zo vroeg

quote: mammamene reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-06-2008 11:26:34'));

Hoi Linda,

ben wel even nieuwsgierig hoor (hopelijk vindt je dat niet erg) maar gaat jouw dochter echt om 22.30 pas naar bed of krijgt ze om 22.30 gewoon nog een voeding.

groetjes chimene

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-06-2008 20:29:12'));

quote: mammamene reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-06-2008 11:26:34'));

Hoi Linda,

ben wel even nieuwsgierig hoor (hopelijk vindt je dat niet erg) maar gaat jouw dochter echt om 22.30 pas naar bed of krijgt ze om 22.30 gewoon nog een voeding.

groetjes chimene
Hoi Chimene,

Marissa gaat om 22.30 naar bed. Ze krijgt rond 21.30 haar laatste fles en gaat dan om 22.30 gelijk met ons naar bed, ze wordt dan tussen 9.30 en 10.30 wakker. Ze slaapt 's middags van 12.30 tot 14.00 en van 17.30 tot 18.00 nog een keer. En daarna blijft ze dus op. Dit heeft ze eigenlijk altijd gedaan. Rond 19.00 uur zou ze echt nog niet gaan slapen en ik vind het al lang best want ik ben dol op wat langer slapen. Heb dat ook echt nodig.

groetjes

Linda

Hoe wil je dat doen als ze naar school gaat?
Enne volgens mij gaat het belang van je kindje eerst en dan de jouwe.
Moet je 's avonds eerder op bed gaan, maak je hetzelfde aantal uren.

quote: EJ1983 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-06-2008 20:57:07'));

Hoe wil je dat doen als ze naar school gaat?
Enne volgens mij gaat het belang van je kindje eerst en dan de jouwe.
Moet je 's avonds eerder op bed gaan, maak je hetzelfde aantal uren.

Ten eerste gaat ze nog lang niet naar school en zoals ik al zei doet ze dit vanaf het begin al. Ze gaat rond 7.00 uur gewoon niet slapen. Als je beter had gekeken had je kunnen zien dat ik dit al zei. Het is haar keus. Het enige wat ik zei is dat ik het wel lekker vind maar ik ga mijn kind heus niet tegen haar wil ophouden voor mijn eigen lol.

Feline gaat altijd na haar eten slapen en werd dan om 10 uur wakker voor een fles. Gelukkig is dat nu aan het veranderen en gaat ze om 8 of 9 uur naar   bed.
Ik probeer nu ook om het slapen overdag iets te beperken, maar ik merk wel dat Feline heel erg moe is omdat ze nieuwe dingen leert en daar overdag echt slaapjes voor nodig heeft.
Ze slaapt sinds 2 weken (nieuw huis) op een eigen kamer en sindsdien slaapt ze wel iets langer door tot minimaal 7 uur i.p.v. 6 uur. Zelfs een keer tot 8,30!
Ik denk wel dat je dat vroeg wakker voor lief moet nemen, wij hadden het ook tot voor kort en het is nu minder aan het worden. En elk kindje is natuurlijk anders.

Er wordt net trouwens een beetje fel naar elkaar gereageerd door Linda en 1983.
Probeer elkaar in de waarde te laten, ieder doet het op zijn eigen manier.

liefs Maris

quote: Mariska1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-06-2008 21:36:45'));

Er wordt net trouwens een beetje fel naar elkaar gereageerd door Linda en 1983.
Probeer elkaar in de waarde te laten, ieder doet het op zijn eigen manier.

liefs Maris

Hoi Mariska,

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb alleen maar verteld dat Marissa gewoon andere tijden heeft omdat een aantal mensen hier (wel op een normale manier) naar vroegen. Maar als ik dan te horen krijg dat ik geen rekening zou houden met mijn kind en alleen aan mezelf denk dan word ik inderdaad wel fel. Ieder kind doet dingen op zijn eigen manier en ik vond de manier van reageren niet echt van respect getuigen. En net als elke moeder wil ik het beste voor mijn kind en stel ik mezelf op de tweede plaats. Een normale manier van reageren zou dan fijn zijn. Ik sta altijd open voor advies maar op zo'n manier bekritiseerd worden dat waardeer ik niet.

groeten

Linda

Hoi Linda,

Ja ik vind ook dat ieder het op zijn eigen manier doet. En wat de juiste manier is: voor elk kindje verschillend en ook voor de ouders. Je moet je er zelf goed bij voelen.
Het is gewoon vervelend als je wordt aangevallen, terwijl je gewoon je persoonlijke verhaal/mening vertelt. Dus wel gewoon je eigen mening blijven zeggen hoor!
En ik vind het hier heel gezellig en dat moeten we natuurlijk wel zo houden hihihi

liefs Maris

Ik vind het hier normaal gesproken ook gezellig hoor, reageer normaal ook nooit zo. Dus laten we weer terug gaan naar respect voor elkaar en voor gezelligheid

Terug
Bovenaan