Zo ziekjes, iemand tips ?

Nou meiden hier is het nog steeds een ziekkenboeg, heb toch voor de zekerheid even de huisarts gebeld en die kwam meteen langs. Ik was bang dat het niet goed ging met Zifjon zijn luchtwegen, zeker omdat ik zelf ook astma heb en allergie en als kind het met mij echt een ramp was dacht ik OH Nee als Zifjon nu dit ook mar niet heeft. Maar gelukkig hij heeft een heel zwar verkoudheids virus te pakken en zijn linker boventand is bijna door. Dubbel op dus. Maar ik denk dat wij nog wle even een week zoet zijn met meneertjke. Hij is zo zielig en benauwd, gelukkig wil hij nu wel wat meer eten en moet ik hem kleine beetjes drinken geven anders lukt het hem niet. Maar goed bij mij komen al die muren zo ongeveer op me af en ben ik behoorlijk kribbig door al dat gehuil. Manlief is juist nu veel weg dus is best wel ff zwaar. Mijn moeder kwam gelukkig afgelopen woensdag een dagje helpen en dat was erg fijn. maar rust heb ik niet echt gehad want ik kon boodschappen gaan doen.

Maar goed het was wel fijn even buiten te zijn, en als ik het echt ff gehad heb ga ik even stoom afblazen op ons balkon. Nou meiden allemaal sterkte met die ukkies en lekker verwennen en veel knuffelen dat hebben ze nodig.

Liefs van Mariska en Zifjon

Hoi!

Ook hier een moeder met een kind wat ziek is geweest.

Allereerst zou ik je VSM tussikind adviseren en inderdaad de dingen die je al gedaan hebt.
Als het te lang gaat duren (>3/4 weken)  of je ziet dat ze haar ademhalingsspieren in de borstkas gaat gebruiken (ribbenkast gaat dan op en neer in plaats van het buikje) ga dan even naar de huisarts.

Isabelle begon met hoesten ongeveer 8 weken geleden, eerst aangekeken (ik ben totaal niet van de medicatie), maar toen het iets erger werd begonnen met tussikind en ui naast haar bed, handdoeken onder het matras.
Je merkte het niet aan haar dat ze er last van had, speelde gewoon  , kletste met een beetje schor stemmetje de oren van mijn hoofd  en dronk haar flessen goed leeg.

Helaas werkte  alles niet echt, bij de huisarts werd na 4,5 week niets gevonden en 1 week later toch terug gegaan naar de huisarts want ze ging steeds meer reutelen en dronk haar flessen niet goed meer leeg.
Toch een lichte bronchitis waar ze antibiotica voor kreeg, wel in de tussentijd doorgegaan met tussikind en tijmsiroop voor de nacht (zachter voor de keel).
Het leek beter te gaan in de loop van de ABkuur, maar vlak voor ie op was begon ze hoestaanvallen te krijgen waar ze bijna in bleef.

Dus, 1 week na het begin van de ABkuur toch weer naar de huisarts (en ik kom er dus normaal nooit) en we werden doorverwezen naar de kinderarts.
Mijn vriend heeft als baby namelijk zware brochtitis aanvallen gehad waarvoor een fysiotherapeut het slijm kwam loskloppen. (ik hoor de meest gruwelijke verhalen van mijn schoonmoeder)

We konden woensdag al terecht en daar bleken haar longen gelukkig schoon, maar zat er nog erg veel slijm in haar bovenste luchtwegen, dus stomen in de badkamer, neusspray (xylometazoline) en spoelen met zoutwateroplossing.

Gelukkig knapte ze in de loop van de week op, maar afgelopen zondag begon ze toch weer met het zeehondenblafje en er meteen een verkoudheid bij.
Dus we zitten nu alweer bijna 1 week aan de tussikind en neusspray/zoutoplossing.
Isabelle heeft geen koorts en drinkt haar flessen hartstikke leeg.

Goed, het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je tijdig aan de bel trekt bij je huisarts.

Liefs Monica

wat sneu.... wat sta je dan machteloos he als mama. ik weet niet of de andere mama hetzelfde bedoelde maar ik gebruik (met tegen zin van mijn dochter) een neuspeertje. ingeknepen in neusgatje brengen, neusgatje aandrukken en peertje loslaten en het zuigt snot aan.niet leuk maar wel handig voor een voeding. eten doen ze sowieso minder, drinken is belangrijker!

succes

hé wat vervelend zeg!   bij jou ook al!   Sam van ons is ook erg beroerd geweest, ook naar de dokter, longen schoon, oren ook, keel ook. Zware verkoudheid, moest hij zelf oplossen.

Wij zijn met hem gaan stomen in de badkamer, luuf gesmeerd en zijn neusje gespoeld met zelfgemaakte zoutoplossing (1 kopje gekookt water met 1 theelepel zout, afgekoeld uiteraard)   ik had nog een oud spuitje liggen daar heb ik het mee in zijn neus gespoten, vond hij niet leuk, maar ging beter dan de neusspray.   met de koorts een zetpilletje.

als voeding heb ik hem op verdunde flesvoeding gezet, en yoghurt met fruit, meestal ging er dan wel een klein beetje groente in. Wel opletten want melk doet het slijm aanwakkeren vandaar dat ik het sterk verdunde. en de yoghurt is zuur dat heeft een wat minder slijmerig effect.

Ik wens je sterkte meid, want het is een hardnekkig virus dit keer.

groetjes linda

En, hoe gaat het met de zieke kindjes???????????
Knappen ze allemaal wat op?

Leah is in ieder geval koortsvrij inmiddels, wel nog veel slijm in haar keel / longetjes. Het was echt naar om te zien toen ze zo ziek was, het leek soms wel alsof ze stikte in haar eigen slijm. Ben ik blij dat dat weer voorbij is!!!!

Met Zifjon gaat het ook al beter, hij had het  RS virus en er kwam een tand door dubbel feest dus maar niet heus. Hij hoest nog erg veel en is ook nog erg verkouden en daardoor benauwd, ook heeft hij geen koorts meer en ben ik zooooooooooo blij dat ik lekker weer naar buiten kan, want ik werd zo ongeveer depresief van al dat binnen zitten.
Al met al dus een paar onrustige dagen/weken, maar de rust keert langzaam terug.

gr van Mariska en Zifjon

Hier ook een ziek kindje/ ouders!
Maar heb het idd dat het nu ook beter gaan.
We hebben uiteindelijk een kuur gekregen van de dokter.
Amociline zoiets :)
Zn neusje zat zo enorm vol dat hij er gek van werd. we moesten het een week aanzien, daarna verder kijken en toen dus kuur gekregen.
Voor de rest een week otrivin gebruikt, luuf, en dentinox vsm heb ik helemala het gevoel bij dat dit niet werkt bij hem..heb het zelf ook wel met HP middeltjes.. :)

Dus wegaan nu voor alleen nog maar kindjes die opknappen!! haha :)
Ziek zijn is niet leuk!!!

Hm, Norah is alweer ziek, vier weken na de vorige keer... Gelukkig raak ik er nu niet meer zo van in de stress en hebben we alles al in huis. Alleen dat 's nachts wakker worden vind ik nog steeds erg vervelend, maar ja, je doet er weinig aan behalve wachten tot ze er overheen is.

Wie is er ook aan de tweede ronde ziek-verkouden-koorts bezig? Sterkte allemaal!

Groetjes,
Jamie

Terug
Bovenaan