zo ziek, kan niets binnen houden

Sinds dit weekend voel ik mij zo ziek. Alles wat ik eet of drink komt er weer uit. Verder ook erge diarree, dus het kan goed een buikgriep zijn.
Lig uren te slapen op bed en heb vandaag de verloskundige maar gebeld om te vragen hoe en wat.
Het moet nu morgen/ overmorgen wel overgaan, want anders loop ik kans op uitdroging.

Verder gaf ze als tip, biscuit, yoghurt,  boullion enz maar zelf water houd ik niet binnen en geen van dit alles.

Wie heeft dit ook meegemaakt en wie heeft er tips?

Ik heb zo'n dorst en mijn maag knort maar toch lukt niets.

Alvast bedankt!!

Linda

(18 weken zwanger!!)

Hoi Linda,

Bah wat vervelend meid.
Het kan heel goed buikgriep zijn, er zijn momenteel
echt heel veel mensen ziek. Ik werk in de apotheek en
krijg heel veel kuurtjes onder m'n neus.
Als het zwangerschapsmisselijkheid is en het blijft
aanhouden, dan kun je er wel wat voor krijgen bij je
huisarts. Kijk het nog ff aan, en probeer wel te blijven
drinken. Beterschap!!

xx Syrah (33 wk)

hallo,

ja, de buikgriep heerst op dit moment erg!

ik heb het ook gehad, en t is een kwestie van uitzieken....
wat bij mij wel binnenbleef was kippesoep, en appelsap met water aangelengd.

veel beterschap!!!

grt zonneke

Bedankt voor jullie reactie.

Het is volgens mij inderdaad een buikgriep maar nu met zo'n kleintje in je buik zit je er veel sneller overin.

Ik zal appelsap aangelengd met water proberen. En anders moet de huisarts maar iets geven. lastig lastig zeg

O, wat lastig he, ik ken het! Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik niets binnen kan houden, water het minst goed werkt. Alsof mijn maag zei: ja, daaag, kom maar met iets anders! Wat mij in ieder geval een goed gevoel gaf: fruitontbijt. Dan heb je toch het idee dat je wat voedingsstoffen binnen krijgt, al is het maar een slokje.
Als het een buikgriep is, zou ik het niet weten, maar voor de zwangerschapsmisselijkheid heeft dit me er doorheen geholpen.

Ik ben vandaag naar de dokter geweest en mijn bloeddruk blijkt veel te hoog te zijn. Hij snapte niet waarom de verloskundige mij daarmee liet rondlopen. Nu is de verloskundige weer pissig op de dokter maar wie heeft er nu gelijk?

In elk geval moet ik morgen mijn urine brengen op de aanwezigheid van eiwitten en heb ik medicijnen gekregen tegen de misselijkheid.

Vannacht alleen maar op of over de wc-pot gehangen, ben het zo zat.

Morgen wachten op de urine uitslag en dan einde deze week terug komen om mijn bloeddruk nog eens op te meten. Was nu 142 over 82. Onderdruk valt dus wel mee, alleen is de bovendruk hoog.

Hoi Lindav,

ik ken jou probleem maar al te goed...ik ben 3 zwangerschappen alleen maar ziek geweest....wat bij mij wel hielp was haagse hopjes en theelepels cola. De cola zorgt er voor dat je ipv spugen gaat boeren....2 theelepels cola per keer en dan iets licht verteerbaars eten, kip kabeljauw ed. en haagse hopjes at ik de hele dag door om mn maag rustig te houden.   Mocht je later last van maagzuur krijgen...eet ongebrande blanke hazelnootjes...helpt erg goed!!

sterkte ermee

groet Jess
( okt. 05 forum)

O, ik herken het zo goed, ik leef met je mee!! Blijf wel in je achterhoofd houden waar je het voor doet, dat heeft mij er doorheen gesleept. In het allerergste geval duren je klachten 9 maanden (je moet er niet aan denken natuurlijk!! Zal ook wel niet zo zijn), maar ook dan weet je dat het daarna over is.
Hmm, nu ik het zo typ klinkt het ineens niet meer zo geruststellend...  Zo bedoelde ik het wel! Ik hoop dat medicijnen je iets kunnen helpen, of anders de tips die hierboven gegeven worden. Sterkte!!

Terug
Bovenaan