Zo erg had ik het nog niet meegemaakt

Hoi Dames,

Ik kom zelf uit een gezin van 5 kinderen en op mijn moeder had iedereen ook op- en aanmerkingen. Sommige zeiden gewoon ik nodig je niet uit hoor want dan wordt het te druk met al die kinderen van je. Maar mijn moeder trok zich er nooit wat van aan.
Het is niet makkelijk maar het belangrijkste is dat jij het leuk vindt, mensen hebben altijd wat te zeuren. Het is nooit goed in hun ogen. Daarom moet je gewoon achter je keuze staan. Als jij later lekker met al je kleinkinderen en kinderen om je heen zit dan besef je pas hoe rijk je bent. Want heel vroeger was het zo dat je rijkdom af te meten was aan het aantal kinderen dat je had. Dus als je er vier hebt, dan ben je wel heel erg rijk. En rijk zijn, dat wil bijna iedereen.
Kop op en laat je niet irriteren door mensen die ontevreden zijn over hun eigen leven en daarom gaan praten over een ander (dan lijken hun problemen opeens niet meer zo erg).

Zolang jij gelukkig bent en je je kinderen kunt verzorgen kan de rest de pot op!!!!
Geniet van je zegeningen en je rijkdom!
Veel liefs,
Marjorie

ja andere mensen kunnen soms echt lomp zijn in dingen. Zo hoor ik elke dag jij bent nog niet dik groeit het wel hihi. Nou niet leuk als je bedenkt dat ik juist omdat de baby te klein is elke week in het ziekenhuis loop. Ook over mijn zoontje zeggen ze nou die is druk enz enz in het zwembad zei laatst iemand tegen mij nou daar ben je klaar mee met zo'n kind. En bedankt dat was wel het ergste wat iemand kan zeggen.
Ik vindt 1 ding wel fijn aan de zwangerschaps hormonen ik zeg het nu gewoon als het me niet bevalt en ik moet zeggen dat voelt echt goed.

Veel suc6 met je zwangerschap.

groetjes,
marike

hoi miep
niks van aan trekken hoor.ze zijn vast jaloers.ik zag laatst ook een gezinnetje lopen(misschien was jij t wel)met een kleintje in de winkelwagen,een iets grotere in de buggy,eentje aan papa's hand en moeder was ook weer behoorlijk zwanger.ik vond het zo aandoenlijk.het zag er zo gezellig uit.ik wil er ook graag 4.ik hoop dat het me gegund is.mijn oma heeft vroeger "maar" 4 kinderen gehad en de rest van het dorp had er 11 ofzo.toen ging het gerucht dat mn oma slecht vruchtbaar was en toen bleek dat ze kanker had zei men:ja,zie!waar bemoeid men zich mee.walgelijk.
succes met je zwangerschap en geniet van je kroost!
groetjes kari

Hoi,
ook ik ben zwanger van de vierde en inderdaad veel enthousiaste reacties heb ik nog niet gehad. Iedereen begint met gefeliciteerd en vervolgens met de standaard zin, dat is zeker wel erg druk/zwaar/moeilijk etc en hopen dat het een jongetje wordt... Ja we hebben drie meiden en zijn daar erg gelukkig mee dus het maakt ons echt niet uit of deze kleine een jongen of meisje wordt. Zelfs de toekomstige opa en oma reageerden negatief!
Maar ik ben opgehouden om me aan die reacties te ergeren, mensen oordelen tegenwoordig heel makkelijk over anderen. Wij zijn er zelf heel blij mee en dat is het belangrijkst. Dit kindje is heel welkom en ons leven zal vast net zo leuk blijven als dat het nu is. We gaan ook rustig met de kids op vakantie, uit eten of naar een pretpark.
En ja, vier kinderen en een baan is druk, maar als je handig met je tijd omgaat is het best te doen!

Zelfs als het  een tweede kind betreft zijn de opmerkingen niet van de lucht:

"je zal het wel druk krijgen, twee zo snel achter elkaar (zal 17 maanden tussen zitten)".

"hopelijk wordt het dit keer een jongetje". etc.

Zelfs bij de eerste kwamen er opmerkingen, zoals:

"jullie zijn zeker lang bezig geweest om kinderen te krijgen, maar het lukte zeker niet". (wij hebben er voor gekozen om "laat" aan kinderen te beginnen en zowel bij de eerste als bij de tweede was het vrij snel raak, maar die mensen willen dat niet geloven en weten zeker dat wij diverse hormoonbehandelingen achter de rug hebben).

Echt ik word soms zo ontzettend moe van die mensen. En dat heeft niets met de hormonen te maken. Mensen oordelen zo snel en denken dat het altijd zo gaat, zoals zij voorspellen.

