zo onzeker wie kan me geruststellen

hallo

Hier ben ik weer even,ik ben nu bijna 10 weken zwanger van onze tweede pluis.Het is mijn 6de zwangerschap en de ene keer ben ik zo blij en de andere keer durf ik weer niet blij te zijn.Ik heb nu al meerdere echo's gehad vanwege meerder miskramen en daarop was te zien dat alles goed was en het hartje klopte goed en ook gehoord.Maar ik heb sinds een paar dagen minder last van zwangerschapsklachten.Minder moe nou ja nu wat later rond 21.00 eerst rond 19.30.En minder last van me borsten.Ik heb ook een angelsound en ik kan het hartje toch niet vinden door deze twee dingen raak ik gewoon erg onzeker.Twee dagen geleden ben ik een sliertje heel dun en klein bloed verloren met afvegen.Daarna niets meer.Ik wil zo graag het hartje horen en heb het nu meerdere malen geprobeerd.Vandaag voel ik me echt belabberd komt weinig uit me handen en heb al veel geslapen,dus ik weet het allemaal niet meer.Volgende week weer een echo,
 
Hoi,

ik weet precies hoe je je voelt. ik ben nu 18 weken zwanger van de 2e maar heb ook al meerdere miskramen gehad en ben daardoor ook bij het minste of geringste onzeker. Ik heb en hele fijne verloskundige en als ik onzeker ben dsan bel ik haar en amg ik langskomen voor het luisteren naar het hartje. Dan ben ik weer voor een paar dagen gerustgesteld. Met de angelsound kun je volgens mij ook nog heel lastig het hartje vinden bij 10 weken.
ik zou gewoon de verloskundige bellen om te vragen of je het hartje mag komen luisteren.

Veel succes!!
 
Je gebruikt de angelsound echt te vroeg hoor. Lees de gebruiksaanwijzing maar eens. Je moet niet verwachten dat je voor de 12 weken al iets kan horen. Je maakt jezelf alleen maar gek door nu al te proberen naar het hartje te zoeken.
Je wordt er duidelijk alleen maar onzekerder van.

bij mij namen de klachten ook bij 10 weken ongeveer af, ook ik werd onzeker want tja....als de klachten ineens weggaan kán dat ook een miskraam zijn. Maar meid, je hebt al een goede echo!! De kans dat het goed gaat is dan 98%!! Dat is heeeeeel veel hoor.
Kom op....maak jezelf niet gek, probeer er van te genieten dat je nu wat minder moe bent en leg die angelsound eens even in de kast. Over een paar weken weer proberen.

succes!!
 
Hey,

Ik snap je gepieker. Ik had dat ook heel erg. Je hebt er geen controle op. Je ziet het niet en voelt het niet en je kunt het hartje nog niet horen. het liefst zou je een keer extra voor een echo gaan! Het is ook moeilijk!

Je hoort inderdaad echt niets met je apparaat voor 12-14 weken. Dus het heeft geen zin om nu al te luisteren... het zit nog te diep achter je schaambeen. Ook met 12 weken kan het soms nog heel erg zoeken zijn.

Mijn klachten namen ook met 10 weken ineens af. Maar mijn vk zei dat de placenta dan het werk gaan overnemen waardoor het hcg in je lichaam afneemt en je dus minder klachten hebt. Daarom kun je rond 12 weken ook niet meer testen op hcg. dan is er nog maar zo weinig!
Als je klachten afnemen zegt dat niets over een miskraam. want er zijn zelfs vrouwen die elke dag overgeven maar toch ineens gaan bloeden... daar kun je dus niet op af gaan. Laat dat gaan.

En na een positieve echo mag je helemaal vol vertrouwen naar de toekomst kijken, de kans dat het dan nog fout gaat is dan zo klein...

Ik weet het... het is moeilijk, maar zet je gedachten stop als ze weer beginnen en zoek direct afleiding. dat probeer ik ook te doen. Wij zijn nu aan het klussen voor een tweede en ik kan me helemaal gek lopen maken over het feit of het nog wel wil lukken. Je hebt er geen invloed op, dus laat het los!

xx
 
Bedankt voor jullie reactie,
ik weet dat jullie gelijk hebben maar het is zo moeilijk.Ik pas me broeken niet meer maar durf niets nieuws te kopen want stel dat.En dat wil ik gewoon niet denken en ik moet idd de angelsound weg leggen en pas later weer proberen maar de verleiding is zo moeilijk.Ik moet me vast houden aan 3 goed echo's en een kloppend hartje.
 
Terug
Bovenaan