Zo onzeker..... pijnlijke borsten nagenoeg weg.....

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Zoals in een eerdere topic beschreven staat, heb ik vorig jaar een miskraam gehad.
Ik weet nu zo'n anderhalve week dat ik weer zwanger ben. Uiteraard door een positieve test maar ook door ontzettend pijnlijke borsten.
Sinds 2 dagen wordt die pijn steeds minder. Nu ben ik zo bang dat het weer aan het misgaan is. Ik heb geen bloedverlies. Alleen heftige darmkrampen en obstipatie/diarree.
Ik mag pas 7 oktober voor een echo, dus dat is nog ff wachten.
Hebben julie hier ervaringen mee?

Liefs,
Cameltje

Hey, heel herkenbaar helaas........
Bij mij is het pijnlijke er helaas ookaf, net als dat het wel lijkt alsof ze slinken.....
Probeer toch vertrouwen te hebben, want je lichaam went natuurlijk aan die grote memmen, je huid raakt gerekt.....
De komende tijd zal je nog veel meer pijntjes krijgen die de ene dag hevig zijn en de andere dag helemaal weg zijn. Helaas hebben we pas echt zekerheid op het moment dat we de kleine in onze armen hebben!!
Succes meid en echt: heb vertrouwen!!

Maak je geen zorgen.(al herken ik dat wel)  Ik heb ook een mk gehad en ben voor de 3e keer zwanger. Die borsten doen lang niet altijd zeer. Je bent zwanger tot het tegendeel is bewezen dus probeer te genieten!
gr.Ing

Hoi Cameltje,

Ik ben inmiddels 22 wk zwanger en bij mij waren mijn borsten alleen rond de periode dat ik eigenlijk ongesteld moest worden pijnlijk. Nu had ik dit altijd rond mijn ongesteldheid dus dat was voor mij geen echt teken van ,o, misschien ben ik  zwanger! Na een paar dagen verdween deze pijn ook weer net als anders. Wil dus niets zeggen en is voor iedereen verschillend!

Gr. Romy

Hoi,

Ik heb zo'n 2 jaar geleden een miskraam gehad. Nu ben ik 34 weken zwanger en bij mij verdwenen de pijnlijke borsten ook al heel snel.

Omdat ik al een miskraam heb gehad mocht ik al met 6 à 7 weken voor een echo komen voor mijn gemoedsrust. Misschien kun je dat ook aan je gyn of verloskundige vragen??? Meestal doen ze daar niet zo moeilijk over.

Succes ermee.

Groetjes,
Jolanda

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Ik mag op 7 oktober a.s. komen voor mijn eerste echo. Ben dan zo'n 8 weken zwanger. Heb erop aangedrongen om eerder te kunnen komen maar daar was echt geen mogelijkheid voor......
Dus ik vrees dat ik het toch nog even moet uitzingen tot 7 oktober.

Maar blijf vooral jullie ervaringen doorgeven dan kan ik mij daar een beetje aan vasthouden.

xxx
Camel

O, heel herkenbaar. In de eerste weken van mn zwangerschap ging dat bij mij ook af en aan. De ene week mocht er zelfs niemand naar mn borsten kijken of ze deden al pijn. Zelfs zo erg dat ik met bh aan ging slapen (heb ik nog nooit gedaan), en de volgende week kon je ze als bij wijze van spreken als boksbal gebruiken en voelde ik nog niets.
Dit ging bij mij over toen ze begonnen te lekken, met ongeveer 17 weken!!! (ze zijn trouwens ook niet gegroeid bij mij, ben nu 38 weken en heb nog steeds dezelfde cupmaat)

Hoop dat je in oktober een goede echo hebt!!

groetjes Petra
(38 weken precies)

Hallo,

Voor mij ook heel herkenbaar. Ik heb ook een miskraam gehad in november 2007 en vlak daarvoor verdwenen alle kenmerken. Ik ben in april 2008 opnieuw zwanger geraakt en precies rond dezelfde aantal weken verdwenen alle klachten. Ik natuurlijk zo paniekerig als ik weet niet hoe. Maar de VK zei dat dit echt niets betekent. Ze zei: geniet maar van het feit dat je je weer goed voelt (terwijl ik juist genoot van het feit dat ik zulke zere borsten had, dat was voor mij een teken dat ik zwanger was) want zolang je niet bloedt gaat alles goed. Nou en dat is ook zo gegaan, want ik ben nu 22 weken en alles gaat eigenlijk perfect tot nu toe. Toch blijf ik me steeds zorgen maken  ondanks dat ik het al heel vaak voel, nu over het feit of het wel goed is gegroeid en of het wel groeit. Soms bij het  dwangmatige af. Ik ben zo bang dat  we uiteindelijk toch geen kindje in onze armen zullen houden.
Ja, zo'n miskraam  neemt veel onzekerheid weg. Accepteer dat maar, maar probeer je ook over te geven als straks alles goed blijkt te zijn. Ga af op je laatste  controle en bij de volgende hoor je wel weer. Wij zijn geen deskundigen, wij weten niet wat hoort en niet hoort. Zij wel!

Sterkte, liefs  

Terug
Bovenaan