zo jammer..

A

Anoniem

Guest
Ik zie jullie allerlei berichten plaatsen over
lekkere hapjes en hoe dol de kleintjes er op zijn! Ik ben/was ook van het kokkerellen
en ook mét het Opperdepop-boek, maar onze kleine
moet nogsteeds niets van zelfgemaakte hapjes hebben..wat ik ook probeer en hoe ik ook afwissel!!!!
Ik vind dit echt zo jammer.
Heb me er inmiddels bij neergelegd en gelukkig hoor
ik in mijn omgeving wel geluiden dat men daar ook tot leeftijd 1 jr met vooral potjes werkten, maar ik had het zo graag gewild. Voor de kleine uk maar ook voor mezelf!
is toch niets leuker dan zelf het hapje met veel liefde klaarmaken!!

Ben er heel actief mee begonnen. Eén smaak dagenlang achter elkaar toch geduldig blijven proberen, andere smaken dan maar, ging ook niet, potjes mengen met zelfgemaakte prakjes etc etc etc
Niets hielp!! Jammer hoor.
Ach, dan maar flink aan het afwisselen met de versch merken potjes. En op latere leeftijd nog maar weer eens proberen!!!
(hij is nu 7 mdn)

Vraagje aan de yoghurt-gevers trouwens:
Geven jullie dit gemengd met roosvicee/diksap alleen?
Nog geen suiker erin toch neem ik aan???

Liefs enne... eet smakelijk!

Hoi

Ook ik ben bezig met zelf hapjes aan het maken maar Dylan wilde het ook niet eten. Het is dan niet zo fijn. Ik heb het iets dunner gemaakt en gisteren heeft hij eindelijk mijn zelfgemaakte bloemkool/wortelpuree gegeten! Het ging eerst wat moeizaam maar later werdt hij entousiaster. Ben beniewd of hij ook andere smaken gaat eten.
Hoop het wel ik ben lid geworden via zester op ouders van nu en daarmee kun je voor 32 euro een babycook kopen. Hiermee maak je makkelijk zelf je hapje en misschien wel fijner.

Groetjes Linda

He Happy,

ben je ook weer eens op het forum te vinden. tijd geleden dat ik je hier tegen kwam.

Ik geef Stijn ook wel eens yoghurt, maar dan doe ik er niets doorheen. Al dat zoete hebben ze nog niet nodig en eenmaal aangeleerd is het heel lastig om het weer af te leren.

Wat de warme hap betreft, daar heb ik, zoals je weet, geen problemen mee met Stijn. ik moet het alleen niet au bain marie of in een magnetron opwarmen. Daarom doe ik dat maar op een laag vuurtje in een steelpan. en tot nu toe wordt alles met veel smaak genuttigd, na even een wenperiode te hebben gehad. Vanavond staat er voor Stijn bloemkool op het menu. Ik ben benieuwd.

Groetjes van Marloes en een dikke knuffel voor Roy!!!

Hey happy.

Ik kan je de hand schudden. Ik ben ook nog steeds fanatiek aan het koken, maar Hidde weigert mijn eten......ik begin langzamerhand toch echt aan mijn eigen kookkunsten te twijfelen....
Nou ja. Ik blijf maar stug doorgaan met proberen, maar probeer het wel leuk te houden. Potjes eet Hidde ook niet geweldig, maar wel meer dan zelf gemaakt.

En marloes, Ik had het eigenlijk nog niet geprobeert om het anders warm te maken. Zou dat zoveel uitmaken?? Het zijn nog zulke kleine hapjes dat ik het amper in de pan weervind.

Groetjes Lynn

Tijdens het pureren wat opvolgmelk toevoegen (evt. aangevuld met kookvocht), zodat het prakje wat smeuiger wordt.
Daan wilde eerst ook mijn eigengemaakte hap niet eten, maar sinds ik dit doe, gaat alles erin als koek.

liefs Saskia

Marloes, misschien een gekke vraag, maar waarom niet opwarmen in de magnetron?

hoi,

Ik begrijp dat jiji je kleintje graag hapjes wilt geven als dit dan niet lukt dan baal je.
Toch moet je je kindje geen eten opdringen. Tot de leeftijd van 1 jaar is dit allemaal om te proberen en daarna heeft hij het pas echt nodig.
Ik heb ook een weigeraar. Ik probeer nu gewoon even niets. Al ik iets eet zet ik haar er bij. misschien dat zien eten doet eten.

succes.

Hoi,

Bij ons is het eigenlijk een beetje andersom. Ik ben een schte potjes mama. Mijn dochter at niets anders en ook Bas wilde in het begin alleen potjes.
Gister aten we hutspot. Ik dacht: "Kleine moeite om even een aardappel en een paar worteltjes apart voor Bas te koken...."
Dat hapje heeft hij vandaag gehad. Nou dat ging erin als koek! Ik zal dus iets vaker voor mijn kleine man de keuken in moeten. Niet erg hoor, maar die potjes vond ik toch wel erg makkelijk.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan