Zo moe...weet t ff nietmeer...

Mijn kindje is nu een week oud,
En hij slaapt overdag best aardig maar snachts is het drama.
Ik weet dat hij ff moet omkeren van het dag ennachtritme..
Maar hij slaapt snachts zelden,
Veel huilen...
Dus verschonen luier, probeer krampjes weg te masseren.
Maar hij is onverzadigt als het gaat om voeding..
100ml..en een uur later durft hij gerust er weer 60 ml weg te drinken..hij word soms suf
Dus leg ik hem in z'n bed
Maar dan gaat hij krijsen,
Vaak omdat hij z'n duimnog niet goed kan vinden.
De hele week slaapt hij bij me op de borst,
Maar daar lijkt hij ook steeds minder door te slapen.
Snachts heeft hij nog niet 1 keer 3uurttjes achter mekaar geslapen...

Is dit normaal?
Wie heeft er handige tips...

Snachts geef ik fles voeding..
En nu nog overdag borstvoeding,maar dit ga ik afbouwen..
Want m'n borsten produceren niet genoeg.
En moet elke avond alles bij mekaar sprokkelen,,
En red ik het niet met wat hij vraagt...


Help help help


Slaap in 24uur totaal 3uurtjes....
Oja in Timmy tub voor het slapen gaan helpt ook niet.
 
Hoi meis,
wat vervelend zeg dat hij zijn ritme omgooit, daar kun je echt moedeloos van worden en vooral heel erg moe.
Nu is je mannetje pas 1 weekje oud en kun je nog niet zo veel van hem verwachten, doe het vooral zelf rustig aan, plan desnoods even geen bezoek in en ga overdag ook liggen als hij slaapt.
Je schrijft dat hij zijn duimpje niet kan vinden, maar heb je misschien al een speentje geprobeerd? Dit wil soms ook wel helpen, en zeker zo net na een voeding, want heeft hij dan echt honger of is het alleen zuigbehoefte?
Je schrijft dat hij wel bij je op de borst slaapt, uit ervaring weet ik dat je zelf dan bijna geen oog dicht doet. Wat we hier bij de jongste (nu 7,5 week) deden is, als ze niet in haar wiegje wilde, op een verschoonkussen tussen ons in (helemaal naar boven geschoven). Ze lag dan onder haar eigen dekentje en wij schoven een stuk naar beneden zodat ze ook niet onder onze dekens kon komen.
Het is namelijk ook niet zo maar wat, eerst zit je 9 maanden warm in mama haar buik en dan ineens moet je in je eigen koude bedje.
Na een paar nachten wilde ze steeds vaker ook wel in haar eigen bedje slapen en met 2,5 week sliep ze de nachten helemaal alleen in haar bed.

Jullie moeten elkaar nog leren kennen en daar gaat een tijdje overheen, helaas worden de kindjes niet met een gebruiksaanwijzing geboren.

Succes met je ventje!

 
Werden kindjes maar met een gebruiksaanwijzing geboren! Zou een stuk makkelijker zijn...
Wij hebben ook veel problemen gehad met slapen. Ons zoontje (nu 6 weken) wilde alleen bij mij op mijn borst slapen, zo kwam ik dus niet in slaap. Bang dat hij zou vallen ofzo...
Wij deden hem ook op een aankleedkussen tussen ons in. Maar wij sliepen dan ook niet echt, omdat we toch bang waren dat er wat zou kunnen gebeuren...
Met het cb gesproken en die hadden het over een slaap-waakritme. Dat houdt in, alles in dezelfde volgorde doen,
1)verschonen
2)voeden
3)spelen
4)slapen

dat hielp meteen! Dit ritme doen we nu 2 weken en echt waar, het werkt. Al is ons zoontje nu overdag wat meer wakker, en kan zich niet zo goed alleen vermaken in de box o.i.d., dus nu zijn wij weer aan het zoeken naar een juist ritme.

