zo geschokken en bang

Hallo Allemaal daar ben ik weer even,ik ben 11 weken zwanger en gisterenochtend verloor ik wat bloed en dacht valt wel mee heb vaker gehad dus zal wel over gaan.Ik kreeg echter in de loop van de dag buikpijn en steeds meer bloed verlies en raakte echt in paniek nee niet weer dacht ik.Niet nummer 5 die we gaan verliezen.Omdat ik van de week was ontslagen uit het ziekenhuis en nog geen afspraak had gehad bij de verloskundige wist ik niet wie ik moest bellen.Eerst maar de vk gebeld en die nam niet op.Dus de huisartsenpost gebeld en mocht komen.Me man en kleine meid gingen ook mee,niet echt leuk voor haar maar onderbrengen kon niet meer want mochten gelijk komen.De huisarts ging me eerst onderzoeken ik snapte er niets van ik had me hele verhaal gedaan en hij vond nodig me buik te onderzoeken.Toen hij de dienstdoende gyneacoloog belde werd er gezegd dat me nummer genoteerd werd en zodra ze in het ziekenhuis was mocht ik wel komen maar kon morgen ook worden.Ik werd helemaal gek ik wist niet meer waar ik het zoeken moest.Ik en me man waren het er niet mee eens,allemaal weekend regeltje en ben die regeltjes zat.ik ben een mens en er groeit iets in mij en wil gewoon weten hoe het ermee gaat.Ik weet dat het geen zekerheid bied,Ik heb gezegd dat ik zo niet naar huis ging ik was totaal overstuur.Ja maar zegt hij we kunnen toch niets doen,ik zei jawel me onzekerheid weg nemen en dan weet ik waar ik ff aan toe bent ik wordt gek.Nadat ik echt helemaal verstuur was heeft hij opnieuw gebeld en mocht nu wel komen.Wij naar boven en bleek me eigen gyneacoloog te zijn,me man zegt we mochten altijd komen alleen als het jullie uit komt,we willen niet als nummer behandeld worden.Ik kreeg gelukkig een echo en alles was goed en ze kon niets vinden waar het bloed vandaan kwam,ik heb nog even verteld waarom ik echt een echo wilde en hoe gek je wordt van onzekerheid als dit je 6de zwangerschap is.Je gewoon niet meer wat wat voor en achter is.Ze begreep het en ik hoop dat ze het meeneemt.Ik verlies nu wat oud bloed maar verder niets meer.Ik zit te twijfelen of ik toch naar de vk ga of in het ziekenhuis blijf.Ik mocht gelukkig zelf kiezen
 
Oooh meisje..............wat een verhaal. Ik weet wat het is om bloedverlies te hebben in de zwangerschap. Helaas is mijn vorige zwangerschap geeindigd in een mk en dat begon met bloedverlies (wil je niet bang maken hoor) Maar weet ook wat het is om als nummer behandeld te worden en ze zeggen altijd ja maar we kunnen toch niets voor je betekenen en je moet het afwachten enz enz enz. Terwijl je overal leest dat bloedverlies heel serieus genomen moet worden enz.
Wel goed te lezen dat het nu over is gegaan in oud bloed dat is een goed teken.
Doe het rustig aan de komende dagen maak je hoofd ff leeg voor zover het lukt, blijf je onzeker vraag dan om nog een echo ook al heb je geen bloedverlies meer.
Het is een persoonlijke keuze of je naar de vk of zh gaat.
Kijk verloopt jou zwangerschap straks verder ongecompliceerd is er inprinciepe geen indicatie om onder behandeling te blijven bij het zh.
Volg je hart je gevoel dat is het beste, heel veel sterkte en duim voor jullie dat het goed blijft gaan!