Mijn dochtertje was een huilbaby (bleek achteraf te komen door koemelkallergie, slokdarmontsteking en babyastma). Diverse mensen voorspelden toen dat wij over een jaar in zo'n nannyprogramma zouden zitten! En toen ik vertelde dat ik zwanger was van de tweede, werd er ook diverse keren gezegd, dat ze dat niet hadden verwacht, na al die "problemen" met ons dochtertje. Het is een hartstikke lief en zoet kind, maar had dus een moeilijke start wat medisch bleek. Dat is nu allemaal opgelost, maar toch denken mensen het zelf beter te weten wat er aan de hand was/is.

Of de tweede een meisje of jongetje is, maakt ons absoluut niet uit. 2 meisjes vinden wij hartstikke leuk en een jongetje en meisje ook. We vinden het al geweldig dat het lukte om een tweede kind te krijgen. Het is altijd maar afwachten of dat wel of niet lukt. En hopen natuurlijk dat het kindje gezond is, maar wat het geslacht zal zijn maakt ons niet uit.

Het is moeilijk, maar je moet je er maar bij neerleggen. Je leert in dit soort gevallen wel de mensen goed kennen. Ik ga met een aantal dan ook niet echt meer om. Als ze het leuk vinden om mensen te kwetsen, moeten zij weten, maar ik doe daar niet aan mee.

Hallo Dames,

Mijn mening is gewoon dat mensen die zo idioot reageren gewoon vet jaloers zijn!
Ik ben 19 jaar(februari 20jaar) en ik ben bijna 2 jaar getrouwd en ik ben op het moment 27 wkn zwanger.Ook ik krijg reacties van 'Ow ongelukje zeker??'.

Het spijt me heel erg mensen maar hoe durf je te vragen of zwanger zijn een ongelukje is?!Hoe kan je zoiets moois en wonderbaarlijks een ongelukje noemen?In  dit woord zit ON-GELUK!!Weten sommige mensen wel wat dat betekent??NIET-GELUKKIG!!!!Sorry hoor maar dit soort mensen gaan echt mijn verstand te boven!

En hallo o.k ik ben nog jong, maar moet dat kinderen in de weg staan.?Sommige zeggen ook 'Man je moet nog van je leven genieten'.Nou ik geniet op deze manier 10 x meer van het leven dan zonder kinderen hoor!!

En weet je wel hoe pijn het kan doen voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen om iemand te horen zeggen tegen een ander 'ow ongelukje zeker'!!

Maar goed weet je, lekker laten kletsen en inderdaad lekker met je buik naar voren gaan lopen en heerlijk genieten van nu het zwanger zijn en straks van een prachtige wonderlijke baby!!

Zo dat moest er even uit hoor, ik begrijp echt zulke mongolen niet!!

Veel succes nog allemaal!!!

Meiden,

bedankt voor jullie reacties. Normaal trek ik het me allemaal niet zo aan, maar dit keer raakte het me toch meer dan dat ik vooraf gedacht zou hebben. Misschien was het wel de onbeschofte maier waarop.

Weet je wat zo gek is, ik krijg van sommige mensen dat ik er zo goed en stralend uitzie en als ik dan vertel dat ik zwnager ben, dan vragen ze goh ben je er wel blij mee. ik denk dan nee tuurlijk niet daarom zie ik er zo stralend uit.

Ik had het wel verwacht hoor opmerkingen, maar dat het me zo zou raken. Misschien wel omdat het zelf nooit in mijn hoofd zou opkomen om aan iemand te vragen of het een ongelukje was of dat het niet gepland zou zijn. Laten we eerlijk zijn als je de zwangerschap niet afbreekt dan doet de wijze waarop er toch niet meer toe.

En ik ben het met de laatste reatie eens. Kinderen zjn nooit ongelukjes, maar wonderen of kadootjes.

Ik ga mijn buik lekker showen. Dus gewoon uitgebreid met strakte shirtjes en al.

Ik fietste vanmiddag met mijn dochter naar school, ukkepuk in de fietskar en ik dacht bij mezelf, ik ben rijker dan al die vooringenomen wijven bij elkaar.

Miep

Hoi Miep,
Wat geweldig dat je weer zwanger bent. En wat een kortzichtige mensen lopen er toch rond he. Logisch dat je dat de ene keer beter aankunt dan de andere keer. Hee,je hebt vorig jaar ook nogal wat meegemaakt, las ik. Probeer je daarom te focussen op wat je zelf voelt en vindt en wilt en als anderen je mening delen,  kun je er naar luisteren. Delen ze je mening niet: Jammer dan, het is jouw leven, jouw lijf, jouw keuze en niet te vergeten jouw kindje. En dat heeft je hard nodig om net als jouw meiden en je kleine ventje groot te worden en in een prettige, veilige omgevind geboren te worden. En als er 1 ding zeker is, is het dat dit kindje bij jou heel erg welkom is, toch?
Liefs,
Patricia 32+4    

Terug
Bovenaan