zo moe!

hallo,

ik ben drie weken geleden weer begonnen met werken en vind dat tot nu toe nog erg tegenvallen.
sinds ik weer aan het werk ben huilt Jasmijn ook weer meer.
Jasmijn is een snel overgeprikkeld kind (huilbaby) en heeft erg veel behoefte aan rust en regelmaat en het lieft in haar eigen omgeving.

dat is nu moeilijker haalbaar i.v.m mijn werk. ik werk onregelmatig(werk in de zorg).
ook is Jasmijn op het moment erg eenkennig en dat wordt versterkt door haar overgeprikkeld gedrag.

nu ben ik echt ontzettend moe, ik slaap slecht en heb nu minder geduld weer voor Jasmijn.
het zijn elke nacht maar korte nachtjes.
s'nacht is ze altijd wel 1 of 2 x wakker en half 6/6 uur wil ze de fles. dan kan ik nog even verder slapen tot half 9 want dan is ze alweer wakker. toen ik nog verlof had was dat goed te doen! maar nu met mijn onregelmatige diensten en een huilerig kind vind ik dit wel enorm zwaar!

wie herkent dit?

sorry voor mijn klaagzang, maar ik zit er mee en wilde even mijn verhaal kwijt.

liefs Wilma

mama van Jasmijn 17 weken

Hoi Wilma,

Ik herken het niet van nu (Ik werk zelf ook weer sinds een paar weken en vind Esthers huilen makkelijker te verdragen nu ik niet meer zoveel thuis ben. En dan neem ik dat vroege opstaan voor lief...), maar weet nog wel hoe moe ik in het begin was toen Esther zo slecht sliep en zoveel huilde. Daarom wil ik je bij deze wel even een  onder de riem steken! Je klaagt helemaal niet, je doet zoveel voor je dochter en wilt het beste doen. Logisch dat je moe bent, er wordt ook zoveel van je gevraagd als moeder!!!
Misschien (als je dat wilt) zou je ouderschapsverlof op kunnen nemen? Of toch kunnen kijken voor een oppas aan huis? Dat is misschien toch rustiger voor Jasmijn. Of voor een oppas voor soms een paar uurtjes zodat je zelf even bij kunt slapen.

Ik heb het al eerder gezegd, maar nog eens: ik heb veel bewondering voor hoe je het volhoudt!!!

Liefs,

Eveline

Ha Wilma,

Vervelend voor jullie hoor.......
Een paar zeer voor de hand liggende tips:
- laat de oppas ook regelmaat toepassen als dat kan, raakt Jasmijn zo min mogelijk uit haar ritme.
- probeer een uurtje eerder naar bed te gaan. Dat werkt beter dan een uurtje langer slapen.
- vraag je man een keer een "nachtdienst" over te nemen, zodat jij een keer goed bij kaan slapen.
- kijk of je er een dagje/avondje uit kan (sauna of zo - lekker relaxen), kan je weer beter tegen het gehuil.
- ga op een vrij moment even op de bank liggen, het is echt belangrijk dat jij blijft functioneren want mama is toch het belangrijkst voor een kind

Ik denk dat het even duurt voordat je een nieuw ritme vindt. Ik had  pas na drie maanden het idee dat er bij ons enig ritme in kwam, nu draaien we eindelijk lekker en dan begin ik over een aantal weken met een nieuwe baan, dan kost het hier denk ik ook weer een aantal weken voordat ik het idee heb dat het weer lekker loopt.

Zo, dat is heel erg standaard allemaal maar meer kan ik niet doen behalve je stukje lezen en meeleven.

Gr Irene

dank je wel voor jullie reacties!

ik ga vanaf volgende week ook even een stapje terug in het aantal uurtjes werken, ik ben oproepkracht dus dat kan heel gemakkelijk!
want op de dagen die ik vrij ben, kan ik jasmijn heel gemakkelijk hebben!

ja de combinatie werken,huishouden en huilbaby is wel zwaar!
ik hoop dat er gauw verbetering inkomt en dat jasmijn er aan went dat mama er niet altijd kan wezen door mijn werk. maar dat er ook andere mensen zijn die voor haar kunnen zorgen.

liefs wilma

Hee Wilma,
Het is goed dat je even een stapje terug doet denk ik. Ook omdat je nu bezig bent om het inbakeren af te bouwen.
Ik hoop voor je dat je zelf ook weer een beetje tot rust komt en wat slaap kunt inhalen.

groetjes Sonja

Hoi Wilma,

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt! Ga in ieder geval niet twijfelen aan jezelf, want je doet het super! Er is niks op tegen om gewoon eerlijk te laten merken dat je moe bent en het huilen daardoor minder goed kan hebben. Het is zelfs heel logisch.

