zo vroeg

A

Anoniem

Guest
hoi
word er een beetje moedeloos van,anouk is elke keer zo vroeg wakker,nu al weer om 5 uur.kan toch niet om 5 uur al aan het ontbijt zitten???hoe kan ik dit het beste aanpakken,tsja slaap kun je niet dwingen natuurlijk maar vind dit wel heel vroeg.tips alstublieft!!!!!!!!!

gr petra

Marissa heeft het twee weken geleden gehad dat ze opeens om 7.00 uur al wakker was. (Normaal 10.00-10.30) Ik heb haar toen een flesje van 125 ml. gegeven en haar even mee naar beneden genomen. Een uurtje later heb ik haar weer op bed gelegd en dan viel ze zo weer in slaap. Ik kwam er ook achter dat ze gewoon niet genoeg heeft aan een laatste fles van 200 ml. ze krijgt nu voor ze naar bed gaat een fles van 250 ml. Die gaat vaak helemaal op of er blijft nog ongeveer 40ml. over. Ik hoop dat je hier iets aan hebt want zo vroeg op zijn is ook helemaal niets.

groetjes Linda

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2008 10:11:49'));

Marissa heeft het twee weken geleden gehad dat ze opeens om 7.00 uur al wakker was. (Normaal 10.00-10.30) Ik heb haar toen een flesje van 125 ml. gegeven en haar even mee naar beneden genomen. Een uurtje later heb ik haar weer op bed gelegd en dan viel ze zo weer in slaap. Ik kwam er ook achter dat ze gewoon niet genoeg heeft aan een laatste fles van 200 ml. ze krijgt nu voor ze naar bed gaat een fles van 250 ml. Die gaat vaak helemaal op of er blijft nog ongeveer 40ml. over. Ik hoop dat je hier iets aan hebt want zo vroeg op zijn is ook helemaal niets.

groetjes Linda

hoi hoi

linda: sorry vind 07:00 uur een normale tijd hoor om op te staan
vind je 10:00 uur half 11 niet laat??
dan heeft die van mij al een fles gehad en een fruithap en ligt al weer op bed
(bedoel dit niet lullig he)

misschien zou je kunnen proberen om haar te laten liggen??
tenzij ze echt overstuur wordt of gaat huilen .
Ryan wordt ook wel eens wakker en dan gaat zijn muziekdoosje aan en brabbelt die wat en valt wer in slaap.
of idd wat linda zegt een vollere fles voor het slapen gaan.
of later op bed leggen?? weet niet hoe laat ze nu gaat??

succes groetjes moekje

Hoi Moekje,

Hier is 7.00 uur gewoon errug vroeg. Marissa gaat om 22.30 naar bed en slaapt dus ook langer door 's ochtends. En ik vat het ook niet lullig op hoor. Ieder kind is weer anders.

groetjes

Linda

als ze wakker word doe ik eerst haar speentje in en knuffel erbij in de hoop dat ze weer gaat slapen,ze gaat savonds half 8 op bed,ze is dan echt moe.ze krijgt voor het slapen een fles van 200cc,deze kon er volgens het cb wel af maar geef hem nog wel.wel is de fles van 12uur eraf,maar daar krijgt ze 2 boterhammen voor.ze zal toch niet van de honger wakker worden??ze kunnen nu toch over op 2 flessen?

gr petra

Hoi Petra,

Jeetje 5 uur is wel erg vroeg ja!!!! En wat je zegt, je moet gaan afbouwen met de fles! Heb ik ook afgelopen maandag gehoord op het CB.
Jennifer kwam gisteren om 6 uur... op mijn vrije dag... Dus om half 7 zaten we al aan de fles, maar mooi in mijn bed nog ff blijven liggen.

Dus ja een tip hmmm lastig hoor... ik zou denk ik idd een speeltje dan geven. Als ze echt helemaal wakker is. Maar ik denk eigenlijk dat mijn dochter dat niet zou pikken..!! Als zij wakker is wil ze maar 1  ding en dat is de  fles,  maar ja je kunt het uitproberen..

Succes, aan mij heb je niet veel he!!

gr. Ilone

Hoi Petra,

heb helaas ook geen tips voor je want ik heb hier hetzelfde probleem althans Levi komt wel 20 minuten later om 5.20 . Maar ik word er ook wel een beetje gek van, hij is dan gewoon klaarwakker en zit uitgebreid te spelen in bed. Nu zijn we allang blij dat hij doorslaapt want dat doet hij nog niet heel lang maar dit breekt ook welop. Dus als iemand de gouden tip heeft heeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag.

Hoi Linda,

ben wel even nieuwsgierig hoor (hopelijk vindt je dat niet erg) maar gaat jouw dochter echt om 22.30 pas naar bed of krijgt ze om 22.30 gewoon nog een voeding.

groetjes chimene

Wat bij mijn oudste werkte toen hij ruim 1 jaar oud was en ook altijd tussen 5 en 6 wakker werd, was zijn slaaptijden overdag in de gaten houden en beperken.
Dus gewoon uit bed halen nog 2 uur middagdut en niet laten slapen totdat hij vanzelf wakker werd. Kinderen hebben maar een bepaald aantal uren slaap nodig per dag en dat verdelen ze zelf als ze daar de kans voor krijgen. Door Maik echt maar 2 uur te laten slapen tussen de middag kon hij gewoon op tijd 's avonds naar bed en sliep dan gewoon door tot de volgende morgen.
Of dit ook werkt met jongere kinderen weet ik niet, maar misschien het proberen waard.

gr Saskia

Terug
Bovenaan