zo ontzettend misselijk......

Hallo dames,
Hier ben ik weer met een verhaaltje.
Zoals de meesten vast wel weten heb ik vorige week mijn eerste echo gehad, het hartje klopte en ik was enorm opgelucht. Ik ben de dag daarna helemaal niet misselijk geweest(waarschijnlijk speelt de psychologie dus ook een rol bij dit fenomeen). Nou, vanaf afgelopen vrijdag is de misselijkheid in alle hevigheid weer losgebarsten en het lijkt wel steeds erger te worden. De afgelopen weken hoefde ik maar af en toe over te geven, sinds vrijdag is dat iedere dag en er komt ook iedere dag een keertje bij. Vandaag overkwam het me bijna in de supermarkt, wat was ik blij dat er geen lange wachtrij was voor de kassa......
Iedereen probeert me op te beuren door de weken af te tellen, want bij de meesten is het na 14 weken wel zo'n beetje over. Maar ik weet dat ik waarschijnlijk nog wat misselijke maanden in het vooruitzicht heb(in  mijn familie van moeders kant hebben alle vrouwen last gehad van 9 maanden misselijkheid en ik ben daar vast geen uitzondering op....).
Ik baal enorm en ik moet uit de grond van mijn hart bekennen dat ik het nu niet leuk meer vindt. Ik wil heel graag een kindje en ik heb er best veel voor over, maar zo beroerd als ik me nu voel, wil ik me liever niet meer voelen.  
Ik heb de  VK aangegeven  wat ik in het vooruitzicht heb en dat ik zo misselijk ben, maar volgens haar moet ik het nog een paar weken volhouden.  
Wie heeft tips voor mij om zonder medicijnen toch de misselijkheid te verdrijven? Ik weet al van regelmatig eten, licht eten voor het opstaan, doorlopend kleine beetjes eten, etc,etc. Niets helpt bij mij, dus wie iets weet wat ik nog niet weet, dan lees ik dat graag.
En hoe komen jullie de misselijke dagen door?  Waar trekken jullie de grens bij of je gaat werken of niet?
Oja, en natuurlijk wil ik ook graag weten hoe het met jullie gaat!
Groetjes Karin

hoi hoi,

een paar tips:

plakjes appel
eten wat je lekker vind en waar je zin in hebt
je hebt tabletjes speciaal voor zwangere vrouwen (kweet niet meer hoe het heet)
en dextro hielp bij mij erg goed.

groetjes simone

mv Mart en ?

vreselijk voor je meid!

hier werkt een droog bisbuitje of beschuitje wel
langzaam opstaan dus niet gehaast

verder geen tips ik ben ook heel de dag misselijk maar daar blijft het gelukkig wel bij...

♥01.09♥ 2e echo (18uur) Onze zoon Dean (29.08.2007)  staat in het blad Kinderen !

www.0409mamaforum.nl

Hi Karin,

wat naar zeg... Bah! Je mag best ff klagen hoor, daar is dit forum tenslotte toch ook voor?

Grappige is, is dat ik wel eens flink misselijk wil zijn, liefst elke ochtend... Klinkt gek maar na een miskraam ben ik blij met elk kwaaltje... Maar: kan me voorstellen dat jij het niet leuk meer vindt... Heb helaas geen tip voor je maar hopelijk voel je je snel iets beter zodat je ook beetje kunt genieten.

Houd vol, succes!

Groetjes Jannie
9 weken en 1 dag zwanger van mn eerste kindje!

hoi karin,

ik heb ook veel last van misselijkheid en geef elke dag een paar keer over. in het begin was ik alleen s'avonds misselijk maar nu begint het s'ochtends. ik ben niet de hele dag door misselijk maar het komt met vlagen. ik moet s'ochtends rustig aan beginnen en als ik mazzel heb blijft mijn ontbijt erin. ik heb ook al alle tips geprobeerd maar niets helpt. ik ben nu 7,5 week zwanger en ik hoop dat het met 3 maanden wel over is!! over 3 weken ga ik 3,5 week naar azie op vakantie en ik hoop dat het dan wat minder is maar mijn verloskundige zei gelijk dat ik wel wat voor de misselijkheid kon krijgen.(voor de vakantie dan) Er schijnt dus wel iets voor te zijn.is het mischien ook een idee om dit met je huisarts te bespreken?   verder heb ik geen tips voor je. ik hoop dat jij een uitzondering in je familie bent en dat het na 3 maanden over is!!

groetjes afke

Het schijnt te helpen als je iets met gember eet of drinkt. Gemberkoekjes, of een plakje verse gember in een glas heet water om thee van te trekken. Ik heb dat in meerdere boeken gelezen. Veel sterkte, kan me voorstellen dat je het zwaar hebt!

baaaaaa waardeloos he die misselijkheid
heb er zelf ook 3 weken flink last van gehad maar nu (klop klop klop) gaat het weer de betere kant op, was er bij mijn zoon ook lekker vroeg weer vanaf

Ik heb medicijne gehad van de dokter maar je zegt dat je deze liever niet hebt. Maar mocht je je bedenken ze heten emasefene en halen de scherpe randjes van de misselijkheid weg
Verder moet je zorgen dat je goed eet, met een lege maag is de misselijkheid nog erger
Cola en yoghi drink doen het bij mij ook goed
Ik hoop dat je er snel vanaf bent, ik weet hoe waardeloos deze kwaal is pffftttt

Dank je wel allemaal voor jullie tips en meelevende reacties. Ik heb me deze week maar ziek gemeld, kan het niet maken om mijn clienten te onderbreken door kotsend weg te hollen en gelukkig begrepen ze dat op het werk prima. Ik heb gelukkig allemaal lueve mensen om me heen, wordt overladen met kadootjes en aandacht, dat helpt ook wel een klein beetje!
Ik ga het toch eens in de gaten houden, als die misselijkheid blijft denk ik dat ik maar eens contact opneem met de huisarts voor die medicijnen, maar mijn VK is er geen voorstander van.
 Ook leuk; mensen die je willen troosten door te zeggen "ach, gelukkig ben je alleen maar misselijk.....".  
Groetjes en sterkte aan iedereen die ook misselijk is!
Karin  

Terug
Bovenaan