zo vermoeiend soms.. en tips gevraagd

Hoi hoi,

ook ik herken mezelf in jullie verhalen. Dylano is dan niet zozeer zo vervelend met zijn luiers omdoen. Maar wel heel erg met dingen doen die juist niet mogen! 4x opstaan in 2min is echt nix hoor!! Hij kruipt nu heel het huis door, en loopt nog niet langs de tafel, maar volgens mij duurt dat niet echt lang meer, want meneertje stond vorige week ineens in de box!
Ik word er soms ook zo moe van... Van al het gesjouw en het gecorrigeer. Maar we moeten consequent blijven, en dan komt volgens mij alles goed hoor!!
Dylano slaapt gelukkig nog 2x op een dag (is altijd al een slapertje geweest, haha) en die rust vind ik dan toch erg fijn hoor! Vooral nu ik zwanger ben, dan kan ik ook nog eens ff gaan liggen.

Liefs Debby.

Wauw, het lijkt wel alsof het over Ruben (10,5 mnd) gaat!
Hier precies hetzelfde verhaal. Inmiddels heeft hij al behoorlijk wat blauwe plekjes van het overal tegenaan staan en weer omvallen...o.a. op z'n oog omdat hij eergister op de keukenvloer viel
We rennen hem de hele dag achterna en hij is nu echt razendsnel met kruipen!
Hij kan zelfs al alleen de trap op komen, dus ook dat is niet veilig meer.

Daarbij is het een sterk en wild ventje... Dus als hij boos is met aankleden dan lijkt het soms wel of ik met hem aan het vechten ben!
Op het kdv duwt hij kindjes om en heeft hij een kindje gebeten ... Maar daar zeggen ze ook dat het bij de leeftijd hoort en nog lastig is om al af te leren.
Toch proberen we  consequent te zijn en laten  we  merken als we boos zijn  als hij iets doet wat niet mag. Ik heb namelijk vaak het idee dat hij meer snapt dan wij denken.
Verder moeten we denk ik maar gewoon door deze fase heen en genieten als ze lekker in hun bedje liggen...

Groetjes,
Laura

hoi hoi

nou..ik zat me vanmiddag ook te bedenken dat deze leeftijd van lianne wel erg leuk is(net 1 jaar) maar ook ooooh zooo vermoeiend en drukjes soms!pffff

madame kan sinds 2 week staan,maar sinds ze dat ontdekt heeft,kan ze ineens errug veel.....
lopen aan 1 hand,lopen langs de tafel,staan in de kinderstoelenz....

dus tijdens brood eten smiddags moet ik wel honderd keer zeggen....NEEEE...niet gaan staan!! grrr...luier verschonen is hier ook niet echt fijn meer,maar soms is ze nog wel af te lijden. Helaas vond mevrouw het wel ineens leuk om tijdens een poepluier verschonen met haar handen door de poep te gaan! zucht...

verder is het een ramp om haar schoenen aan te doen...stil zitten ho maar! en gooit ze alles van de commode af altijd.....kleren..luiers...luierdoekjes,noem maar op!

zucht ....moet ik even door gaan...ja?ok....komt ie...

ze is nu gek op koekjes en weet precies waar ze liggen...dus maakt steeds smakkende geluiden en wijst naar de kast en zegt heeeeeel overdreven....dieeeeeejaaaahhhh!!!!

betekent dus...koekje mama!!!

maar ja...dat kan dus niet altijd...dus dan word ze boos! en janken!

verder tijdens eten koken constant aan mijn been hangen omdat ze het vlees al ruikt en daar is ze gek op!

en zo vliegt de dag om....en hadden we de afglopen 2 dagen sávonds ook nog geen rust,want ze gaat altijd 7 uur naar bed,en slaapt dan meestal goed door.
afegelopen dagen dus niet. steeds om 8 uur wakker en dan blijven jammeren tot een uur of 10!pfff...en als je dan bij haar komt 'big smile'!haha.... een tutje ist!

maar vandaag gaat het nog goed...is nu nog niet weer wakker geworden...dus ook tijd voor een berichtje hier!

tips nheb ik dus ook niet...we moeten er even doorheen!(en ws zeggen we over een paar jaar....och...was ze maar weer zo klein!

gr. marjo

Zo herkenbaar dit, mijn zoontje is nu 1 jaar geweest, maar kan behoorlijk driftig worden als ik NEE zeg....en dan komen de krokodillentranen. Gelukkig lukt het afleiden dan nog wel hoor!

Maar meneer kan dus lopen.........man nu kan hij overal bij!! En het is een schattig gezicht hoor zo'n 77 cm wat de woonkamer doorhobbelt, maar hij is nu nog sneller bij me, wil dan opgetilt worden, omdat hij dan bij alles op mijn ooghoogte kan....grrrr...soms zo vermoeiend, maar ja als je dan spontaan een kusje van hem krijgt (Lees: mond wagenwijd open met een vette kwijl) dan vind je het wel weer schattig!

Zoonlief word nu al een maand of 2 soms wakker 's nachts, maar bij ons is het vanwege het dromen, hij huilt uit het niets ineens heel hard en zit dan rechtop in z'n bed!  Geen tandjes, geen oorpijn, we controleren alles, dus dan maar bij mama op de buik in bed en als hij eenmaal slaapt terugleggen....nu het nog kan natuurlijk, want hij begint het door te krijgen!

ik ga er maar vanuit dat het allemaal tijdelijk is en dan het allemaal wel goed komt!!

Terug
Bovenaan