Zo geschrokken!!

Gisteren vertelde mijn zusje heel heftig nieuws. De vriend van een heel goede vriendin van haar is door een ongeval om het leven gekomen. Die vriend kende ik niet, maar mijn zusjes vriendin wel. Zij is zwanger, maar niet getrouwd. En haar vriend (die dus is overleden) had het kind nog niet erkend. Daar was nog tijd genoeg voor.... Ik ben er zo van geschrokken! Geen idee hoe dat allemaal verder moet, maar ik moet er niet aan denken. Zwanger zijn en dan je vriend/man die overlijdt.... Pffffff.
Mijn zusje is ook letterlijk ziek geweest van het nieuws en dat begrijp ik goed. Ik vind het voor haar ook heel sneu, want ze gingen vaak samen iets leuks doen. Zij kende hem dus goed.
Ik moest het even kwijt.

Dory

Oh jee, Dory, dat is heftig!! Wat voor consequenties zal dat allemaal hebben voor het kindje? Niet te overzien.Vreselijk altijd, deze dingen. Ik snap dat je zus er goed ziek van is, ineens zo dichtbij.....

zelf ben ik getrouwd maar hoe zit het met erkennen van de vader dan?
Kan iemand hier mij meer over vertellen, omdat ik lees bij hannah dat de consequenties vreselijk zijn?

Liefs Marina

Hey Marina,

Als je getrouwd bent gaan ze er van uit dat je man de vader is. Ik ben niet getrouwd en mijn vriend heeft de vrucht moeten erkennen. Dan doe je ook de naam keuze. Bij het aangeven kon hij ze dan ook zijn achternaam geven, als hij de vrucht niet had erkent dan kregen ze altijd mijn achternaam.

Maar hoe het zit als dit allemaal nog niet gedaan is als je partner sterft weet ik ook niet.

hey dory

ja, dat is inderdaad vreselijk nieuws zeg.
t is nooit leuk als er iemand overlijd, maar zeker niet als er een (toekomstig) kind in het spel is.
heel veel sterkte voor je zus en vriendin!
doe zelf ook een beetje rustig aan he.
je kan er (helaas) niks aan veranderen. probeer zo veel mogenlijk je zus te steunen, maar ga er niet zelf aan onderdoor. je kindje heeft je ook nog nodig.
doe rustig aan oke?

@marina

zodra je kindje geboren is, of daarvoor al, kan de vader het kindje erkennen.
hun hadden hier dus helaas geen tijd voor en het kindje zal nu dus hoogstwaarschijnlijk de achternaam krijgen van zijn/haar moeder.
hanna zei niet dat er vreselijke consequenties zijn, ze zei dat het vreselijk is dat er iemand overleden is en ze vroeg wat voor consequenties dat heeft voor het kindje.

dory, ik leef met jullie mee!

liefs, do

Terug
Bovenaan