Zo zielig...

een paar slokjes diksap van grote zus werkt hier ook heel goed!

kijk uit met die appel! Voor sommige kindjes (onder andere die van ons) blijkt het juist verstoppend te werken.

tip van onze gastouder was hier DE oplossing:

sap van een halve sinaasappel met een beetje liga 1e stap om het dikker te maken.

en verder inderdaad zorgen dat je kindje goed blijft drinken, water of zo.

Hoi Marie-Jose,
ons zoontje Ramon heeft ook heel erge last van verstopping gehad - we zijn er voor bij de kinderarts in het ziekenhuis geweest - die raadde ons Nutrilon omneo aan in combinatie met iedere ochtend wat lactulosesiroop door het flesje (1 ml per kg lichaamsgewicht). Ramon kon toen alleen nog maar poepen na het toedienen van een  klisma! Het duurde een paar dagen maar nu zien we duidelijk resultaat. De lactulosesiroop is overigens zonder recept bij de apotheek te verkrijgen. Daarnaast hebben we het idee dat de groentehapjes ook een positief effect hebben en dan met name zelfgemaakt prakje van sperzieboontjes met aardappel en tomaat - maar ik weet niet of Britt al aan een hapje toe is. Overigens raadde de kinderarts het toevoegen van (sla) olie aan de voeding ook af en zei dat hij van meer water in het flesje alleen maar meer zou plassen en dat dit geen effect heeft op de consistentie van de ontlasting (en inderdaad bij ons werkte extra water ook niet - wel 2 weken geprobeerd). Veel sterkte! ik heb zelf ook momenten gehad dat ik stond te huilen naast de commode, zo zeer als het hem deed en zo'n grote harde drol als er uiteindelijk uitkwam! dus ik weet hoe je je voelt. Het gaat over - we hebben trouwens ook het idee dat het ook wat beter is geworden nu hij meer beweegdt (op zijn buikje rolt). Succes en groetjes,
Pauline

Terug
Bovenaan