Onze situatie is gedeeltelijk hetzelfde. Senne is officieel geen huilbaby meer, want ze huilt de laatste weken aanmerkelijk minder. Eerst huilde ze soms wel 8 tot 12 uur aan één stuk en dat was écht supervermoeiend. Nu huilt ze veel minder en ook het spugen is minder, maar ze heeft nu iets nieuws: ze meldt zich 's nachts vanaf half 2 elke 15/30 minuten! Dus ik slaap de laatste dagen helemaal niks! Daar komt nog eens bij dat Senne als ze echt overstuur is, alleen maar getroost kan worden door met haar op de arm te lopen. (Spierpijn!!) Ik hoop en verwacht eigenlijk dat deze terugval te maken heeft met een sprongetje en dat het binnenkort weer over is. Senne is ook snel overprikkeld en één bezoekje maakt haar voor een paar dagen onrustig. Hoewel ik zelf het liefst heel ondernemend en actief ben, voel ik me nu het lekkerst als ik de hele dag thuis ben en Senne haar vaste ritme kan bieden.

Ik kan je niet echt helpen, omdat elk kindje weer anders is. Maar misschien is het fijn om te lezen dat je niet de enige bent die doodmoe is. Neem genoeg tijd voor jezelf en probeer van elke kleine vooruitgang te genieten. Je meisje zal in ieder geval genieten van je aandacht, daar doe je het voor!

Groetjes,
Dionne

hallo,

och jeetje om het kwartier/halfuur? ja dat is ook zwaar!

ik herken mezelf trouwens wel erg in jou verhaal, idd met een middagje weg zijn ze weer helemaal van de regel! ook ik ben iemand die voorheen niet thuis kon zitten! nu ben ik ook het liefste thuis om lekker bij haar te zijn en haar alle rust en regelmaat aan te bieden! dan is het een super vrolijk kind en daar doe ik het voor!

ik vind het idd wel fijn om te lezen dat je niet de enige bent! zo kun je elkaar een hart onder de riem steken en begrijp je elkaar goed! want wij stuiten op veel onbegrip in onze omgeving, die niet snappen wat wij doorgemaakr hebben met Jasmijn!! en dat is welleens super frutrerend!!!!!!

liefs Wilma en Jasmijn 17wk+ 4 d

Hallo!

Tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik toen ik nog zwanger was ook riep dat ik de baby ook overal gewoon mee naar toe zou nemen enzo..

..totdat Senne er eenmaal was en ik merkte dat zij er super onrustig van wordt. Dus blijf ik liever thuis. Zoals je zelf al zegt: zij tevreden en vrolijk>ik tevreden en vrolijk. Helaas weten anderen je altijd het gevoel te geven dat je overdrijft en alles erger maakt dan het is. Ze vertellen je doodleuk "elke baby huilt hoor".. tja, dat is natuurlijk waar, maar als je kindje úren huilt, dan moet je en wil je daar als moeder gewoon iets  aan doen. Ik denk dat mensen geen onderscheid maken tussen het moe zijn dat altijd bij het nieuwe ouderschap hoort en de moeheid en machteloosheid die ontstaat bij ouders van een huilbaby. Als je klaagt, reageren ze alsof je niet genoeg van je kindje houdt, maar het is juist andersom: júist omdat je zoveel van je kindje houdt, wil je er alles aan doen om haar zo fijn mogelijk te laten voelen. En de energie die je daarin steekt maakt je  ontzettend moe.

Wilma, ben je al naar een osteopaat geweest met Jasmijn? Wij hebben vanalles geprobeerd, maar ik denk dat dat nog het meest heeft geholpen.

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan