zo ontzettend misselijk......

Hoi iedereen,

Nou dit is sinds maandag weer de eerste keer dat ik achter de pc zit. Ik heb de afgelopen dagen ziek op bed en bank gelegen. Van maandag ochtend tot woensdag avond constant aan het overgeven geweest. Ieder half uur mocht ik de emmer erbij pakken en het was een ware hel. Gelukkig heb ik ook Emesafene gehad ( zetpil) en ik moet zeggen dat ze sinds vandaag goed helpen. Hoewel ik ook tegen medicijnen ben, ben ik toch zo blij met die zetpil. Echt waar ik heb me in mijn hele leven nog nooit zo beroerd gevoeld en ook ik vond het zwanger zijn niet leuk op deze manier.

Mijn tip is dus om ze toch maar te gebruiken als het echt neit anders gaat. Ik hield bv geen slokje water binnen en dan word het toch link, want als je uit gaat drogen dan ben je nog verder van huis. De ochtend ben ik nog wel steeds misselijk en ik heb regelmatig kokhalsneigingen maar verder heb ik al de hele dag m'n eten binnen gehouden.

Mischien nog een tip. Eet wat jij wil en waar je op dat moment zin in hebt. Zo heb ik ontzettende zin in lasagne ( ook pas sinds gisteravond) en nu eet ik dus al 2 dagen lasagne zowel als middag en avond eten. Verder lust ik ook graag waterijs en een boterham met aardbeien gaat er ook goed in. Voor de rest eet ik niks anders, want ik heb er echt geen zin in. Bij het idee dat ik een boterham met ham en annanas naar binnen moet werken word ik al ziek, terwijl dit voor m'n zwangerschap mijn lievelings maaltje is.

Eet dus wat jij lekker vind en eet sóchtends in je bed ( m'n lieve mannetje maakt iedere ochtend een boterham met aardbeien en suiker klaar) en blijf dan een half uur liggen. De misselijkheid is dan niet helemaal weg en je voelt je vast nog wel beroerd maar het blijft er bij mij sinds vanochtend wel in.

Veel succes en sterkte ermee dames en hopen dat het over een paar weken allemaal over is!

nou emasefene kun je zonder gevaar innemen, het kan geen kwaad
Mijn huisarts is een hele harde maar schreef me bij mijn zoon al dit middel voor
Want waarom je ellendig voelen als er tegenwoordig ook iets voor te krijgen is, ook al zijn het alleen de scherpe randjes

Hallo, ik ben Ilona en ben nieuw hier. Nou ja wel voor de 2e x maar wij verwachten onze 2e op 28 april 2009.

Over het misselijk zijn en heel veel spugen kan ik mee praten. Helaas kon er bij mij met de 1ste zwangerscap niet zoveel helpen. Tabletjes, spugen, appel, spugen, slokje water, spugen, droge cracker, beschuit, brood, ontbijtkoek, niets eten, het hielp allemaal niets.  Ik ben dan ook in de 9e week van de zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen. ( 10 kilo kwijt in 2 weken )

Ik heb vreselijk veel geslapen en ik heb me erg rustig moeten houden. Ik ben dan ook 9 mnd aan het spugen geweest.

Meid doe je dingen en overhaast niets. Ik weet hoe je je voelt en de beste stuurlui staan aan wal...want iedereen heeft goed bedoelde tips maar jij weet als geen ander wat je kunt en wel en niet lekker vind. Ik vind medicatie tijdens de zwangerschap niet goed, maar reageerde erg goed op de zetpil van de avond. ( emesafene zetpil. voelde me  dan niet helemaal zo misselijk s morgens ) Dames, begrijp me niet verkeerd maar ik heb zoveel goed bedoelde tips gehad in die tijd en alles hielp niet. De ene x kon ik wel een crackertje eten ( lekker light ) en de andere dag moest ik dr wel 10 x van kotsen.

