Zo geschrokken!!

oh sorry dat ik dit verkeerd gelezen heb.
Het is me nu wel beetje duidelijk, dus als je samenwoont moet je vriend naar gemeentehuis, zeggen; mn vriendin is zwanger en het is van mij en dan zetten ze dit dus daar op papier?
Heb ik het zo goed begrepen?

Liefs Marina

@Marina, Ja, precies, wij hebben nu 4 kids en halverwege, tussen de 2e en 3e zijn we getrouwd, 2 jaar terug.De eerste 2 heeft mijn vriend, nu man, destijds tijdens mijn zwangerschappen erkend, dus dan zetten ze letterlijk op papier dat hij de vader is van het kindje.Ze krijgen dan pas de achternaam van de vader.Hier hebben de kids mijn achternaam, maar da's een ander verhaal, wilden we gewoon liever.

Ik denk dat het niet echt consequenties zal hebben, eerst dacht ik, misschien financiel, dat zij misschien nog recht zou hebben op een maandelijkse uitkering, vanuit zijn werk.Althans dat is bij ons zo, mocht mijn man overlijden voor de pensioengerechtigde leeftijd.
Zat nog te denken, niet echt fris verhaal maar als er nog dna bij hem kan worden weggenomen kan er na de geboorte van hun kindje worden aangetoond dat hij officiel de vader is....

Enfin, succes en sterkte met dit verlies...
Groetjes Roos.

Bedankt voor jullie reacties!
Het zette mij wel meteen aan het denken. 'Heb ik zelf alles wel goed geregeld..?!'
Ik wilde al een tijdje de voogdij van mijn dochter laten vastleggen, maar dat schoof ik een beetje voor me uit. Het is veel geld en uitzoekwerk (welke notaris enzo). Maar ik heb meteen een beetje rondgebeld en via internet informatie aangevraagd. Want ik moet er niet aan denken dat als er iets gebeurt, mijn dochter naar iemand zou gaan die ik absoluut niet wil.

Hebben jullie de voogdij (in geval van overlijden) officieel geregeld? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Nogmaals bedankt!
Liefs,
Dory

heyhey

nou bij ons is het eigenlijk n beetje zoals bij jou :D
ook wij stelde het telkens uit. dure grap is het.
nu heb ik ook weer zoiets van: dat komt wel als de 2e beeb geboren is anders ben je dubbele kosten kwijt.
wel hebben wij een brief geschreven met de wens dat nathalia naar naar mijn ouders gaat en dat we absoluut niet willen dat ze naar mn schoonmoeder/vader gaat.
en de reden erbij.
handtekening eronder, datum er boven.
echt legaal is het niet, maar meestal wordt er toch wel naar gekeken door de rechter.
meestal houd hij wel rekening met de wensen van de ouders.
mn moeder weet precies waar die brief ligt.
heel onze begravenis is ook al geregeld eigenlijk.
we hebben opgeschreven wat we willen, wat we niet willen, wie er wel mogen komen en wie niet, wat ik mee wil nemen mn kist in, welke muziek ik gedraaid wil hebben ect.
heel handig vonden wij.

liefs, do

Hey,

Wij hebben het wel bij de notaris laten vast leggen. Voordat ik zwanger was al, we hebben toen de hypotheek overgesloten wegens een verbouwing. Omdat we toen toch naar de notaris moesten en we bezig waren met kinderen leek ons dat wel zo handig.

Maar zoals Do al zei. Als we sterven is het nog altijd aan de kanton rechter waar de kids naar toe gaan. Wel wordt er dan gekeken naar onze persoonlijke keuze en zullen ze bijna altijd proberen om ze in de familie te houden. Toch blijft het lastig, we hebben echt een grote lijst laten opstelle. Het moeilijke eraan is, vind ik, je weet niet of het straks ook in het leven van die persoon past.

Zo staat mijn moeder op de eerste plaats, ze is nu nog jong, 49 jaar, maar stel dat we over 5 jaar nog een kindje krijgen en dat we over 10 jaar zouden sterven... Dan kan ze het misschien lichamelijk helemaal niet meer aan. Of bijv mijn zusje ze is heel gek met de kids ze zou ook alles voor ze doen, maar stel dat ze tegen die tijd zelf ook 2/3 kinderen heeft en er nog eens 2/3 van ons bij krijgt. Ik bedoel het moet ook met de huisvestiging en financieel wel allemaal lukken.

Nu dus maar hopen dat er nooit iets gebeurd....
Gr

Even een belangrijke aanvulling op wat Do schrijft. Je hoeft niet te wachten tot je gezin 'compleet' is om kosten te drukken bij de notaris. In principe leg je de huidige situatie vast PLUS alle eventuele kinderen die nog geboren worden uit deze relatie. Dus dat je per kind moet 'betalen' is gelukkig niet zo. Zelfs als je alles al regelt voordat je echt kinderen hebt, kan dat al, volgens mij.

En Wendy, je kan ook 1 iemand aanwijzen die mag bepalen waar je kinderen naar toe gaan. Dat kan bij die persoon zelf zijn, maar dat hoeft niet. Zo zou je je moeder kunnen benoemen en mocht het ooit zover komen, dan kan zij overwegen je kinderen zelf op te voeden, of dat ze naar een broer/zus/oom/tante/vriendin/.... gaan.

Ik heb nu een aantal offertes opgevraagd bij notarissen. Ik wist wel dat het duur was, maar zo duur.... We hebben jaren geleden al een testament laten maken, tegelijkertijd met ons samenlevingscontract (zijn inmiddesls getrouwd). Dus ik denk dat ik alleen de voogdij laat doen. Maar ik hoop zeker dat het allemaal nooit nodig zal zijn!

Groetjes

Terug
Bovenaan