zo lang slapen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

heb ff een vraagje over het slapen. Mijn zoontje is nu bijna  4 maanden (26/12) en sinds eergisteren wil hij een fles minder. Hij had 5 x 180, maar meneer zit vol en hoefde echt geen fles meer.
Heb het cb gebeld en die zegt dat ie dan niet meer hoeft en met hapje kan gaan beginnen. Allemaal prima, hij is er wel aan toe, alleen het volgende.
Hij kreeg altijd z'n flessen om 08:30, 12:30, 15:30, 19:30 en 22:30 uur.
Gister had ie geen zin in zn 15:30 fles dus die maar om 17:30 gegeven. Maar nu is heel zn schema weg natuurlijk. Bij het cb zeggen ze dat ie best zn laatste fles om 20:30 uur mag hebben en dan gaat slapen tot 08:00 uur.... Hij heeft dat al een keer eerder gedaan, maar vind het nog zo lang voor zo'n klein baby'tje. Heeft iemand dit ook of hebben jullie tips?
Jessica

Hoi, als je de laatste fles om 20.30 geeft en hij slaapt tot 8.00 is dat geen probleem.
Das alleen maar lekker voor jou en je kindje.

Ons zoontje krijgt om ongeveer 19.30 zijn laatste fles, en slaapt tot 9.15 - 9.30!!!

Hij doet het prima, dus waarom zou ik hem wakker maken voor een voeding.

Alleen krijgt hij geen tussendoortjes, bijv. Liga of een soepstengel, omdat hij zo laat pas begint met de fles.
Maar hij zal er nog wel niet aan toe zijn.

Groetjes Debby.

Lekker dat je zoontje zo lang slaapt zeg! Ons mannetje is ook wel een uitslaper dus verwacht niet echt problemen.
Bedankt voor je reactie, hij heeft nu om 20:20 zn fles gehad dus nu word het afwachten, maar denk dat ie wel doorslaapt!

Ik hoop het voor je!!
Ik denk het haast ook wel, maar jij bent zn moeder, dus zal het beter weten haha!!

Laat je het nog wel ff weten hoe dat hij het gedaan heeft??

Geniet van je nachtrust, is heerlijk!!

Groetjes Debby.

Vera (nu 4,5 maand) heeft al zo'n 4 weken haar laatste fles om 20.00 uur en haar eerste tussen 7.30 uur en 8.30 uur. Echt heerlijk! Volgens mij kan je kind dat zelf wel aangeven.

Ben erg jaloers al ik dit zo lees.
Die van ons is 4,5 maanden en wordt 's nachts nog gewoon wakker.

Geniet maar lekker van die lange nachten.

Hoi!

Heb nu 3 avonden achter elkaar 20:30 zn laatste fles en hij slaapt gewoon lekker door Heeeerlijk lag gisteren lekker om 22 uur in bed en ben lekker uitgeslapen!

Groetjes Jessica

Hoi hoi!
Mijn zoontje Roan is nu ook 4 maanden (18-08-07) en slaapt van 22.30 uur tot 7.30 uur. Ik zit nooit lang aan een vast ritme vast, omdat hij idd langer slaapt overdag en nu ook sinds 3 weken een ½ potje fruit en een ½ potje groente eet. Ze hebben allemaal van die fases waardoor het schema weer anders wordt.
Als jouw kindje het redt van 20.00 uur tot 08.00 uur is dat toch prima! Lekker juist!
Ik ga met Roan nu langzaam de laatste fles vervroegen zodat hij straks ook rond 20.00 uur de laatste papfles krijgt.
Je kindje geeft vanzelf aan of hij/zij zich hier prettig bij voelt en anders vraagr hij/zij heus wel om de fles.
Succes!

Terug
Bovenaan