Gelukkig is deze zwangerschap nu al heel anders, voel me errruuggg goed. ( afkloppen, ben nu 5 w en 5 dgn, wat niet is kan nog komen, en geestelijk ben ik me alweer ant voorbereiden, hoop dat ik het mis heb  )  

Hartelijk groet Ilona

Dank je wel Ilona,
Ik vind je reactie erg fijn. Fijn om te horen dat er iemand is die ook 9 maanden misselijk is geweest. Ik hoop dat deze zwangerschap voor jou heel anders zal verlopen!
Groetjes,
Karin

Hallo allemaal,

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ook 9 maanden misselijk geweest en heb ook uitgedroogd in het ziekenhuis gelegen. Nu bij mijn tweede zwangerschap heb ik 2 weken gespuugd en zijn we  meteen naar de huisarts gegaan. Deze heeft me emesafenetabletten gegeven en deze helpen wel. De vorige keer had ik zetpillen. Ook ga ik nu naar acupunctuur, en raar maar waar, ik voel me nu supergoed.
Ik was heel bang om weer zwanger te worden omdat ik dit niet weer 9 maanden zag zitten, wat een drama was dat!
Als de emesafene echt niet helpt kun je ook nog primperan krijgen maar deze wordt niet zo snel voorgeschreven.
Ik merk wel dat als ik meer stress heb dat ik daar ook weer misselijk van wordt, dus ik probeer zoveel mogelijk rustig aan te doen en echt te luisteren naar mijn lichaam.

Ik wens iedereen hel veel succes de komende tijd, en lekker proberen te genieten!!!

Groetjes van de mamavanindy

Hallo,

Het hele verhaal heb ik niet gelezen, maar wil je wel laten weten dat het bij mij met 8 weken verkeerd ging. Spuugde ook alles eruit en dronk en at bijna niet meer. Mijn moeder heeft toen stiekem de vk gebeld en die is langsgekomen. Ik zat ook tegen het uitdrogen aan. Omdat ik wel honger had en trek mocht ik het een dag proberen met de Emesafenne zetpil. Hielp het niet werd ik opgenomen in het ziekenhuis.

Gelukkig hielp de zetpil! Daarna ben ik overgegaan op de tabletten en neem nu savonds een halve en smorgens een uur voordat ik ga opstaan en dat helpt een heel stuk. Ben ik smiddags ook behoorlijk min dan neem ik dan ook gewoon een halve.

Nu 11 weken voel ik me een klein stukje beter. De tabletten zijn na het weekend op, maar zal de dokter nog maar eens 10 tabletten vragen. Zonder lukt me nog niet.

Ook moet ik me wel rustig houden. Nu was ik het weekend wat actiever wou graag dingen doen, omdat mijn vriend een maand op oefening ging. Maar hiervoor werd ik maandag weer beloond en ging ik ondanks de tabletten weer twee maal over mijn nek. Nu doe ik maar weer rustig aan!

Verder heb ik zelf last ook veel last van kokhalsneigingen , omdat het voelt alsof ik een stukje in mijn keel heb. Mijn tong is ook wat opgezet met bultjes helemaal achterin. Ook heb ik ontzettend last van een dikke slijmprop wat me vaalk doet kokhalzen!

Ik wou ook even mijn verhaal kwijt....

Zal nu even een uurtje een dutje doen.

Groetjes

Diarich

En iedereen sterkte

Hoi meiden,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Russel 26 jaar en 6 weken zwanger. Ik ben erg misselijk maar hoef nog niet over te geven. Had gisteren ook erg hoofdpijn misschien dat ik daarom ook wel misselijker was dan de dagen ervoor. Ik heb net het gevoel alsof ik een griepje onder de leden heb die niet wil doorbreken. Ik heb wel erg honger maar zodra het voor me staat krijg ik het er haast niet door. Brood gaat nog wel en yoghurt en fruit ook wel maar warm eten is taboe. Ik moet ook werken vandag en hou me maar vast aan de gedachte dat ik hierna vijf dagen vrij ben en dat ik dan kan doen en laten wat ik wil. Het na het werk gaan staat me wel steeds meer tegen zo. Ik slaap ook slecht en ben erg moe.

Ik hoop dat dit snel overgaat want dit vindt ik niks.

groetjes Russell

Terug
Bovenaan