zo vermoeiend soms.. en tips gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hoi lady's

Mag ik even klagen? Thuis doe ik dat niet zo gauw en
hier lucht het wel even lekker op!

Wat natuurlijk helemaal bij zijn leeftijd hoort, is mijn kleintje momenteel zo druk... de hele tijd wil ie overal bij zijn, steeds overal aan omhoog trekken om te staan, valt steeds weer, doet zichzelf dus pijn, mama weer troosten, mama steeds ''nee'' roepen want ALLES wat niet mag is erg interessant natuurlijk!
Dan het verschonen en/of kleren aantrekken: meneer kan niet stilliggen en ik krijg onmogelijk de luier om!!! Laat staan kleertjes aan.. zucht. Als ik hem dan wat geef ter afleiding, smijt hij dit meteen weer weg en wordt nog drukker!! Zijn jullie kleintjes ook zo driftig??

Komt bij dat 't aapje erg hardhandig is... alles en iedereen moet ie slaan! Ik ben dat dus al een poosje aan het afleren, althans proberen, want het is niet leuk dat hij ook anderen in het gezicht ''mept''!   Hebben jullie tips!!??

Tuurlijk kan hij ook lief zijn, dan kruipt ie helemaal in me om te knuffelen, maar vaak alleen maar als ie moe wordt!
En dat... is pas aan het einde van de dag rond 19.00 uur, een tijdstip waarop mama dan ook behoorlijk moe is!!
Hij slaapt overdag nog maar 1x, dat is meestal rond 11.00 uur 'smorgens. De dag begint hier vroeg: 6.15 uur is meneertje meestal alweer klaarwakker voor een nieuwe dag!

Hoe is dit allemaal bij jullie? Herkenning?
Ik ben soms zo bekaf... ligt de kleine eindelijk in bedje 's avonds en dus zou ik tijd voor mezelf hebben, maar als het aan mij ligt, lig ik er ook om 20.00 uur wel in!! Dat doe ik niet want ik wil ook even wat tijd voor mijn vriend en ik samen, maar moet soms wel tegen de vermoeidheid vechten hoor..... en dan zijn de slapeloze nachten met nachtvoedingen etc. allang voorbij.. zucht!!

Groetjes van ons

Zo herkenbaar, hier precies hetzelfde. Driftige buien, luiers verschonen is een drama, Lotte knijpt voornamelijk.

Met als grote verschil dat onze jongedame wel 's nachts wakker wordt. Afgelopen nacht om 1.45, 2.45 en 5.15 en vervolgens gelukkig een keer om 7.30 ipv standaard 6 uur. Erg vermoeiend...

Geen tips, helaas...

Groetjes, Marisa

hoi happy,

heel herkenbaar hoor, die luiers verschonen is ook hier een enorm drama
net als je andere puntjes,
ik heb de mazzel dat ik meneer s`morgens om 9 uur moet wakker
maken dus ik kan gelukkig mijn rust pakken maar vallen opstaan e.d
is hier ook een drama, laten we hopen dat het een fase is en snel weer over gaat...

gr mascha

hoihoi,

echt zo herkenbaar!!! Levi is ook om 6.00 klaarwakker en doet ook alleen om 10.30 nog een slaapje en is de hele dag ook lekker druk. Doet inderdaad alles hetzelfde als die van jou (zal de leeftijd wel zijn). En dan heb ik er ook nog een van net 4 en een van bijna 7 rondlopen die elkaar het licht in de ogen af en toe niet gunnen.
We zijn de hele dag politieagent aan het spelen hier en als dan iedereen om 20.00 in bed ligt kunnen we puinruimen en om 21.00 zitten we uitgeblust op de bank.

Maar ja als je dan 's ochtends die slaapdronken koppies uit de bedjes ziet komen is het ook wel weer erg gezellig (totdat de eerste ruzie dan begint!)

Dus helaas weinig tips, als iemand er een heeft hoor ik het ook graag.

groetjes chimene

Hoi,
Hier is het ook zo druk soms..denk vaak dat ik helemaal geen avonden meer heb!!
Tegen de tijd dat het rustig is, en alle taken erop zitten..kun je idd naar bed..
Lieve, nu 10mnd is ook op onderzoek uit, en moet je ook in de gaten houden ja..allleen hebben wij de mazzel dat ze overdag nog steeds goed slaapt. Vaak de ochtend nog twee uur, en s'middags soms wel 3!!
Tegen 8 uur weer naar bed, zeker de klok rond..Dus een echte schone slaapster..
Wij hebben dan ook nog een mannetje van bijna 5,5 en een dame van bijna 9 erbij..en jawel..ook die hebben vaak bonje samen!!
Achja, denk maar aan de leuke momenten he!
En hoor jezelf gewoon alles elke dag weer herhalen..hihi..'niet doen', 'hou nou toch eens op.'..hahaha
Het zal wel nergens alleen maar rozegeur en maneschijn zijn..geloof ik ook niet in!
Gr Rina

Hoi

Ook van mijn kant geen tips,sorry!
Ons meisje slaapt nog netjes 2 X per dag en 's avonds natuurlijk ook.
Wij hebben een meisje wat snel tevreden is alleen heeft ze nu ontdekt dat ze wil lopen en daar heeft ze dus nog hulp bij nodig.Oftewel wij staan de hele dag in hernia-houding te stappen met de kleine.Verder kruipt ze ook niet en kunnen we haar dus overal neerzetten en daar blijft ze ook zitten,perfect.
We hebben ook nog 2 jongens waar we de handjes aan vol hebben.Ze kunnen niet met,maar ook niet zonder elkaar.Dus inderdaad DRUK!!!

Succes en denk maar zo het is een fase.
Voor je het weet hebben ze weer wat nieuws(vaak minstens net zo erg) en kun je je weer druk maken om andere dingen.

Groetjes Jessica

Hallo!

Hier ook hoor, het zijn drukke dagen met zo'n kleintje die alle aandacht vraagt. Luiers verschonen is inderdaad een "happening" maar met een speeltje is mijn dochter van 11 maanden meestal wel af te leiden. Jouw zoontje dus niet dus misschien is het een idee om luierbroekjes te gebruiken? Voor poepluiers heb je dan nog steeds wel wat gedoe (aangezien hij toch even moet liggen voor het schoonmaken!) , maar plasluiers zijn echt zo verschoond!

En druk, tja - ik hou me maar vast aan de gedachte dat het 'alleen maar makkelijker wordt'. Hoewel ik me soms afvraag hoe lang dat duurt :)

De enige tip die ik heb is dat een pamper ook gewoon "verkeerd" om aan de billen kan. Dan werkt hij net zo goed. Als ze dus op de knieen zitten krijg je hem zo toch om.

Terug
Bovenaan