zo verdrietig!

A

Anoniem

Guest
Help!!!

Ik heb heerlijk achter mijn zwangerschapsverlof mijn ouderschapsverlof geplakt en heb dus lekker lang van mijn kleine man kunnen genieten! Maar....

Morgen moet ik voor het eerst weer aan t werk! En ik vind het zo verschrikkelijk! Ik heb mijn werk altijd leuk gevonden en mijn collega's kijken ook erg uit naar mijn komst en dat lijkt me ook allemaal best gezellig en ik ga maar 20 uur per week werken, maar ik loop nu heel de dag al te huilen! Vind het zo erg dat ik mijn mannetje morgen weg moet brengen! En ben zo bang dat ik morgen ook heel de dag moet huilen.

Zijn jullie al weer aan t werk? En hoe zijn jullie die gruwelijke eerste dagen doorgekomen??

Hallo Alexmama!
Jeetje ik weet precies hoe jej je voelt hoor!
Ik ben nu inmiddels alweer meer dan een maand aan het werk, en wat zag ik er tegenop!
Maar.....wat viel het mee!! Mijn moeder ging die dag oppassen. Dat gaf een veilig en vertrouwd gevoel. Ik werd heel prettig ontvangen op mijn werk en heb veel over mijn zoontje en m'n gevoelens kunnen praten.
Misschien scheelt het als je collega's alvast weten hoe je je op dit moment voelt en kunnen ze je opvangen als je je rot voelt.
Je kan overdag ook een keertje naar huis/de creche bellen hoe het gaat.
Maar goed het blijft moeilijk en het zal zeker weer wennen zijn.
Ik wens je heel veel succes!
Groetjes van Bloem

Ik moet ook morgen beginnen!!!!!!!!
Ik had achter mijn zwangerschapsverlof nog 3 weken vakantie, maar vandaag is dus mijn laatste dagje. Lynn is nu ook op het kdv en ik ben erg benieuwd hoe het gaat, heb zowel mijn vaste als mobiele telefoon naast me liggen! De vorige keer heeft ze slecht gedronken en weinig geslapen. Toen heb ik haar ook eerder opgehaald. Vanochtend heb ik heel enthousiast gewoon 3 volle flessen meegegeven, maar ik betwijfel of er zelfs maar 1 op gaat. Thuis is ze alleen maar erger de fles gaan weigeren.
Ik heb dus met het kdv afgesproken dat ze het gewoon gaan proberen en mocht Lynn nou echt niks drinken, dan bellen ze me en dan kom ik haar daar voeden. Morgen ga ik op mijn werk bespreken hoe mijn dagen eruit gaan zien en in hoeverre zij mij tegemoet willen komen met het flesprobleem.
Ik hoop niet dat ik alsnog ouderschapsverlof op moet nemen, want ik wil echt werken! Ik heb een superleuke baan, gezellige collega's en mijn lijf is gewoon niet gemaakt voor het fulltime moederschap, dus ik moet gewoon werken.

Nou ja, vandaag nog even proberen te genieten van de rust (?!), tussen de middag een terrasje pakken met een vriendin (even dubbel  checken of mijn telefoon wel genoeg is opgeladen ).

Ik werk nu sds 2 weken weer en ik zag er ook enorm tegenop. Nu geef ik eerlijk toe dat bij een 2e het afscheid wel iets makkelijker gaat. Maar toen ik eenmaal op mijn werk was vond ik het stiekem ook wel weer heeeeeel erg lekker even niet 'mamma' te zijn maar gewoon 'Renate'.

Ontzettend veel sterkte met het opstarten meid, het is ook niet niks je ukkie achter te laten terwijl je zo lang samen bent geweest. En ookal is het bijv oma die oppast, het blijft zwaar ze achter te laten.

Over een tijdje zul je zien dat je kleine zich prima vermaakt bij de oppas/kdv en dat jij je dan ook weer prettiger voelt op je werk.

Hoi hoi,

Ik ben vorige week weer begonnen met 2 halve dagen werken en het afscheid viel me best zwaar ook al was het de derde..........ik weer tranen met tuiten gelaten ook al was hij net als Lotte en Jozua bij opa en oma (mijn ouders).
Toen ik eenmaal in de auto op weg was naar het werk was het gevoel zo weg en het was heerlijk weer op mijn werk te zijn. Behave de stress die er helaas nog hangt!!!!!!!!!!!!
Het is idd gewoon fijn om effe Mieke te zijn ipv van mama. Ook ik kan geen 7 dagen per week thuis zitten.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hoi,

Ik ben alweer  2 maanden aan het werk en mij valt het reuze mee. Jasmijn gaat naar een kinderdagverblijf. Ik vind het jammer dat ze niet kan praten maar ik geloof dat ze het best vindt. Ze was al gewend om overdag de fles te krijgen ( s avonds bv) dus dat is geen probleem. Ik vind het juist fijn om eens even geen moeder te zijn tijdens mijn werk.
je zult zien dat het snel genoeg went. En je bent weer extra blij als je je kindje op gaat halen na je werk.
groeten Elke

Ik wil je even heel veel succes wensen. Het is idd erg vervelend om weer voor de eerste keer te moeten gaan werken. Maar wees eerlijk over je gevoelens, dan kunnen ze er rekening mee houden.
Ik vond het bij de tweede veel moeilijker als bij de eerste. Maar ik zou er ook niet aan moeten denken om altijd thuis te zijn, dan ben ik geen leuke moeder, denk ik.
Heel veel sterkte en het komt vast allemaal wel goed!
Sil

Ik ben al weer twee maanden aan het werk.
Ik was er ook echt weer aan toe. Thuis zitten met Hannah vind ik nog steeds erg leuk, maar wat afwisseling vind ik ook weer erg fijn.
Ik werk nu drie dagen per week.
Mijn eerste werkdag was mijn man thuis met Hannah. De andere twee dagen gaat ze naar een gastouder en dat is m'n buurvrouw die ik al een paar jaar ken, dus daarvan weet ik ook dat ze er in goede handen is.
Het viel mij dus reuze mee om haar er acher te laten.

Terug
Bovenaan