Zo vroeg al buikpijn en rugpijn...

Hallo allemaal,
Allereerst ontzettend fijn dat ik al jullie verhalen hier kan lezen. Toch erg leerzaam als je voor het eerst zwanger bent en het een en ander kan delen met elkaar. Ik heb even een vraagje over pijnen die ik heb. Ik ben 36 ( 37 als het kindje geboren gaat worden, januari moeder ;-)) en ik ben voor het eerst zwanger. Ontzettend blij natuurlijk, maar ook doodeng soms gezien mijn leeftijd. Nu ben ik sinds vandaag in de 7de week en ik heb 2 weken ontzettend dikke buiken, nu heb ik een spastische darm, maar die is blijkbaar op hol geslagen want ik zie er uit als 4/5 maanden zwanger, ik kan er zelfs een kopje opzetten. Pijnlijk is het ook. Ik eet veel vezels en alles wat je moet doen ,maar niets helpt. Daarbij heb ik ook nu al veel rugpijn, vlak boven mijn billen als je ook maar een beetje buigt. Als het kindje gezond is mag het me tergen als de beste maar je maakt je toch zorgen. In de 10de week heb ik pas mijn eerste afspraak bij de v.k. Zijn er dames die dit ook hebben zo vroeg? Dank jullie wel! Groetjes!
 
Hoi MissC,

Het is behoorlijk herkenbaar hoor. Had dat destijds bij onze kleine ook. Onder invloed van de hormonen gaat alles al verweken. Dat voel je voornamelijk onder in je rug. Ik heb dan wel geen spastische darm maar had ook veel last van obstipatie en heel veel lucht in mijn darmen. Het zou zelfs al kunnen zijn dat je ook last begint te krijgen van bandenpijn en dit kan ook doortrekken tot in je rug.
Daarnaast wil ik graag nog zeggen: Als je iets niet vertrouwd, gewoon de VK bellen hoor. Zij zitten ervoor ook als je je onzeker voelt. Wellicht dat zij je wat gerust kunnen stellen.
Een hele fijne en vooral gezonde zwangerschap toegewenst,

Groetjes M
 
Ik denk dat het voor bandenpijn/verweking wel wat vroeg is, maar je darmen op hol in de eerste weken: heel herkenbaar. En die kunnen misschien ook wel voor wat rugklachten zorgen.

En idd. gewoon de VK bellen als je je zorgen maakt, dat vinden ze geen enkel probleem.

Succes!

Blossom
 
hoi..

zou voor je rugpijn even naar de huisarts gaan, mijn vriendin had dit namelijk ook en die had een verdraaing van een rugwervel onderin haar rug of van haar staartbeentje (weet het niet helemaal exact) met manuele therapie is dit al een eind verholpen,

groetjes marina
 
Ik ben nu 14 weken zwanger en ik heb ook al een buik waar je u tegen zegt. Ook ik heb rugpijn. Al een aantal weken en ook net boven mijn billen. Volgens mij is het gewoon een kwaaltje wat erbij hoort. ik zou je er geen zorgen over maken.
 
Hoi hoi

het kan idd je darmen zijn of harde buiken
ik ben inmiddels 37 weken en soms is het lastig het verschil te weten.
Bij mij merkte ik het omdat een spastische darm op hol gigantisch zeer doet tot je alles kwijt bent op de wc (bij mij werkt dat zo) en harde buik is wel pijnlijk maar voel je meer bij je navel en klap ik niet zo dubbel van.

Hormonen kunnen veel doen.

MAar 1 tip: wat nou wachten tot je 10e week? je mag de verloskundige altijd bellen als je vragne hebt of twijfelt of klachten!!!!!! Dat is heel gewoon hoor. Dus pak die telefoon en vertel hoe erg je last hebt!

mijn darmen begonnen pas vanaf week 35 lastig te doen ivm ruimte gebrek en mijn lichaam bereidt zich nu voor op de uitdrijving. alle vorige hormonen hebben mijn darmen gelukkig links laten liggen.
Wel had ik met week 10 al een positiebroek aan, ik had al niet zoveel ruimte over in mijn eigen kleding dus dat moest wel.

Probeer heel veel te rusten, ijsberen door de kamer werkt trouwens goed voor je darmen en zwemmen ook. het zit hem meer in bewegen dan bepaalde voedsel hoor. ik kneedde mijn buik daar waar de darmen nu zitten als ik op de wc zat, hielp ook wel wat.

Harde buiken betekend rusten! werk en stress is dan slecht. Maar als ik je zo hoor gok ik op de darmen. heb je ook krampen? hopelijk gaat die kleine alles overleven, maar ze zijn sterker dan je denkt hoor.

succes ermee, enne leeftijd heeft hier niet zoveel mee van doen hoor, elke zwangerschap is uniek met de gekste kwalen
 
Hooi MissC,
oh wat herkenbaar. Ik ben alleen jonger als jij maar heb ook elke keer buik pijn en spierpijn in me buik en het gevoel dat ik ongesteld moet worden. ook last van me rug en een opgezette buik. heb al last met sommige spijkerbroeken.
Ik heb ook een spatische dikke darm dus misschien hangt dat samen. ik ga toch wel ff de vk bellen straks.
xxx M
 
Ja heel erg herkenbaar ook voor mij. Ik ben zelf ook net weer zwanger, 6 weken. Maar net als je zegt ook ik lijk al wel 5 maand te zijn. Mijn darmen blazen ook enorm op. Maar het hoort erbij. Ik had dit bij mijn vorige twee zwangerschappen ook waardoor mensen al vroeg aan mij gingen vragen, ben je soms zwanger. Ik kan het dus niet 12 weken verbergen alleen door die dikke buik. De rugpijn heb ik ook, herken ik ook van vorige keren. En ik heb totaal geen conditie meer, ben 's avonds helemaal uitgeteld. Maar ja het hoort er allemaal bij, het is voor een goed doel toch.
 
Terug
Bovenaan