Liefs Louise
 
ook ik vind dat ze je ten alle tijden moeten laten komen
vooral als je al 11 weken bent want dan kunnen ze idd met d eecho even kijken
ookal is het idd geen garantie toch wordt je er rustig van
misschien dat er bij jouw een andertje is geknapt en dat je daarom dus zo ging bloeden.
ik wens je heel veel succes en sterkte en hoop dat jullie frummel lekker blijft zitten
succes meid

ik weet wat het is om een miskraam te krijgen en jij helemaal dus je gyn moet gewoon rekening houden met JOUW gevoel

groetjes moekje
 
Inderdaad zou je een echo moeten kunnen krijgen bij 11 weken en bloedverlies, ookal is het midden in de nacht. Het geeft je wat meer zekerheid. Je kunt het beter weten, ook als het niet goed zit dan die slopende onzekerheid en ongerust zijn. Gelukkig viel het allemaal mee voor jullie maar dat maakt de angst die je gehad hebt natuurlijk niet minder. Hopelijk mag je nu lekker gaan genieten van je zwangerschap en krijg je over een aantal maanden een wolk van een baby. Liefs Nouky
 
Och jee,wat erg! Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden! Zeker na jou geschiedenis (en die deel ik met je) weet ik hoe belangrijk het is om alleen maar even die bevestiging te krijgen. IK moet zeggen dat ik na de tweede miskraam naar een ander ziekenhuis ben gegaan want het ziekenhuis waar is zat wil ik niet eens dood gebracht worden!
Ik mag nu onder behandeling blijven bij de gyn in dat goede ziekenhuis blijven.
Meid je moet doen wat jij denkt dat goed is. Ik ben persoonlijk erg blij dat ik bij de gyn loop! En ze zijn daar gelukkig geweldig en snappen mijn angst!

Ik besef dat ik daar heel veel geluk mee heb!

Sterkte en ik duim ervoor dat ook jij over een dikke 6 maanden je babytje in je armen krijgt!
Liefs Ikke42
 
Hoi,

Wat vervelend zeg, gelukkig is het bloeden nu gestopt, wel erg goed dat je hebt aangedrongen op een echo,, belachelijk dat ze dat niet meteen doen.
Zeker bij iemand die meerdere mk achter elkaar heeft gehad, maar zowiezo je wilt gewoon zekerheid.
Vind idd dat ze je behandelen als een nummer in nederland!
Ik zelf ga nu ook weer in belgie naar de gyneacoloog, die kwam voor mijn bevalling terug vanaf een conferentie ruim een uur rijden, dan voel je je wel belangrijk, belde 2weken terug voor een afspraak zei mijn naam en oja u bent al eerder hier geweest (ruim 2,5jaar geleden)
Daar zouden ze in nederland eens aan moeten werken!
Maar goed, heel veel succes met je zwangerschap, rust maar goed uit!!

Liefs MJ
 
Ja de weekendzorg is niet echt om over naar huis te schrijven dat blijkt wel weer. Het is toch te gek voor woorden dat je met bloedverlies niet kan komen voor een echo... ik vind het schandalig. we betalen met zijn allen zoveel premie in de maand en in noodgevallen kun je niet eens terecht. Er zijn zelfs geen gynecologen in dag/nachtdienst in het weekend... te zot voor woorden, alsof er geen kinderen in het weekend bevallen. En als er dan een noodgeval komt moet eerst de gyn nog vanuit huis komen.... niet te geloven! Daar zijn echt levens mee op het spel gezet. En het is ook wel eens te laat daardoor geweest.
Je was terecht boos. Zelfs zonder je voorgeschiedenis had je een echo mogen vragen. Door de weeks had je zo bij de vk terecht gekunt... maar als het dan weekend is... te zot voor woorden... gelukkig voor je is alles goed. het komt vaker voor, maar je schrikt je helemaal het apezuur. Ik snap het helemaal. Vaak is bloedverlies een slecht teken en dan wil je graag duidelijkheid. En dat is dan toch ook logisch??? Goed doorgezet! Kies maar voor jezelf. Ook voor de rest van de zwangerschap en bevalling.... jij bent een mens en elk mens is waardevol, je hebt recht op je zorg!!!

Hopelijk kun je nu ontspannen en het nare gevoel een beetje kwijt raken. Het kost vast een paar dagen, maar het komt allemaal goed.

Probeer lekker te genieten van het feit dat alles goed is!

Liefs Bloempje
 
Terug
Bovenaan