Zo vroeg al buikpijn en rugpijn...

Hoi MissC,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Zo te lezen maak je je erg veel zorgen of het allemaal wel goed gaat met het kindje en met jezelf. Als ik jou was zou ik dan ook gewoon de verloskundige bellen om je klachten te bespreken en daarnaast de 1e echo naar voren te plaatsen. Vanaf wk 7 kan er, mbv een (in die fase vaak inwendige) echo gekeken worden of het hartje klopt, altijd een goed teken, want daarna is de kans op een miskraam gelijk al een stuk kleiner. Extra echo's vinden in principe plaats op medische indicatie, maar stress kan ook een medische indicatie zijn!

Maak je niet te druk en geniet van je zwangerschap!

Hoi MissC,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Zo te lezen maak je je erg veel zorgen of het allemaal wel goed gaat met het kindje en met jezelf. Als ik jou was zou ik dan ook gewoon de verloskundige bellen om je klachten te bespreken en daarnaast de 1e echo naar voren te plaatsen. Vanaf wk 7 kan er, mbv een (in die fase vaak inwendige) echo gekeken worden of het hartje klopt, altijd een goed teken, want daarna is de kans op een miskraam gelijk al een stuk kleiner. Extra echo's vinden in principe plaats op medische indicatie, maar stress kan ook een medische indicatie zijn!

Maak je niet te druk en geniet van je zwangerschap!

Dank jullie wel allemaal! Ben gelukkig niet de enige.
Ik heb de verloskundige een email gestuurd, want je kan alleen bellen van 9 tot 10 als het geen spoedgeval is. Nog geen antwoord gehad.Maar ben een stuk rustiger wetende dat andere het ook hebben. Thanx!

hallo miss C
ik ben nu 5/6 weken zwanger, en was erg benieuwd of je advies van de VK hebt gekregen.
ik heb ook last van een spastischedarm, mijn buik is niet erg opgezet maar heb de hele dag al krampen onder in mijn buik. ik vind het lastig om te zeggen of ik me zorgen moet maken of dat het gewoon onschuldige darmkrampen zijn.
hoor het graag
groetjes

Heb ook spastische darm , het is bij mij eigenlijk in het begin van een zwangerschap al te merken , daaraan kan. Ik juist gaan denken dat ik zwanger ben . Ben nu 8 weken en 4 dagen zwanger . En het is nu 4 uur in de nacht of morgen En verrek van de buikpijn en rugpijn ook in de heupen of liesen , tot overgeven aan toe ,en heb deze zwangerschap geen last van overgeven alleen bij erge buik en rug pijn .. Ben al 43 en dit is mijn 4 de zwangerschap of eigenlijk 5 de 1 miskraam gehad . Deze buikpijn voelt als de bevalling van mijn zoontje die klem zat bij de bevalling, voel de pijn gewoon terug nu .. kan soms niks eten kip gebakken en snacks opgebakken aardappelen, Dan kan ik laat krijgen die nacht van erge buik en rugpijn helaas ..

Heb ook spastische darm , het is bij mij eigenlijk in het begin van een zwangerschap al te merken , daaraan kan. Ik juist gaan denken dat ik zwanger ben . Ben nu 8 weken en 4 dagen zwanger . En het is nu 4 uur in de nacht of morgen En verrek van de buikpijn en rugpijn ook in de heupen of liesen , tot overgeven aan toe ,en heb deze zwangerschap geen last van overgeven alleen bij erge buik en rug pijn .. Ben al 43 en dit is mijn 4 de zwangerschap of eigenlijk 5 de 1 miskraam gehad . Deze buikpijn voelt als de bevalling van mijn zoontje die klem zat bij de bevalling, voel de pijn gewoon terug nu .. kan soms niks eten kip gebakken en snacks opgebakken aardappelen, Dan kan ik laat krijgen die nacht van erge buik en rugpijn helaas ..
Beste,

Vervelend dat je nu al zoveel last hebt. Een deel van je symptomen lijkt overeen te komen met bekken instabiliteit.

Ik heb ergens gelezen dat het kan helpen tegen een spastische darm, om lactose vrij te eten. Ik weet niet of het waar is.
Zelf lag ik vaak dubbel van de pijn na het eten van koolsoorten, rauwe ui of chocolade.

Bespreek het vooral ook met je verloskundige of als die niet helpt je huisarts.

Terug
Bovenaan