Zo zielig...

A

Anoniem

Guest
Mijn honneponnetje is al een paar dagen een beetje ziek. Ze wil bijna niets eten.
Vandaag zag ik aan haar gezicht dat ze nogal wat moeilijkheden had om te poepen.
Dat zie je wel vaker, maar ze keek me nu heel wanhopig aan.
Toen heb ik haar op het aankleed kussen gelegd. Ik deed haar luier uit en toen zag ik al een stukje uit haar poepgaatje komen... Ach het was zo dik en hard. Ze heeft alles bij elkaar geschreeuwd en wij hebben een beetje meegeholpen. Er kwam zo verschrikkelijk veel uit. Dat kleine meisje ach....
Ik weet dat je bij verstopping geen banaan moet geven, maar wat kan je geven om het allemaal wat 'smeuiiger' te maken? Wij hebben Nutrilon Omneo geprobeerd, maar dat werkt averechts bij haar....
Iemand een tip/idee?
Gr. Marie-José

Hallo,
jij bent ook nog laat op zeg.. Een vriendin van mij doet dan altijd een beetje slaolie door de fles.. Ik zou t zelf niet duven maar zij zweert erbij!
Groetjes Carla

Hallo stelletjes nachtbrakers
Dat is sneu ja toen Meike er last van had zeiden ze in de fles iets meer water doen dat hielp al wat en inderdaad een paar druppeltjes sla olie doet wonderen dus ik hoop dat zij er ook snel van af is
Groetjes monique

Tja, vroeger ging ik nu ongeveer de stad in... hihi

Maar bedankt voor de tip, morgen gaat er slaolie door het flesje....
Ik wil dit niet nog een keer meemaken. Zo zielig!
Gr. Marie-José

Hoi!
Nee, geen olie, dat is slecht voor de darmpjes! De oplossing is heel simpel: appel werkt superlaxerend! Appeltje koken,  pureren en voeden maar. Bij beide kinderen dé oplossing voor alle verstoppingen. (Mijn zoontje van 2,5 krijgt een glaasje appeldixap  's ochtends. Na  30 minuten kunnen we hem dan al verschonen. Er handig als je  weet  dat je op een bepaalde tijd ergens moet zijn...)

Groetjes, Ingrid  

Hoi,

Peer ook trouwens! Ik geef peer en dat werkt hier perfect!

Groetjes,

Belle

hi,

Bedankt voor de tip. Vanmorgen heb ik 3 druppeltjes olie in het flesje gedaan. Gelukkig niet zoveel. Ze eet echt heel slecht de rest van de dag. Ze zit echt helemaal verstopt. We hebben haar net weer geholpen... ze is dan zo wanhopig. Ze ligt nu lekker te slapen. Ze is echt helemaal uitgeput.
Als ze wakker wordt zal ik gekookte, gepureerde appel geven.

Groetjes,
Marie-José

gewoon water doet ook al wonderen!omdat ze weinig drinkt word de poep ook dik.had boas ook.en toen ik hem 2/3 keer daags wat slokjes water uit een plastic bekertje gaf poepte hij savonds zn hele broek vol.sindsdien krijgt hij regelmatig een tuitbekertje water om lekker mee te kliederen,maar hij krijgt ook genoeg binnen om lekker te kunnen poepen.beterschap,het is echt zielig ja.
groetjes karin

Terug
Bovenaan