters van de zwemtraining ophalen. Dus ik kom daar aan en zoals altijd zaten er meerdere moeders te wachten op hun kroost. Eén van die moeders is een goede kennis van mij en dus ging ik met haar in gesprek. Twee meoder tegenover ons gingen samen zitten smoezen, maar nog niet eens onopvallen, maar gewoon echt provocerend.
"is ze weer zwanger"
"ja lijkt het wel op"
"maar ze heeft toch net een kind gekregen"
"ja en ze heeft er al 3"
"tssss het kan niet op he"
"zeker een ongelukje"
....
en tijdens dit gesprek werd er erg provocerend mijn kant opgekeken.
Ik ben gewoon verder gegaan mijn eigen gesprek en wij hebben elkaar eens aangekeken. daarna ben ik met mijn meiden, buik vooruit gewoon lekker weggelopen.
Ongelooflijk he, mensen die je nauwelijks kennen, oordelen even dat je niet een vierde kind mag krijgen en al helemaal niet twee snel achter elkaar, en dat het dus een ongelukje moet zijn.
Las laatst ergens op het forum dat iemand zich afvroeg waarom het zo is dat als je jong voor kinderen kiest dat het dan niet vanzelfsprekend is dat mensen blij voor je zijn. Ik moet zeggen dat ik helemaal begrijpt wat ze bedoeld. Er is altijd wel wat te zeuren in ogen van anderen, maar gewoon blij zijn voor elkaar is er eigenlijk niet meer bij.
En dat maakt me toch wel triest.
"is ze weer zwanger"
"ja lijkt het wel op"
"maar ze heeft toch net een kind gekregen"
"ja en ze heeft er al 3"
"tssss het kan niet op he"
"zeker een ongelukje"
....
en tijdens dit gesprek werd er erg provocerend mijn kant opgekeken.
Ik ben gewoon verder gegaan mijn eigen gesprek en wij hebben elkaar eens aangekeken. daarna ben ik met mijn meiden, buik vooruit gewoon lekker weggelopen.
Ongelooflijk he, mensen die je nauwelijks kennen, oordelen even dat je niet een vierde kind mag krijgen en al helemaal niet twee snel achter elkaar, en dat het dus een ongelukje moet zijn.
Las laatst ergens op het forum dat iemand zich afvroeg waarom het zo is dat als je jong voor kinderen kiest dat het dan niet vanzelfsprekend is dat mensen blij voor je zijn. Ik moet zeggen dat ik helemaal begrijpt wat ze bedoeld. Er is altijd wel wat te zeuren in ogen van anderen, maar gewoon blij zijn voor elkaar is er eigenlijk niet meer bij.
En dat maakt me toch wel triest.