ZO WEER MOE!

hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en wil graag weten of een van jullie tips heeft.
Mijn dochtertje van 6 maand slaapt na de fles maar 1 uurtje en moet dan nog 2 uur wachten voor de volgende fles, maar dat haalt ze vaak niet omdat ze dan alweer zo moe is. Hoe kan dit? en wie herkent dit?

Liefs riejanne

Marissa (6 mnd en 1 week) heeft dat ook. Overdag slaapt ze soms maar 1 uur en moet dan nog wachten voor de volgende voeding. Na 1,5 a 2 uur heeft ze het wel weer gehad en begint ze te huilen of jengelen van vemoeidheid. Het is uitpuzzelen soms wanneer ik haar ga voeden. Meestal als ik zie dat ze weer moe wordt, geef ik haar de fles. Ook al is dat soms te vroeg. Dan pas ik het hele schema maar weer aan en puzzel zo dat de laatste fles toch op circa 19.00 uur uitkomt en dat ze 19.30 uur ongeveer naar bed kan.

Hoi Riejanne,

Ik herken het probleem, vooral in de middag. Ook Matthijs doet korte slaapjes en dan is het weer een heel eind tot de volgende fles.
Ik ga zowieso elke dag even naar dorp wandelen, valt hij in de wagen in slaap.
Verder heb ik wel eens geprobeerd om 'm toch nog even in bedje te leggen, hij gilde moord en brand, ook niet gelukt.
De gouden tip heb ik helaas niet, maar ik herken het zeker!

Groetjes,

Esmeralda

Fijn dat er moeders zijn die dit herkennen. Ik vind het soms echt heel vervelend en het is inderdaad puzzelen om s'avonds weer goed uit te komen.

Liefs Riejanne

Hoi,

Als Thijs een half uur voor zijn fles tijd heel moe is, leg ik 'm toch op bed. Hij slaapt dan net een half uurtje tot een uurtje. Als het zo uitkomt geef ik z'n fles een half uurtje later.

Groetjes Jama.

Hoi.

Ook ik herken dat heel erg. Ik leg Jamie dan ook altijd weer in bed en geef dan inderdaad de fles maar eventjes later als hij doorslaapt. Maar het is wel heel erg lastig. Ach ja ik pas me dan ook wel weer aan.

Groetjes Natasja mv Jamie

Misschien kun je je kleine na de voeding wat langer wakker houden. Lekker zelf laten spelen en als ie het zat is samen lekker nog wat spelen en gek doen, dan is ie wat meer moe, en slaapt ie misschien iets langer (en omdat ie later naar bed gaat, als ie dan een uurtje slaapt is het alweer bijna voedingstijd).
Hopelijk werkt het,
Liefs Phira

Hoi mama's,

Ik weet niet hoe oud jullie hummels zijn, maar ik geef sinds enkele dagen Kay een klein rijstwafeltje als hij honger krijgt.
Hij kan er lekker op sabbelen en wordt dan zacht. Hij is dan zo gefocus op het wafeltje dat hij even de tijd vergeet en lekker zit te smikkelen. Ook kun je de kleine wat diksap geven als hij/zij dorst heeft.

Kay is nu 28 weken oud.

Succes!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan