Zo stom geweest, zwangerschapsdepressie? Uitgemaakt met partner

Nou dat absoluut, ga ik ook niet doen, ben blij dat ik een goede en lieve partner heb en het zag als een mijn momentje, we komen hier wel uit samen.
Er is gewoon best veel aan de hand, woningnood, bloedverlies, 1 kindje groeit te langzaam, al een tijd niet volledig kunnen werken. Denk alleen maar stel dat alles fout gaat.
Me partner zegt vaak al tegen me bij ik hou van jullie alle drie. Ik durf niet te zeggen dat ik van ze houdt. Maar goed vanmiddag op gesprek
Stel dat alles goed gaat, wat dan?
Het is goed om in je achterhoofd te houden dat dingen verkeerd kunnen gaan.
Maar durf te dromen! Wat als alles goed gaat?
Begrijp ik goed dat je zwanger bent van een tweeling? Dat is ook gewoon twee keer zo zwaar! Het is ok dat je je zorgen maakt. Het is ok dat je de zwangerschap zwaar vindt. Niet iedereen straalt van geluk tijdens een zwangerschap.
Ik vond mijn zwangerschap ontzettend zwaar. En de eerste maanden met de baby heb ik ook niet genoten. Ik had geen idee wat ik met een baby aan moest, naast verschonen en voeden. Dat gedeelte heeft de kraamverzorgster wel uitgelegd.
Met een tweeling heb je misschien wel iets meer van een plan van aanpak nodig. Maar weet ook dat het nooit gaat als gepland. Soms beter, soms slechter of gewoon compleet anders.
Toen ik tijdens het wandelen de veter van mijn dreumes strikte, werd ik over mijn hoofd geaaid door mijn dreumes. Op zo'n moment weet je waar al die pijn en moeite en afzien voor was.
Als alles gewoon goed gaat, krijg jij ook ooit zo'n soort moment.

Wat fijn om dat te horen dankjewel!
We weten beide dat het niet makkelijk zou worden. Maar we willen er echt samen nu voor gaan.
Het is soms wat lastiger omdat hij autisme heeft, maar we houden heel veel van elkaar.
Hij maakt mij gelukkig.
Ik krijg een doorverwijzing naar de pop poli in het ziekenhuis, wellicht dat ze ons beide hierin kunnen ondersteunen.

Wat fijn om dat te horen dankjewel!
We weten beide dat het niet makkelijk zou worden. Maar we willen er echt samen nu voor gaan.
Het is soms wat lastiger omdat hij autisme heeft, maar we houden heel veel van elkaar.
Hij maakt mij gelukkig.
Ik krijg een doorverwijzing naar de pop poli in het ziekenhuis, wellicht dat ze ons beide hierin kunnen ondersteunen.
Voor iemand met autisme kan het fijn zijn, om dingen vooraf te weten. Bij ons gaf de verloskundige de dingen die we moesten doen pas door, wanneer het al ongeveer zover was, netjes op tijd dus. Dat gaf mijn man heel weinig gelegenheid om zich mentaal voor te bereiden. Waardoor hij het grootste deel van de zwangerschap in een soort paniek toestand heeft doorgebracht.
Kwam toevallig nu vanochtend na een goede 4 jaar weer ter sprake, omdat vanochtend het nationale Schoolontbijt was, en hij dat niet vooraf wist.

Terug
Bovenaan