Maar jouw kindje is nog maar een week oud. Wij deden toen maar wat. Want er was gewoon nog geen ritme. komt dus vanzelf

succes!
 
hey meid

ik snap dat je op bent maar dat is zo ie zo de eerste weken neem dat van mij aan ik kan je alleen maar zeggen je kunt het niet afdwingen probeer gewoon alles en zie wat hij het fijnste vind zo ra hij op je buik in slaap valt dan direct in zijn bedje leggen das misschien handig en er mee door zetten

succes
 
Als je het niet vertrouwd kan een bezoek aan een osteopate misschien ook helpen. Tim sliep de eerste week goed, daarna steeds slechter. Dat eerste week slaapt een kindje nog op jou slaaphormoon, daarna moet hij het zelf aan maken. En dat hormoon maak je aan door te slapen... Dus als je niet slaapt, maak je dat hormoon niet aan en dus slaap je niet. Een mooie cirkel dus :s
Ik weet niet hoe de bevalling is gegaan, misschien heeft je kindje ergens last van. Tim is met de vacuum geboren en had last van zijn nekspier. Na één bezoek bij de osteopate sliep hij ineens wel!
Misschien een tip...

Sterkte, ik weet hoe zwaar het kan zijn, maar luister vooral naar je eigen gevoel!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Meid, natuurlijk ben je moe. Je bent net bevallen! Accepteer dat! Laat de boel de boel. Richt je even helemaal op je uk. Neem je rust als hij slaapt. En als je wat energie hebt doe je wat in huis. Ik zag dat zelf pas na 2/3 weken weer zitten. Ik deed de hele dag niets dan liggen, hangen en voeden. Mijn man had de week na de kraamweek vrij en deed het huishouden.

Ritme is heel belangrijk. Dat betekent niet altijd op vaste tijden voeden, maar je moet het verzorgen van je baby altijd op dezelfde manier doen. Zo wennen ze er snel aan en zal het vertrouwder worden.

Baby's tot 3 maanden huilen veel! Het hoort erbij! Vaak hebben ze 's avonds enorm veel zuigbehoefte en zijn ze onrustig. Een speen kan heel goed helpen. En over de borstvoeding: dat je kindje veel wil drinken is geen teken dat je niet genoeg hebt. Pas wanneer je heel veel voedt en je kindje niet groeit, kun je je afvragen of je samenstelling wel goed is. het is heel normaal dat baby's 's avonds veel willen drinken. Door dat je de hele dag wakker bent neemt je productie af en willen ze dus 's avonds sneller drinken. Dit is alleen maar goed voor de productie. Hoe meer voeden, hoe meer voeding... na een paar dagen zul je ineens meer melk hebben.

maar goed als je baby een week lang meer dan 3 uur per dag huilt, mag je er echt hogerop mee gaan hoor. Het kan ook zijn dat het je enorm belast omdat je zelf zo moe bent en elk huiltje je alweer enorm veel stress geeft. Zet eens op papier hoeveel hij huilt... een soort huildagboekje dus.. dan krijg je er beter zicht op en kun je het ook beter relativeren.

Sterkte meid!
 
Je bent net bevallen, zorg dat jij ook aan je rust komt! Misschien heb je iets aan mijn tips.
Heb je een partner? Dan zal die moeten inspringen. Verdeel de avond en nacht, ga zelf bijv. al om 20:00 uur naar bed en slaap tot 2:00 uur en wissel dan met je partner. Dat is niet echt leuk, maar wel nodig. Slaap in het weekend dan ook nog om de beurt zoveel mogelijk bij.
Misschien is er ook wel een oma/opa/tante/oom/vriendin die een dagje bij jullie wil komen helpen, zodat jij je rust kan pakken. Misschien wil er ook wel iemand bij jullie een nachtje logeren om 's nachts voor jullie zoon wil zorgen.
Verder kan je er voor kiezen om gelijk helemaal over te stappen op flesvoeding en de borstvoeding door kolven af te bouwen. Dan krijgt je zoon misschien meer voeding binnen en is hij langer tevreden. Nu krijgt hij de meeste voeding 's nachts ipv overdag, wat ookal een omgedraaid ritme is.
Dan ga je je zoon overdag om de 3 uur voeden en eventueel ook wakker maken. Hou hem lekker in de woonkamer en doe alles wat je normaal ook doet, tv aan, stofzuigen (als je daar puf voor hebt). 's Nachts maak je hem dan niet wakker voor een voeding en hou je het stil, geen tv of heel zachtjes en verder geen licht aan.
Succes!
 
Terug
Bovenaan