Zo zo zooo misselijk

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik weet dat er talloze berichten zijn over misselijkheid, maar toch start ik nog een topic. </p><p>Ik ben vandaag precies 9 weken en man o man, ik ben nu al 5 weken kots en kotsmisselijk. Het wordt ook alleen maar erger, ookal dacht ik dat het niet erger kon. Ik word letterlijk van ALLES misselijker en als ik niet eet word ik weer misselijk van de honger. </p><p>Ik heb nog geen moment genoten van het zwanger zijn, en dan voel ik me heel ondankbaar, maar ik ben alleen maar misselijk. </p><p>Vrijdag tm zondag ga ik een lang weekend weg, dat stond al gepland en alles is al betaald, maar man wat zie ik er tegenop. </p><p>Tips heb ik genoeg gelezen, maar toch start ik dit topic om misschien meer tips te horen. Of misschien gewoon om te ventileren. Of misschien om 'lotgenoten' te vinden.. </p><p>Ik hoop echt dat het bij week 12 minder wordt, al heb ik al vaak gelezen dat de misselijkheid veel langer kan aanhouden. </p><p>Pfffff, sorry. Ik word moe van mn eigen gezeur. Ik hang de hele dag thuis rond (vakantie een week) met een emmer en droge crackers. Alle afspraken zeg ik af. Niks aan. En het is nog wel zulks mooi weer.... </p><p>Oke, sorry, genoeg geklaag... en ik ben echt heel dankbaar dat ik zwanger mag zijn!</p><p>Liefs</p>

Hey! Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ben eerder berichten tegengekomen van vrouwen die een medicijn van de HA hadden gekregen dat goed werkte. Ik zou dus of even googlen of direct je HA/Apotheek bellen.

Hier ook enorme misselijk bij de eerst en nu bij de tweede weer. Het is gewoon verschrikkelijk om continue misselijk te zijn je wordt er gewoon echt heel down van. Je hebt gewoon simpelweg geen moment op de dag dat je even kan ontsnappen of ontspannen. De enige hoop die ik je kan geven is dat je nu beetje op de piek zit rond 9 weken. Bij mij ging het bij de eerste vanaf 14 weken ineens stuk beter en met 17 voelde ik me prima. Deze baby duurde iets langer maar daar heeft vermoeidheid zeker mee te maken en niet kunnen rusten omdat je al kleine hebt. Ik heb nu nog af en toe paar misselijke dagen maar ook dagen dat ik me gewoon echt goed voel. Op et moment dat je goede dagen weer beetje gaan komen word het minder zwaar. Dus geen tips alleen hart onder de riem ???

Hoi Steda,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik voel je helemaal.. Zelf ook tot ruim 14 weken misselijk en ziek (weken overgeven) geweest. Kon ook echt niet genieten van de zwangerschap en mocht van mij ook allemaal voorbij zijn. Ook ik besefte dat het erg ondankbaar klinkt, maar als je je zo beroerd voelt....
Wat bij mij hielp is door de hele dag heen kleine porties boterham of fruit te eten. Niet eten of droog beschuit/crackers maakte het (bij mij) alleen maar erger. Uiteindelijk via hap emesafane zetpillen gehad omdat ik 1 dag lang niets anders kon dan overgeven.
Ik wens je heel veel beterschap toe! 

Hier tot vorige week (en soms nog) ook misselijk.
Ben nu 18 weken zwanger (wel van een tweeling dus wel extra hormonen).
Ik heb met week of 9 de dokter gebeld omdat ik er echt niet meer tegen kon!  Heb toen emesafene voorgeschreven gekregen dat werkte prima!
Kon weer eten (blijven eten en drinken voorkomt ook dat je misselijk blijft).
Zou even contact zoeken met je dokter die kan echt iets voor je betekenen !

Ha meis,
Hier ook een lotgenoot. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap tot en met 16 weken kotsmisselijk geweest, gelukkig de rest van de zwangerschap geen last meer van gehad - maar wel 5 kg afgevallen toen door al het overgeven en het niet kunnen eten. Deze zwangerschap ook weer vanaf week 6 ontzettend misselijk met overgeven en sinds dit weekend is het rustiger (hallelujah week 13 ingegaan en het lijkt nu rustiger). 
Wat mij enorm heeft geholpen is de huisarts inschakelen; ik heb medicatie gekregen om de misselijkheid en het overgeven tegen te gaan en daardoor te kunnen eten. Je kunt Emesafene krijgen (die geven ze meestal als eerste), maar die werkte bij mij niet, dus kreeg ik in plaats daarvan Primperan. Dit mag je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik zou echt aan de bel trekken bij een arts, want je kunt hier zomaar mee geholpen zijn. Ik ben deze zwangerschap zelfs opgenomen in het ziekenhuis in verband met uitdroging (ook weer 2,5 kg afgevallen), omdat ik te laat met medicatie begonnen was. Sinds de medicatie gaat het zo veel beter en kan ik in ieder geval weer functioneren. Ik ben nu zelfs de medicatie weer aan het afbouwen.
Wat daarnaast eventueel zou kunnen helpen is acupunctuur. Dat heb ik deze zwangerschap naast de medicatie gedaan en dat heeft mijn maag en andere organen in ieder geval wat rustiger gemaakt. Dus wellicht dat dat ook nog kan helpen? Succes en ik hoop dat het snel over gaat bij je!

Hier ook bijna 9 weken en voel me echt een zeur. Blij met de zwangerschap. Mijn 3de. Maar super misselijk. De héle dag en nacht door. Ben al sinds begin februari thuis. Kon zo niet werk3n. Gemberthee werkte niet. Pepermuntjes, kleine beetjes eten, en zelf emesafene gekregen maar niks hielp. Leek me zelf slechter te voelen na paar dagen emesafene. Heb het niet eens opgemaakt. Kreeg 10 pilletjes. Ik baal enorm en geniet ook nog niet van mijn zwangerschap. Mijn vent is steeds maar bezig met onze oudsten want aan mij heb je niks hier thuis. Aftellen en dik hopen dat het minder wordt met 12 weken. En dat ik net lees 9 weken is de hcg piek dus nog erger maakt me zenuwachtiger. Net wanneer je denkt het word niet erger....

Bedankt nu al voor alle reacties! 
Ookal gun ik het niemand, toch fijn om te lezen dat er meer zijn die dit hebben (gehad). 
Ik heb zojuist de HA gebeld en wacht op een belletje, dan kan ik hopelijk morgen naar de apotheek (of mijn vriend haalt het op, waarschijnlijk haha)
Ik heb ook zoveel respect voor zwangeren die al kinderen hebben, pffff. Ik heb al moeite met mezelf te verzorgen. En het huis is een bende. Wat zal mn vriend het zwaar hebben. 
Maar fijn om te lezen dat er echt een einde aankomt, dat voelt op dit moment nog zo ver, maar doorzetten dus. 
Heb het op mn moeder na ook nog aan niemand verteld, dus hier even ventileren en verhalen horen helpt ook al merk ik. 
Nogmaals dank al voor de reacties en iedereen sterkte!!

Terug
Bovenaan